Medlem
Bf4 Premium

Är det någon som har ett tips på var man kan köpa Premium billigare än från Origin? Jag tycker nämligen att 500 kr på Origin är lite väl saftigt.

Medlem

391 kr på g2play


signatur

Nothing is power without Control

Medlem

Hittade precis att spelbutiken säljer premium för 388 kr, så det är väl det billigaste jag har hittat hittills. Någon som har hittat det billigare någonstans?

Medlem

Fast under produktbeskrivningen där står det ju "Does NOT include Battlefield 4 - It is an expansion" Så det verkar ju vara medlemsskapet och expansionerna som kommer senare....


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av erazerswe:

Fast under produktbeskrivningen där står det ju "Does NOT include Battlefield 4 - It is an expansion" Så det verkar ju vara medlemsskapet och expansionerna som kommer senare....

Det stämmer, det är Premium edition du får leta efter om du vill ha hela paketet. http://www.g2play.net/store/Battlefield-4-Premium-Edition-EA-...

7% rabbat med koden: youtube2013

Medlem

signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Precis "Premium" och "Premium Edition" är två olika saker.

En kompis till mig berättade att han sett att de lagt ut BF4 redan nu på hyllorna på Ica Maxi i Malmö (?) Även om spelet går att köpa nu går det förmodligen inte att spela förrän den 31:e.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Stag:

"Tyvärr" är det redan 20% rabatt på BF4 på GMG och deras voucher de har på "Hot Deals" gäller inte BF4.
Såvida de inte skickat ut en universell voucher som funkar även på redan rabatterade spel via typ mail, så är det redan 20% på spelet.

727kr (BF4+Premium) är fortfarande billigare än de flesta andra butiker, men deras kod direkt på hemsidan fungerar inte iaf. Om inte du/ni har några andra koder som fungerar.
Billigt är gott ^^

Medlem

Japp det går att lägga in deras universella vouchers på många spel som redan har rabatt. Köpte XCOM: Enemy Within med 25% voucher, och då var det redan 10%. Så värt att prova iallafall.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Japp det går att lägga in deras universella vouchers på många spel som redan har rabatt. Köpte XCOM: Enemy Within med 25% voucher, och då var det redan 10%. Så värt att prova iallafall.

Jo men jag försökte göra det precis när jag skrev mitt inlägg och den tillät inte att jag la in den som fanns under "Hot Deals" på BF4+Premium. Kanske går om man köper endast BF4 eller Premium men inte bägge. =C Anyway så är inte 730kr speciellt dyrt om man jämför mot konsol, eller Origin t.ex. Xo

Medlem

Aha!

Det kan vara så att enbart spelet respektive enbart Premium kan köpas med voucher. Jag har redan bägge därifrån (Från innan de bytte till pund, boya!), så kan inte prova.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Aha!

Det kan vara så att enbart spelet respektive enbart Premium kan köpas med voucher. Jag har redan bägge därifrån (Från innan de bytte till pund, boya!), så kan inte prova.

Aww funkar inte på BF4 eller Premium separat ens =( så 730kr är priset man får betala på GMG.

Medlem

Attans då. Ja, det är inte så farligt ändå för spelet, fem expansioner, dessa bonusar och early access..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Attans då. Ja, det är inte så farligt ändå för spelet, fem expansioner, dessa bonusar och early access..

AhAAAAA så det är SÅ de gjorde med Battlebox'arna

Läste i premium texten att man skulle få 12 boxar, dock stod det inte i texten att de var en box i månaden.
Hoppades på 12 boxar direkt vid start
De ska ju inte ge någon fördel för spelaren så jag tyckte det hade varit ok:
"Battlepacks won't give anyone gameplay advantages, but instead let players tailor their Battlefield 4 experiences with more customization options."

Medlem

Tekniskt sett kan man säga att det ger lite fördel, iom att du t.ex kan låsa upp sikten i de. Dessa sikten är oftast mer eller mindre en kosmetisk skillnad mot de du kan låsa upp genom kills, med mindre variationer. T.ex ryskt vs Amerikanskt riktmedel, där skiljer det t.ex i hårkorset, samt att den ena har 7 när den andra har 8 gånger förstoring. I det stora hela är de jämförbara.

