Era Bad Company 2 betaintryck (Alla format)

Medlem

kan bli svårsålt Laxen. Antingen så förbokar man(och avbokar senare om man vill) elleer så köper man en nyckel för 49:- på cdon.

Medlem

Jao, cdon.com och göra special dealar med DICE eller EA sverige.. Fi fan.


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Detta berör endast Multiplayerdelen:

Det var ju ett fint litet konsolspel det här.. Synd att de gjorde en dålig konsolportning över till PC

Hela spelet skriker konsol tyvärr.
Funderar på att avboka min beställning och vänta och se något halvår om de lägger in lite basic stuff som att kunna ligga ner, sprinta och röra sig snett mot sidan samtidigt, sätta sig på huk och vara kvar på huk utan att behöva hålla in knappen, kunna sprinta och fortsätta sprinta utan att hålla in shift. etc etc..

Så himmla jäkla basic stuff som funnits i de flesta FPS de senaste åren, men ändå väljer Dice att gå bakåt 3 steg och byta inriktning enbart mot konsol.

Ska jag spela konsol FPS så har det nyss släppts ett spel som heter MAG och som klår Bad Company 2 med hästlängder.
Sorry Dice, men ni failade och svek era PC fans.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Skulle inte prone finnas i PC-versionen? Jag har för mig att de har sagt det...

Jag förstår inte ens varför de inte har med funktionen i konsollversionerna eller i PC-versionen, de flesta andra spelen har ju det. Och det är ju en naturlig reaktion att slänga sig ner om man blir beskjuten...

Ja precis, även J.Rambo blir tvungen att lägga sig ner ibland när kulregnet tar överhanden!,

undrar varför? kanske för svårt att träffa sitt mål då jäkeln gömmer sig? antagligen för att de ska vara "lättare" och passa fler

Nej jag röstar för att dom skippar steloperationerna!

Medlem

Verkar som de flesta här spelar PC-betan. Kan dock meddela att Xbox 360 demot funkar fint.

Spelade någon timme igår och det var riktigt roligt, tog inte så lång tid att vänja sig vid bullet drop som sniper och när man väl vänjt sig var det riktigt tillfredställande att döda någon. Headshottade till och med en kille som höll på att flyga in med sin fallskärm, var nog väldigt mycket tur inblandat men kul vilket som.

Medlem

Spelat nu både demot på 360:n samt betan till Pc.
Utan tvekan kommer jag spela detta spel på datorn. Grafiskt samt kontrollerna är såklart sjukt mycket bättre på datorn. Det var Ok att spela på 360:N men inte i närhet lika bra som till pc.

Sedan blev jag ganska förvånad över att spelet faktiskt inte kräver värsta monstermaskinen för att flyta på laggfritt. Jag har nu endast upplösningn på 1200x800 (typ nått sånt) och sedan alla inställningar på max (AA endast 4x) och det är helt laggfritt.

Dator:
e8400 3.0ghz klockad till 3.4
4gig pc6400 i ram
8800gts 512m, klockad.

Ska när jag får tid öka upplösningen, kommer säkerligen flyta på lika bra ändå.

Medlem
Skrivet av master_chrille:
Skrivet av arsonist:

Förbeställde på webhallen. Loggade in på mitt EA-konto och skrev in min nyckel.
Sen gick jag in och ändrade grafikinställningar. Strax därefter kraschade spelet och nu kan jag inte komma in igen för spelet säger att nyckeln redan används.
GG!

Hur lång tid har du väntat? Vanligtvis när man får en sån här "DC" så brukar det ta en stund innan servern har märkt att man inte är online.

Testade idag igen och min nyckel funkar fortfarande inte.
Ska försöka få iväg ett mail till EA och se om de kan hjälpa mig.

Medlem

Nu har jag lirat lite mer, och tyvärr så måste jag säga att hela spelet skriker portning!

Man kan inte ligga ner, men kan inte springa i sidleds och FOV 60 ger mig huvudvärk; Vapnet är så jäkla inzoomat och guppar så mycket hela tiden... Sen så tycker jag inte att Regen health ska finnas i ett BF-spel, det tar ju bort hela medicens syssla och gör den klassen nästan överflödig, förutom shockpaddles.

