Medlem
Origin jäklas!

Nu är det så att jag vill försöker ladda ner Battlefield 3 på origin, men nerladdningen stannar bara upp med jämna mellanrum, då måste jag starta om origin, hur fixar jag detta?

Uppskatta all hjälp med detta!


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem
Skrivet av Proxidy:

Nu är det så att jag vill försöker ladda ner Battlefield 3 på origin, men nerladdningen stannar bara upp med jämna mellanrum, då måste jag starta om origin, hur fixar jag detta?

Uppskatta all hjälp med detta!

Har inte varit med om detta själv, men kan det vara så att du kör några andra spel på origin som gör att BF3 nerladdningen stannar? Steam fungerar ju så jämförelsevis. Dessutom tror jag origin och BF3 "huvudservern" gick ner någon gång igår.

Medlem

Ja du... personligen tycker jag Origin förhindrar mig att spela på tok för ofta. Steam fungerar klockrent i jämförelse. Åtminstone för mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Spelar inget på origin samtidigt som jag tankar ner det, får försöka hitta någon lösning


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Skrivet av Proxidy:

Nu är det så att jag vill försöker ladda ner Battlefield 3 på origin, men nerladdningen stannar bara upp med jämna mellanrum, då måste jag starta om origin, hur fixar jag detta?

Uppskatta all hjälp med detta!

Här har du lösningen:

http://www.fz.se/forum/allmant-snack/problem-med-nedladdning-...

- se längst ned.

Du måste skapa en egen "EACore.ini"-fil och placera i Origns rotmapp, eller så kan du ladda ned denna fil här:

www6.zippyshare.com/v/7233457/file.html

Starta sedan om datorn, så kommer du se att Orign startar i "debug-mode". Nu kan du ladda ned kontinuerligt utan att det stannar upp.

Om du vill kan du radera denna EACore.ini-fil, men jag rekommenderar att du behåller den till EA har fått tummarna loss.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Origin, likt Steam, gör såhär när det är högt tryck på servrarna.

Tanken är att man fördelar nedladdningshastigheten i intervall mellan de klienter som vill ladda ner ifrån samma kluster, men inte kan pga att bandbredden inte kan tillgodose kraven utan fullständig kvalitet.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Funkar fint nu! Tack walter


signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Har antagligen med den massiva anstormningen av nerladdningar som kom i samband med Humble Bundle


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Skrivet av Proxidy:

Funkar fint nu! Tack walter

Fin-fint det löste sig


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skrivet av Dinskugga:

Har antagligen med den massiva anstormningen av nerladdningar som kom i samband med Humble Bundle

Snarare dålig kod tror jag. Det tog ett tag att hitta den där lösningen, sjukt dåligt av EA att de inte offciellt går ut och berättar hur man kan fixa problemet. De vill att man typ ska avinstallera alla spel, installera om Orgin m.m., när det går att fixa så enkelt.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar