Era Bad Company 2 betaintryck (Alla format)

Medlem

Gillar att dom tagit bort prone, är väldigt jobbigt i Battle Field 2 när folk springer och hoppar / slänger sig överallt. Slöar ner spelet väldigt mycket med prone, tycker det används helt fel i BF-2. Visst, spelar man sniper kan jag se hur man saknar det, men i övrigt är det fint utan

Gillar även att dom fixat granat-spammandet, blir bara dödad av granater lagom mycket nu.

Saker som jag stör mig på är mest buggar, som crasher/lagg. Tror det kommer bli super i Mars! Killcam och sådant kommer väl servrarna få välja att ha eller inte ha sen så det är väl inte mycket att klaga över.

Medlem

Någon vänlig själ som har en Beta-nyckel till övers?

Medlem

Bara jag som tycker detta ser väldigt dåligt ut? Har maxade inställning men tycker det ser för j@vligt ut och alla vapen ser ju äckligt dåliga ut, väldigt lite detaljer, men gameplayen är väl helt okej!

MAN FÅR GE ETT STORT PLUS + till LJUDET!!!

EDIT: Aim:et är också äckligt känns inte direkt som att man kan sikta och dra ett skott i huvudet på någon utan blir typ ett mag för att någon ska dö -.-
jag vill ha ett aim som är typ en blandning av css och cod mw...

Medlem

Efter att ha letat tre hela dagar efter en gratis nyckel och fått en av den vänliga själen Eottt installerade jag betan och började nöta:
SJUKT KUL!!

Som bäst springer man omkring och spränger tanks med granatkastare eller desarmerar/armerar lådor och kammar hem exp som bara f*n!

Som sämst laggar det enormt och det är ca 10-20 fps, eller så tappar man kontakten helt...

Så bara en fråga till er vana onlinespelare: Kommer det alltid vara så här, eller är det bara en tillfällig barnsjukdom som kommer fixas inom en vecka?
Det går ju an så här i början men när man lirat ett tag kan det nog bli ganska drygt...

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Efter att ha letat tre hela dagar efter en gratis nyckel och fått en av den vänliga själen Eottt installerade jag betan och började nöta:
SJUKT KUL!!

Som bäst springer man omkring och spränger tanks med granatkastare eller desarmerar/armerar lådor och kammar hem exp som bara f*n!

Som sämst laggar det enormt och det är ca 10-20 fps, eller så tappar man kontakten helt...

Så bara en fråga till er vana onlinespelare: Kommer det alltid vara så här, eller är det bara en tillfällig barnsjukdom som kommer fixas inom en vecka?
Det går ju an så här i början men när man lirat ett tag kan det nog bli ganska drygt...

det kommer fixas.

Medlem

Ungefär hur snart?
jag hör andra säga att det redan har ordnat sig på de flästa servrar, men jag märker ingen skillnad.
Kan det bero på min internetuppkoppling?

Medlem

Har nu spelat en stund till och tycker följande

Grafiken ? konsolportning eller så har inget alls hänt på grafiksidan på PC sen BF2 släpptes (frost motorn har tinat). HDR är också alldeles för kraftig allt blir i stort sätt vitt.

Crysis är väl 3 år nu och grafiskt i en helt annan klass till och med på mediuminställningar.

Prone? fixa! känns som ännu en konsoleftergift.

Sen ska man köra PB så får man se till att leverantören har ett anticheat system som funkar med x64 system
Fast det är klart konsoler är ju inte x64
Går att jobba förbi punkbuster problemet men jag ska inte behöva skriva .bat filer för att kunna spela BFBC2!!??

Ska jag säga nåt positivt om spelat så är det Ljudet vilket jag tycker är ett stort steg framåt .

Känns som BF 2 kommer att leva kvar länge än.

Känns som DICE (trots att dom skrek högt och försäkrade sitt PC stöd) Gör som alla andra och gör konsolspel, eftersom det är klart enklare och ger större vinst än PC.

Såg fram i mot det här spelat men nu börjar jag bli mer tveksam inte för att det är buggar i betan för det hör till utan för hur allt är tänkt att se ut/fungera.

