Project Reality 0.7!

Medlem
Project Reality 0.7!

Version 0.7 av Project Reality är nu släppt! Far över och ladda ned (lär väl komma upp på FZ snart också)!

http://www.realitymod.com/

Kom ihåg att läsa manualen, då det är mycket nya saker i Project Reality ni inte kommer vilja missa. Kom också ihåg att PR är bra mycket svårare än vanliga BF2, så det krävs en hel del tålamod. Men kommer man in i det så kan jag lova att ni kommer ha fantastiskt kul! Project Reality omdefinerar ordet "lagarbete" i BF2.

Inaktiv

Underbart. Jag stör mig fortfarande på att lätt PV är ett limiterat kit (fem lätta PV-soldater i ett kompani på drygt trettio man är alltför lite ur ett militärt perspektiv), en ändring som ju skedde redan i 0.6. Det leder till att man som infanterist blir mycket sårbar på de öppnare banorna.

Till en början kunde jag inte begripa att de avlägsnade gruppledaren från listan av spawnpunkter. Efter ett antal matcher har jag dock ändrat mig. Gruppen är numera mer beroende av sin RP, någonting som leder till att grupperna i allmänhet blir mer fokuserade och seriösa.

Att specialtrupperna blivit ett limiterat kit är även det positivt. Vi slipper irriterande SLAM-spammande.

Nåväl. Finns det ens några riktiga PR-spelare här på forumet? Att döma av trådarna i denna forumdel är det i huvudsak vBF2 som gäller... Själv står jag knappt ut med originalversionen längre efter att ha spelat PR i ungefär ett års tid.


signatur

Hexakosioihexekontahexaphobia

Medlem
Skrivet av Logarithmus:

Nåväl. Finns det ens några riktiga PR-spelare här på forumet? Att döma av trådarna i denna forumdel är det i huvudsak vBF2 som gäller... Själv står jag knappt ut med originalversionen längre efter att ha spelat PR i ungefär ett års tid.

Här har du en, jag lirar t.o.m. i den officiella turneringen.

http://tournament.realitymod.com/

Inaktiv

Ah, intressant. Själv är jag rätt ny till PR (har visserligen haft det sedan 0.5. men aldrig riktigt spelat "seriöst") och känner mig därför inte redo för att delta i någon turnering.

Så vilka slåss du för? NATO eller CATA? Även om jag inte deltar kommer jag att hålla ett öga på turneringen.


signatur

Hexakosioihexekontahexaphobia

Medlem
Skrivet av Logarithmus:

Ah, intressant. Själv är jag rätt ny till PR (har visserligen haft det sedan 0.5. men aldrig riktigt spelat "seriöst") och känner mig därför inte redo för att delta i någon turnering.

Så vilka slåss du för? NATO eller CATA? Även om jag inte deltar kommer jag att hålla ett öga på turneringen.

NATO, first army, foxtrot 6th armored calvary. Är underofficer i gruppen.

Inaktiv

Okej. Jag har inte riktigt fått grepp om skillnaden mellan "första" och "andra" armén. Är detta ett system skapat ur ett rent praktiskt perspektiv (att inte en ensam befälhavare ska behöva styra över precis varenda spelare) eller är det så att en av dem spelar amerikaner och den andra britter?

För övrigt; räknas rebellstyrkorna till CATA eller spelar man inte deras banor över huvud taget?


signatur

Hexakosioihexekontahexaphobia

Medlem

Jag lirar också PR, dock inte testat 0.7 än. Får bli ikväll. Jag fullkomligt älskar att det inte finns en UAV.


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv

Spelade ett par riktigt bra matcher idag tillsammans med två svenska spelare. Under den första körde vi Abrams i Kashan Deserts, den andra blev det infanteristrider i skogarna kring oljefälten i Daging och slutligen strider mot kineserna vid Qwaifloden.

När man spelar med svenskar blir det nästan ännu mer smärtsamt att inte ha någon mikrofon. Känner verkligen att jag måste skaffa ett vettigt headset inom kort. I PR är man verkligen handikappad utan ett.


signatur

Hexakosioihexekontahexaphobia

Medlem

Haha, ja. Dock tycker jag det är nästan roligare att snacka engelska med utlänningar. Blir en annan.. "feel" på det

Skitkul att sitta och skrika "INCOMING TANK!" och sånt


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv

Det där lät, ursäkta uttrycket, jävligt töntigt. Men jag förstår väl på ett ungefär vad det är som du försöker säga.


signatur

Hexakosioihexekontahexaphobia

Medlem
Skrivet av Logarithmus:

Okej. Jag har inte riktigt fått grepp om skillnaden mellan "första" och "andra" armén. Är detta ett system skapat ur ett rent praktiskt perspektiv (att inte en ensam befälhavare ska behöva styra över precis varenda spelare) eller är det så att en av dem spelar amerikaner och den andra britter?

För övrigt; räknas rebellstyrkorna till CATA eller spelar man inte deras banor över huvud taget?

Helt enkelt för att det ska bli lättare att organisera lagen.

Medlem

Vilket spel detta är!

Medlem

Project reallity är en väldigt kul och välgjord mod,
jag tycker nästan det är roligare än vanliga bf2
mycke taktik och teamspeak


signatur

"I like turtles" /ZombieKid

Inaktiv

Började lira detta i förrgår, riktigt skoj måste jag säga


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

1
Skriv svar