Nej, jag måste säga att BF2 var ett så mycket bättre programmerat spel. Det var verkligen gjort för PC med orderknapper (Q&T), man kan ställa in eldhastigheten på vapnen och man kan ställa in sin FOV som man vill! Det är några små saker som gör så att spelet blir bättre i helhet!

Nu är det i och för sig en beta, men om det här är något liknande det färdiga spelet så ångrar jag min beställning till PC...

Medlem

det är svårt att döda folk, och sniper riflesena suger

Medlem

Idag krashar det hela tiden när jag försöker joina. Igår kunde jag spela i drygt två timmar, och vilka timmar sen! Är grymt nöjd att jag förhandsbokat- men 60 FOV kunde de gott ändra.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Länge sen man var så här noobig, men fan va kul det var

Medlem

Som sagt, blev också förvånad över att det inte krävde så mycket. Var beredd att uppgradera datorn vilket nu inte behövs. Kör allting på fullt och upplösning på 1280x960 75Hz eller vad det var. Har en Dual Core E8500 3,16Ghz, 4gb minne, ATI 4870x2, P5Q Deluxe.

Har ej testat på konsol men det känns väldigt konsolaktigt på datorn ja.

+Ljuden
+Destruction!!!
+Uppläget, menyerna, uppgraderingarna

-Känns mer som Battlefield 2142 än Battlefield 2
-Prone
-Grafiken

Dom kunde väl kötta ut mer på grafiken, säger inte att det är fult men det var verkligen inget "wooow" som när Battlefield 2 kom.

En fråga, är det någon annan som upplever att när man kollar ut mot vattnet vid sidan av kartan att det flimrar till där? Skiftar typ mellan vattnet och någon bakgrundsfärg.


signatur

-

Medlem

PC:

Vilken katastrof. Vart ska man börja..

Alla vapen känns helt "fel", inte alls samma sköna respons som i CoD t.ex. Man får springa runt som en jävla apa och spraya om man vill ha en chans att döda någon. Allt är sönderlaggigt och spelet kraschar vilt, okej att det är "beta" men det ser inte bra ut en månad innan launch. Spelet ska ju egentligen mer eller mindre vara klart nu.

Man kan inte gå prone, vilket betyder att man inte har en chans att undgå snipers och vehicles.

Interfacet för UAV:n är hemskt, man har ingen aning om när en missil är redo.

Det enda enkla sättet att beskriva känslan är att det känns som en typisk consoleport. Tur att jag fick min betakey på annat sätt än genom förhandsbokning.

Skrivet av bluesky:

En fråga, är det någon annan som upplever att när man kollar ut mot vattnet vid sidan av kartan att det flimrar till där? Skiftar typ mellan vattnet och någon bakgrundsfärg.

Yep, har märkt en hel del grafikbuggar.

EDIT: Kan glatt säga att det mesta jag klagade på fixades under betapatchar
Har förbokat.

Medlem

Själv tyckte jag att det var riktigt kul, lär er sikta om ni inte kan döda någon.. Så svårt är det inte.

Edit: Har nu ändrat uppfattning, spelet är det roligaste jag har spelat någonsin. Buggar och krångel till trots!


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Bara jag som är grymt besviken över helin?

Förövrigt kan man ju säga: en klar mw2 dödare, men inte en bf2 dödare...


signatur

B lup

Medlem

Har inte prövat några fordon förutom quaden än, tänk dock på att spelet är i beta stadiet och att fordonsfysiken därför kan vara halvfärdig.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Måste hålla med om att det är dålig respons i princip allt man gör... jevligt irriterande.
Men det är ju som sagt beta:an bara.


signatur

B lup

Medlem

Frågan är: Vågar man lita på att DICE faktiskt fixar det som spelare begär, eller är de pengakåta, och satsar på att tillfredställa alla konsolspelare därute?

För jag tänker inte slänga ut 450 spänn på en usel jävla konsolportning. Fy fan vilket skit.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Nån som vet vad siffran som är till vänster om namnet står för? Har en fyra där men har sett andra med andra nummer...


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av daskedennis:

Frågan är: Vågar man lita på att DICE faktiskt fixar det som spelare begär, eller är de pengakåta, och satsar på att tillfredställa alla konsolspelare därute?

För jag tänker inte slänga ut 450 spänn på en usel jävla konsolportning. Fy fan vilket skit.

Hoppas och tror att de gör alla spelare nöjda.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

lovande tycker det flyter på hyffsat bra nu efter uppdatering samt efter uppgradering av min rigg

Spelet känns battlefield aktigt och det är bara positivt man vill ju inte vapnen ska bete sig som i cod6.

Ljudet tycker jag är helt ok mycket bättre en tidigare spel i serien så där har dom skärpt till sig, ingen crouch gör att man är mer rörlig


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Älskar känslan i vapnen, slår cod med hästlängder.

(Precis som resten av spelet verkar göra..;))


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Vad exakt menas med tex 60 FOV??


signatur

B lup

Skrivet av Eottt:

Vad exakt menas med tex 60 FOV??

Field Of View: 60grader.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

FOV = field of view.

FOV 60 borde innebära att något i synfältet är 60 grader.

Har ingen direkt aning och är för trött för att kolla upp det. Återkommer imorrn.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Hur sjutton installerade ni betan?

Medlem

Jag är helt desperat över att få tag i en betanyckel!
Jag har spanat på BFBC2 i en evighet nu o så får man reda på att man måste betala för betan...
Bara en fråga, finns det någon som har fått tag på en nyckel men inte blivit nöjd med spelet, så att jag skulle kunna låna den och få testa lite innan jag betalar för det?
Om jag låter som en asätare som göttar mig i andras dåliga köp var det inte meningen, så skäll inte skiten ur mig, men jag är bara så desperat!
Är ny både inom FPS och på fz så om det jag vill är omöjligt eller om jag beter mig klumpigt eller olämpligt, tala om det för mig!

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Jag är helt desperat över att få tag i en betanyckel!
Jag har spanat på BFBC2 i en evighet nu o så får man reda på att man måste betala för betan...
Bara en fråga, finns det någon som har fått tag på en nyckel men inte blivit nöjd med spelet, så att jag skulle kunna låna den och få testa lite innan jag betalar för det?
Om jag låter som en asätare som göttar mig i andras dåliga köp var det inte meningen, så skäll inte skiten ur mig, men jag är bara så desperat!
Är ny både inom FPS och på fz så om det jag vill är omöjligt eller om jag beter mig klumpigt eller olämpligt, tala om det för mig!

Här ska du se att det finns nycklar, fick en själv därifrån, var beredd kl 15:00

http://www.i3d.net/bf-bc2-beta-keys-signup.php


signatur

Sånt e livet

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Jag är helt desperat över att få tag i en betanyckel!
Jag har spanat på BFBC2 i en evighet nu o så får man reda på att man måste betala för betan...
Bara en fråga, finns det någon som har fått tag på en nyckel men inte blivit nöjd med spelet, så att jag skulle kunna låna den och få testa lite innan jag betalar för det?
Om jag låter som en asätare som göttar mig i andras dåliga köp var det inte meningen, så skäll inte skiten ur mig, men jag är bara så desperat!
Är ny både inom FPS och på fz så om det jag vill är omöjligt eller om jag beter mig klumpigt eller olämpligt, tala om det för mig!

Man kan inte låna en annans nyckel. Den är knyten till ditt EA-konto.

Medlem

OK!
Tackså jättemycket.
Då vet jag att det är omöjligt att ge bort en nyckel men att det kommer nycklar kl 15:00 på i3d.net!

Det står att jag kommer få en nyckel skickad till mig när jag registrerar mig, om jag registrerar mig när det inte finns några nycklar kommer jag då få en skickad till mig när det finns eller måste jag göra det precis när det kommer nya?
Kanske en dum fråga men jag vill inte ta några risker...

Skriv svar