Medlem

Det verkar som alla problem med demot/beta är till PC. Lirar själv på Xboxen och jävlar va kul jag har där... nada lagg och andra problem.

Medlem
Skrivet av MuppenSWE:

Det verkar som alla problem med demot/beta är till PC. Lirar själv på Xboxen och jävlar va kul jag har där... nada lagg och andra problem.

Konsoler är simplare än datorer.


signatur

B lup

Medlem

Vilket är era favoritvapen/klasser?

Medlem
Skrivet av Blekis:

Har nu spelat en stund till och tycker följande

Grafiken ? konsolportning eller så har inget alls hänt på grafiksidan på PC sen BF2 släpptes (frost motorn har tinat). HDR är också alldeles för kraftig allt blir i stort sätt vitt.

Crysis är väl 3 år nu och grafiskt i en helt annan klass till och med på mediuminställningar.

Prone? fixa! känns som ännu en konsoleftergift.

Sen ska man köra PB så får man se till att leverantören har ett anticheat system som funkar med x64 system
Fast det är klart konsoler är ju inte x64
Går att jobba förbi punkbuster problemet men jag ska inte behöva skriva .bat filer för att kunna spela BFBC2!!??

Ska jag säga nåt positivt om spelat så är det Ljudet vilket jag tycker är ett stort steg framåt .

Känns som BF 2 kommer att leva kvar länge än.

Känns som DICE (trots att dom skrek högt och försäkrade sitt PC stöd) Gör som alla andra och gör konsolspel, eftersom det är klart enklare och ger större vinst än PC.

Såg fram i mot det här spelat men nu börjar jag bli mer tveksam inte för att det är buggar i betan för det hör till utan för hur allt är tänkt att se ut/fungera.

Det är en beta!

All grafik är inte implementerad, precis som det står på spelets startskärm.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

jag får huvudvärk av det om jag spelar mer än en timme... Drygt!

Tyvärr, blir det nog inget köp av detta spelet för mig, känner mig sviken av DICE. Igen. Som vanligt.


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem
Skrivet av daskedennis:

jag får huvudvärk av det om jag spelar mer än en timme... Drygt!

Tyvärr, blir det nog inget köp av detta spelet för mig, känner mig sviken av DICE. Igen. Som vanligt.

Suck, sluta döm ett spel i riktigt tidig beta, det är bara tragiskt. spela det den sista veckan eller något istället när de flesta buggfixar lär vara ute, och bilda er/dig en uppfattning då.

Medlem

Håller med, det är bara 4 dagar sedan betan släpptes till XBOX och PC, så det vore väl konstigt om spelet var perfekt redan nu!

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Håller med, det är bara 4 dagar sedan betan släpptes till XBOX och PC, så det vore väl konstigt om spelet var perfekt redan nu!

Om spelet skulle vara färdigputsat skulle gnället omformuleras till: "Varför släpper de inte spelet, det är ju färdigt!!"


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Haha!
Ja det har du rätt i, det finns alltid något att gnälla på:P

Medlem

Jag har en fråga (jag är såå frågvis, undrar varför jag inte har den titeln istället för "noob"?;)), hur bra internetuppkoppling ska man ha för att få spela så laggfritt som möjligt?

Systemkraven är 1Mib/s, men är det för upload eller download? jag har god marginal på download men ligger lite pyrt till på upload...

Det verkar som om jag har mer lagg än de som skjuter på mig (eller så är det jag som suger:P)...

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Jag har en fråga (jag är såå frågvis, undrar varför jag inte har den titeln istället för "noob"?;)), hur bra internetuppkoppling ska man ha för att få spela så laggfritt som möjligt?

Systemkraven är 1Mib/s, men är det för upload eller download? jag har god marginal på download men ligger lite pyrt till på upload...

Det verkar som om jag har mer lagg än de som skjuter på mig (eller så är det jag som suger:P)...

1mb/s ner med största sannolikhet, om jag är ute och cyklar får någon gärna rätta mig.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Konstigt...
Vad är det i såfall fel på?
Om det inte är jag.
Borde det inte oxo vara upload eftersom det jag gör ska upp till servern, bara en tanke...

