cd-nyckeln är ogiltig

Inaktiv
cd-nyckeln är ogiltig

Tjo

Har ett stor problem, jag har instalerat om BF två gånger för att få rätt problemet men ingen lycka.

Det började med att jag hade lagg problem från början, jag trode att om jag instalera om BF kanske det skulle försvinna, men blev bara ett värre problem.

Så, när jag vill gå in på en server så kommer det upp en skylt "Din cd-nyckel är inte giltig"

Vad ska jag göra, hur...Jag har testat att ändra den i mapen men samma fel.

HJÄLP!


signatur
Inaktiv

är de piratkopierat??isåfall så beror de på det :)annars så får du kontakta electronic arts kundservice om ditt spel är orginalt och att cd nyckeln inte funkar.och om du har hämtat cd nyckeln från internett så kan det bero på det med. lycka till


signatur

Coca Cola,Candy,Bed,Computer,Xbox 360,No school is what I need ^^

Inaktiv

Det har alltid funget hitills, men plösligt vill det inte. köpte det på game för 449 den 12/8 2005, har kvitto å alt


signatur
Medlem

Jag hade samma problem innan, men jag fixade det genom att öppna en dos fil, så löste det sig. Men jag kommer inte ihåg vilken det var


signatur

"Hellre lite kattpiss i salongen är en kasspitt i kalsongen"!

Inaktiv

Testa att kontakta EAs Support, funkar inte det så får du väl byta spelet.

Medlem

kanske fixas om man tar bort profil mapparna i Mina Dokument, min kompis fick samma problem när han skulle spela med ett eget konto på mitt spel.

Medlem

Jag har samma problem. Tog bort profile mapparna men det hjälpte inte.

Skit att de inte ens kan få spelet att klara en ominstallation utan att man flaggas som piratkopierare.

(Ja det är köpt och jag har spelat det i flera år)


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Jag hade samma problem också. Höll på och försökte i två dagar men har till slut lyckats. Jag är inte 100% på vad som slutligen löste det dock.

Regeditorn:
Nyckelträdet "HKEY_LOCAL_MACHINE / SOFTWARE / Electronic Arts / EA Games / Battlefield 2 / ergc" ska finnas. Jag hade inte det så jag skapade det. Sen i nyckeln (mappen) "ergc" skapade jag en string med namnet "x9392" och skrev inget alls i den.

Sen i mappen (där spelet är installerat) Battlefield2/support finns "Battlefield 2_code.exe". Där skrev jag in cd-keyen igen.

Sen sökte jag efter filen "BF2CDKeyCheck.exe". När man uppdaterar spelet så bör den lägga sig i temp mappen. Där hittade jag den också. Om inte du har den där så testa att köra senaste patchen igen och sök där medans spelet uppdateras. Om inte så kan du försöka googla efter den.

Jag körde iaf "BF2CDKeyCheck.exe" några gånger. Ingenting kommer hända när man dubbeklickar på den, det bara blinkar till.

Nu kan jag iaf spela det och har inte "invalid cd-key" problemet längre. Men jag vet som sagt inte säkert vad som löste problemet. Men troligen en kombination av allt.

EDIT: jag har vista för övrigt, så ja körde regeditorn, Battlefield 2_code.exe och BF2CDKeyCheck.exe som administrator (högerklicka på filerna -> kör som admin.".

Jag installerade dessutom spelet på min adminkonto (vanligen så använder jag ett konto som ej är administratör), men det gjorde troligen ingen skillnad.

EDIT 2:
Läste på ett annat ställe att det var en som löste det genom att göra en batfil (text fil som man döper om till .bat) och skrev detta inuti:

@ECHO OFF
ECHO *** Launching Battlefield II...
ECHO *** Please Wait...

E:\Spel\Battlefield2\BF2CDKeyCheck.exe
e:
E:\Spel\Battlefield2
start BF2.exe +restart 1

Du får skriva in dina sökvägar så att de blir rätt.
För mig gick det inte då det klagade på nåt med behörigheten, troligen nåt vistatjafs. Men spelet fungerade sen när jag startade med vanliga BF2.exe iaf.

Medlem

Tack!

Körde igenom det första du skrev innan edit. Nu funkar spelet igen som det ska.

Dock ska man inte behöva gå igenom något som detta för att kunna spela sitt spel.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Det kan även hjälpa med att patcha om spelet. En vän till mig stötte på just detta problemet tidigare idag och efter några om och men så prövade han med att patcha om, vilket löste det hela.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Inaktiv
Skrivet av henmyr:

Regeditorn:
Nyckelträdet "HKEY_LOCAL_MACHINE / SOFTWARE / Electronic Arts / EA Games / Battlefield 2 / ergc" ska finnas. Jag hade inte det så jag skapade det. Sen i nyckeln (mappen) "ergc" skapade jag en string med namnet "x9392" och skrev inget alls i den.

.

Tjenan, Asså ja vet att jag e rätt sent ute med att fråga men vad menar du men regeditorn, nyckelträd och en string? Ja ja vet att ja e nOOb

Inaktiv

Ursäkta om jag kommer med en kanske aningen ointressant lösning... men jag kör vista, och fick detta problem, jag installerade om spelet och då fungerade det, tills idag, när jag för omväxlings skull skulle starta spelet genom steam.

Jag avslutade och högerklickade på ikonen, tog sedan 'kör som administratör' och allt funkade finfint igen, denna lösning ( kör som administratör ) har faktiskt funkat på alla mina BF2 fel hittils...

1
Skriv svar