Still, du kan låsa upp denna versionen av sikten osv tidigare genom battlepacks, så lite försprång kanske man får, men inte är det mycket.

Det var tänkt att man skulle få 10 battlepacks direkt, men det blev för OP eller hur man ska säga, därav är det nu ett i månaden.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Om jag nu köper på GMG dessa två:
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/shooter/battle...
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/battlef...

Blir allt rätt och komplett då?
Inga vouchers man kan lägga till eller så?

Medlem

Det verkar inte som att det finns några Vouchers som fungerar på de just nu. Men ja, det där ska stämma, trots att det står Premium Edition i länknamnet. På sidan står det ju att det kräver BF4 för att använda, så det verkar stämma.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

727kr...
Det är ju skamligt.

Och frågan är hur lång tid det kommer ta innan servrarna är ens stabila att spela på

Medlem
Medlem
Skrivet av totte1015:

727kr...
Det är ju skamligt.

Och frågan är hur lång tid det kommer ta innan servrarna är ens stabila att spela på

Spelet kostar under 400:-
Med alla expansioner blir det strax över 700:-
Det är inte dyrt.
Och tycker du det finns det ingen som tvingar dig att köpa.

Medlem

Köpte premium edition idag på g2play kostade 614kr efter diverse rabatter.

Medlem

Men vafan det står ju den 1a november på GMG... Det är ju imorgon det släpps?

Medlem
Skrivet av totte1015:

Men vafan det står ju den 1a november på GMG... Det är ju imorgon det släpps?

Citat:

Battlefield 4 release date

The Battlefield 4 release date in the UK (and the rest of Europe) is set for 1 November 2013 and will be available on PC (not Mac), PS3, PS4, Xbox 360 and Xbox One. The game will launch in the USA a few days earlier on 29 October 2013.

Webhallen säger att det kommer ut den 31 oktober.
En del har ju fått sina spel men servrarna lär ju inte officiellt startas innan EA bestämt datumet för vardera region.

Medlem
Skrivet av Fuidama:
Skrivet av totte1015:

Men vafan det står ju den 1a november på GMG... Det är ju imorgon det släpps?

Citat:

Battlefield 4 release date

The Battlefield 4 release date in the UK (and the rest of Europe) is set for 1 November 2013 and will be available on PC (not Mac), PS3, PS4, Xbox 360 and Xbox One. The game will launch in the USA a few days earlier on 29 October 2013.

Webhallen säger att det kommer ut den 31 oktober.
En del har ju fått sina spel men servrarna lär ju inte officiellt startas innan EA bestämt datumet för vardera region.

Det har släppts i några länder så dem svenskar som spelar kör via VPN.

Medlem

Kan inte ens köpa skiten via GMG så det får vara.
Får något fel varje gång jag processar köpet.

Medlem

Fick mail från Origin att det aktiveras den 30e. Men inne i origin ser jag nu att det står 31e.

Inaktiv
Skrivet av Bl4ckh4wk:

Fick mail från Origin att det aktiveras den 30e. Men inne i origin ser jag nu att det står 31e.

BF4 + China Rising för 300kr

http://fast2play.se/battlefield-4-china-rising-dlc-ea-origin-...

Fick min nyckel just så laddar ner nu. Är en legit sida.

Medlem

Måste säga efter ha kommit till rank 10 så är det sjukt roligt spel! Dock så är det ganska buggigt och man blir utslängd från matcher. Men överlag så är de nya kartorna, vapnen och fordonen riktigt bra!


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av nisp88:

Måste säga efter ha kommit till rank 10 så är det sjukt roligt spel! Dock så är det ganska buggigt och man blir utslängd från matcher. Men överlag så är de nya kartorna, vapnen och fordonen riktigt bra!

Slutade spela efter hade blivit utslängd ca10 ggr av Disconnected från EA Online samt att servrarna gick ner helt plötsligt men om man bortser från det så va det jäkligt roligt!

Medlem

Det här är ju sjukt...

VIlka affärer släpper spelhelvetet IDAG?
INTE IMORGON ELLER DEN 1a NOVEMBER!

12
Skriv svar