Medlem
Lagg BF4?

Tja!

Jag har fått lagg, rubberband-problem i BF4 helt plötsligt.

Allt har funkat perfekt till för en vecka sedan typ?

Jag har kört allt på ULTRA utan problem i en månad (köpte nytt grafikkort 980).

Jag har testat att dra ned till LOW ingen skillnad.

Jag har stängt av alla Wi-Fi_anslutningar på alla mobiler, surfplattor osv.

Kunde spela i 7 minuter idag, men sedan blev det likadant igen.

Kan någon hjälpa mig?

Tacksam för ett snabbt svar.

/Tranan1

FML
Medlem

Kolla temperaturerna, låter som överhettning nu, i och med sommaren.

Du kan testa och öppna chassit och blåsa en bordsfläkt rätt in och sen spela, så får du ett svar snabbt.

Medlem

Tja!

Tack för ditt svar.
Tempen var 59 grader.

Medlem

Spelade nyss en timma med ULTRA 98 grader utan lagg?

FML
Medlem

Otroligt högt. Jag brukade ha en laptop som var uppe i dem graderna och det datorn gjorde då för att inte överhetta/stiga över 100 grader är och klocka ner frekvenserna, därav fryshackningar som du stött på. Nerklockningen kan börja redan vid 95 grader för att hindra att den toppar.

Vad är de för temp på GPU/ CPU?

Prova som sagt och ha de öppet och blås nåt kallt på det, så att tempen håller sig nere under 90 grader och testa spela och se om du fortfarande har problem.

OpenHardwareMonitor rekommenderas om du vill avläsa tempsen.

Medlem
Skrivet av kentxy:

Otroligt högt. Jag brukade ha en laptop som var uppe i dem graderna och det datorn gjorde då för att inte överhetta/stiga över 100 grader är och klocka ner frekvenserna, därav fryshackningar som du stött på. Nerklockningen kan börja redan vid 95 grader för att hindra att den toppar.

Vad är de för temp på GPU/ CPU?

Prova som sagt och ha de öppet och blås nåt kallt på det, så att tempen håller sig nere under 90 grader och testa spela och se om du fortfarande har problem.

OpenHardwareMonitor rekommenderas om du vill avläsa tempsen.

Tja!

Skickar bilder på tempen.
Första bilden innan spel de andra direkt efter att jag har spelat typ 5 sekunder efter.

Jag upplever inget lagg. Inte på flera dagar?

Med vänlig hälsning Tranan1

FML
Medlem

Otroligt hög värme där på CPUn och det du borde se till att få ner. Köp dig en ordentlig CPU kylare och se till att luft flödet gå ut ur datorn och inte runt i, de gjorde jag misstaget nyligen själv.

Har du klockat nåt? Ökat volten det vill säga.

1
Skriv svar