Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
zhrooms
Titel Veteran
Registrerad 2006-12-12
Inlägg 1 003

Tank Battle jämförelse mellan Bad Company 2 och Battlefield 3

Bild

Link: http://www.youtube.com/watch?v=jNRXhN8lL5E

Bad Company 2 Frostbite 1.5
Settings: 1920x1080, DX11, High Details, 8xMSAA, 16xAF, HBAO On, V-Sync On

Battlefield 3 Frostbite 2.0
Settings: Unknown

// www.zhrooms.com

Bild

DraxXus
Titel Veteran
Registrerad 2007-07-05
Inlägg 666

svårt att säga, men tror inte skillnaden är så stor. En smula finare i 2.0 antagligen eftersom dom putsat på grafikmotorn?

v1ctory
Titel Storröjare
Registrerad 2007-12-21
Inlägg 4 195

Lite orättvis jämförelse då miljöerna är väldigt olika, tycker dock att BF3 ser betydligt "verkligare" ut än BC2. Har tyvärr svårt att sätta fingret på exakt vad som gör det.. :)

Titel Veteran
Registrerad 2006-10-04
Inlägg 778

Inte heller exakt samma scenario heller. Men när det väl släpps så kanske man kan hitta något som liknar mer exakt.
Lite gameplay från Atacama Desert hade varit nice, men tanks finns ju bara i MP-delen har jag för mig? Man körde i en hummer eller nått sådant i början och gick mellan lite olika platser i SP om jag inte minns fel. Men det skulle varit tydligare att se skillnaden på t.ex. sandstormar osv.

Med FB2.0 har de väl fixat stöd för högre texturer och bättre partiklar och ljus etc etc.
Det bidrar ju till en bättre spelupplevelse. Nu är det ju bara själva kontrollen som är kvar. Hur känns det att spela det, men med tanke på att BC2 gav en bättre upplevelse än hmm "motståndarna", så tvivlar jag knappast på att detta blir ett bra spel.
Synd bara att Betan kommer så sent. De kunde släppt den tidigare och stängt ner den tidigare istället så att det iaf ser ut som de arbetar på all feedback de får från beta-testarna.

Titel Gamer in training
Registrerad 2009-04-28
Inlägg 29

Nån som vet om com rosen som i bf2 ska vara med?

MachOne
Titel Storröjare
Registrerad 2006-11-14
Inlägg 4 093

v1ctory skrev:
Lite orättvis jämförelse då miljöerna är väldigt olika, tycker dock att BF3 ser betydligt "verkligare" ut än BC2. Har tyvärr svårt att sätta fingret på exakt vad som gör det.. :)

Det mesta beror på ljuset, som är den viktigaste faktorn till verklighetstrogen grafik.

Personligen så tycker jag att BF3 är mycket snyggare än BC2. Det är dom små detaljerna som gör det så sjukt snyggt. T.ex. smuts på kameralinsen, förbättrat partikelsystem, lite mer detaljer på tanken m.m.

Shimo
Titel Veteran
Registrerad 2005-06-10
Inlägg 934

Vad jag ser som de största skillnaderna är, som sagt tidigare, ljussättningen. Dessutom gör markens shadeing underverk för intrycket. Dessa två i kombination gör Frostbite 2 till bättre.
+ texturkvalité/upplösning. :)

zhrooms
Titel Veteran
Registrerad 2006-12-12
Inlägg 1 003

Sen så har vi ju inte ens Tessellation eller Transparency Anti-Aliasing ännu heller. Kommer vara galet snyggt när det släpps med en monster dator.

Jozo
Titel Storröjare
Registrerad 2006-06-11
Inlägg 4 732

Vargen14 skrev:
Nån som vet om com rosen som i bf2 ska vara med?

Det är oklart än så länge. Men det är den hetaste debatten på officiella forumet då i princip varenda läsare vill ha det.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan skriva i det här forumet.

Just nu är 455 medlemmar online. 12 foruminlägg har postats idag.

FZ
Egmont logo
© Egmont Tidskrifter