Medlem
Ljuddämpare?

Hej!
Är en lite äldre spelare på snart 32 som känner mig lite "efter" i bf4. Kör det på PS4.
Hur får man en ljuddämpare i multiplayer? Har läst om battlepacks men kan liksom tyda HUR man får dessa? Har väll klarat en 20% på support och assualt men får aldrig några ljuddämpare. Måste jag använda något särskilt tillbehör för att få xp just för dessa delar eller så?
Hör till dom som tycker ett krig känns lite orealistiskt när alla på hela kartan plötsligt vet var man är bara för att man avfyrat ett skott.

Medlem

du får låsa upp det per vapen, och det krävs oftast över 100 kills för att få den första ljuddämparen.

Sen kan man ha tur att få det via battle packs.

Medlem

Ju mer du spelar med ett specifikt vapen, desto fler tillbehör låser du upp med tiden. Vapnen har en sorts rang/level precis som din karaktär har.

Citat:

Hör till dom som tycker ett krig känns lite orealistiskt när alla på hela kartan plötsligt vet var man är bara för att man avfyrat ett skott.

Kör Hardcore så slipper du kartan.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Runt 210 kills om jag har rätt får man 5/6 battlepacks för vapnet, med 50 kills mellanrum.

Medlem

Okej Tack så mycket för alla svar och tips!
Men hur hittar man battlepacks? Seglar dom ner i fallskärm lite random eller måste jag göra någon utmaning liksom för att få dem?
"Om du har tur får du den i battlepack".

Inaktiv
Skrivet av it04-22:

Okej Tack så mycket för alla svar och tips!
Men hur hittar man battlepacks? Seglar dom ner i fallskärm lite random eller måste jag göra någon utmaning liksom för att få dem?
"Om du har tur får du den i battlepack".

Om jag minns rätt får man battlepacks när man går upp i nivå.

Medlem

Man får battlepacks i etapper, brons silver guild. Brons för varje rank, silver för var 5e, guld var 10e. Upp till rank 50 tror ja då varje rank ger guld.

Battlepacks kan man öppna på hemsidan eller så trycker man esc i spelet och trycker battlepacks.

"Turen" ligger i att man får det man vill ha i battlepacken då det lottas ut 4-5 föremål i dom.
Rank battlepacks ger porträtt,dog tags(för hemsidan) å random vapendelar. Medans battlepacks vid 210+ kills med vapnet ger specifika delar såsom irnv och ljuddämpare för just det vapnet.

Precis, det dyker upp i massa trevliga battlepacks. Välj ett vapen och använd det så mycket som möjligt, så kommer du ha ljuddämpare snabbt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Du får ett battlepack varje dag nu i februari, så bara kolla där och öppna dem. Har du tur så kanske du hittar en dämpare som passar.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Tack för alla svar. Fick dock ljuddämparen till just vapnet jag ville några dagar efter att jag ställde frågan. Har inte gått så bra med dödandet så det var väll därför det kändes som att det tog lite FÖR lång tid

1
Skriv svar