Inaktiv

Detta är en beta. Jag spelade ps3betan och kan nämna.
Laggen var inte alls lika illa då. Den skadan som många efterlyser. Den är inne i spelet. Det är laggen som gör det dåligt och det kommer fixas.

FOV står det ju uttryckligen på deras hemsida att den ska justeras.

Och snälla ni. Hur gör prone spelet bättre? Det är redan nu 10 snipers på varje lag. Skulle det bli lättare att döda dem med prone då? Inte nog med att det var dolphinedivining i BF2. Väx upp. Att prone är borta är ett gameplayval. Inte någon konsolleftergift.

Och ett tips. Det går att slå av HDR. Bloomen. Jag tycker personligen spelet blir snyggare då.

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Konstigt...
Vad är det i såfall fel på?
Om det inte är jag.
Borde det inte oxo vara upload eftersom det jag gör ska upp till servern, bara en tanke...

Är ingen expert på området, men eftersom du endast måste skicka information om din karaktär till servern och servern måste skicka information om alla andra karaktärer till dig borde det krävas med upp än ned?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Tycker det känds som att de valde fel bana... Lagom tråkig camping-karta där många föredrar att springa runt och lulla som krypskyttar.

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Cedliq:

Konstigt...
Vad är det i såfall fel på?
Om det inte är jag.
Borde det inte oxo vara upload eftersom det jag gör ska upp till servern, bara en tanke...

Är ingen expert på området, men eftersom du endast måste skicka information om din karaktär till servern och servern måste skicka information om alla andra karaktärer till dig borde det krävas med upp än ned?

Du har nog rätt, det är inte min anslutning som är dålig!
Det är jag som suger:D (inte undra på att jag kallas "noob"...)

Medlem
Skrivet av Genemos:
Skrivet av daskedennis:

jag får huvudvärk av det om jag spelar mer än en timme... Drygt!

Tyvärr, blir det nog inget köp av detta spelet för mig, känner mig sviken av DICE. Igen. Som vanligt.

Suck, sluta döm ett spel i riktigt tidig beta, det är bara tragiskt. spela det den sista veckan eller något istället när de flesta buggfixar lär vara ute, och bilda er/dig en uppfattning då.

This.

En person som dömer ut spel tidigt i betor har ingenting i betor att göra. En beta går man med i för att hjälpa utvecklarna att hitta alla buggar innan release inte för att få testa spelet.

Medlem

Inte alls samma wow-känsla som när jag spelade BF2 första gången.

Medlem
Skrivet av v1ctory:

För er som inte kan patcha, kör patchen från installationsmappen som admin så ska det funka.

Ah, tack v1ctory!
Har letat efter någon som har haft samma problem med patchningen, ska hem och prova detta direkt efter jobbet!

Annars så tycker jag att BFBC2 verkar lovande men jag inte riktigt övertygad ännu.
Det jag tycker sticker ut än så länge är att ljudet är härligt kaotiskt!


signatur

/MJ

Inaktiv

Tänkte höra om någon vet hur man använder "missilerna" som jag antar att den andra knappen på tex bradleyn är till för, får en sådan lock on markering som med UAVn men det kommer ignen missil?

Jag kör visserligen 360 versionen men det borde väll inte vara någon skillnad?

Medlem

Gillar verkligen spelet riktigt mycket , kommer att köpa det till Pc .
Men betan kunde dom gjort lite bättre vissa saker funkar ju inte alls .
Som add en vän till din vän lista och grafik problem .
men annars får det 10/10 från mig

Medlem
Skrivet av Hellpower:

Inte alls samma wow-känsla som när jag spelade BF2 första gången.

Nej, det är synd:\

Tråkigt att dom slopat kommando-radion, samt att man inte kan prona, känns så jevla oseriöst.


signatur

B lup

Medlem

Umm... jag tror kommando-radion finns bara att den är context-sensitive. Typ siktar du på en friendly assault gubbe och trycker "spot" så säger du "I need ammo." Rätta mig om jag har fel, men tror det fungerar så.

Skriv svar