Project Reality 1.0 snack

Medlem
Project Reality 1.0 snack

Visste inte vart man lägger in denna modd, men den bygger iaf på BF2 motorn.

Tänkte mest för de som glömt och förträngt Project Reality, så började det väldigt snart dra ihop sig till den efterlängtade 1.0 versionen.

Jag är med i dev-teamet som ljudansvarig och för visuella effekter.

Det pågick förra veckan en public beta av 1.0 som blev väldigt uppskattat av realism nördar. Men nu är den tyvärr stängd.

Men tänkte ändå det kunde vara kul och se hur många som tänker ta upp fighten igen i ett lite långsammare spel än BF3 genren, fast motorn är 8 år gammal.
http://www.realitymod.com/
Här är ett litet klipp från betan:

Medlem
Skrivet av -=anders=-:

Jag är med i dev-teamet som ljudansvarig och för visuella effekter.

Alriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiight, sweet.

Så du är den som har gjort dom sjukt grymma effekterna på explosioner och dylikt?

psst, när släpps 1.0?
Du kan va lugn, vi på FZ skvallrar inte!

Medlem

Ah PR bästa moden jag någonsin lirat, en hel del minnen därifrån.
Kul att höra att det fortfarande är aktivt

Själv så avstår jag dock då Arma3 stillar mitt begär efter strategi. Men "tummen upp" till ett bra jobb på en sjukt bra mod!

Om man får komma med lite kritik så tyckte jag trailern lr vad det nu var inte alls passar PR, fångade inte känslan av slow paced och taktik, kändes mer som den var gjord för just spel som BF3.


signatur

Rwa?

Medlem

Tumme upp på dig Anders!

Spelade denna mod för... länge sedan. Kan bli dags igen!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

1.0 kan vara det sjukaste jag kört på länge! Så grymt bra gjort och jävligt snyggt med de nya explosionerna och de nya effekterna när kulor träffar marken eller väggar. Synd att det är över nu bara kommer att bli svårt att gå tillbaka till 0.98 nu när man vart så bortskämd.


signatur

One shot One kill [OSOK]

Medlem

Tack grabbs! Yes, fullt ansvarig för vad som är tekniskt möjligt gällande ljud o visuellt trams.

Men jag håller med att videon inte direkt avbildar PR rent tempo mässigt, men den var gjord av en vanlig community medlem. Så den är alltså inte officiell. Bara tyckte den var snyggt redigerad.

Jag vet själv inte direkt vilken datum vi kommer släppa 1.0, men enligt vad jag vet så går allt precis enligt planerna och vi ligger INTE efter. Det är fin puts till höger och vänster eftersom det är så sjuuuuukt mkt saker som inte någon annan BF2 modd har. Och allt måste stämma till viss grad även om kritik sedan haglar över oss. Men det är sådant vi får ta.

Och launchern är nog det bästa vi kan komma med som modd team idag. Det är bara att köra igång utan att tanka ner massa skräp.

Och uppdateringarna kommer vara samma som i beta. Snabbt avklare och snabbt uppladdade så att ni nästa gång ni vill spela bara klickar på "play" och laddar ner senaste uppdateringen och spelet startas automatiskt.

Jag skulle tippa på att vi kan blir klara att skeppa ut 1.0 innan aug är slut. Tom. i mitten av aug. Men jag lovar inget. Det hänger på allt annat runt i kring oxå. Men vi får se vad som sker.

Medlem

Hmm, gillar inte det där med augusti
Vill så förbaskat gärna spela innan sommarlovet tar slut :/

Aja, grymt arbete är det iallafall.
Men viktigaste av allt...
Kommer bombmusiken tillbaks till INS?!!?

Disclaimer: Videon är inte menat för politiskt bud. Rent gamermässigt!

Medlem

Haha, det är bara att gilla läget.. Ut i solen ist och passa på, så kan du sitta och kriga hela hösten till du tröttnat ordentligt. "Sommarlov", ja det var tider det.. En annan måste både ha ett vanligt jobb, samt lägga timmar efter timmar på PR och är glad för 3 veckors semester i början på nästa vecka.

Och ja, bombmusiken kommer vara med. Det var en bugg i betan med ljudet, då låten loopade, fast man inte tryckte på "tutan".

Medlem

Hur många är det som spelar PR aktivt idag egentligen? Det var säkert minst 3år sedan jag lirade sist (0.95 kan det ha varit), men det vore skoj att sätta igång igen när 1.0 släpps. Känner mig inte ett dugg sugen på BF4, så det blir nog det här för min del om det fortfarande finns gott som servrar och spelare.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hur många är det som spelar PR aktivt idag egentligen? Det var säkert minst 3år sedan jag lirade sist (0.95 kan det ha varit), men det vore skoj att sätta igång igen när 1.0 släpps. Känner mig inte ett dugg sugen på BF4, så det blir nog det här för min del om det fortfarande finns gott som servrar och spelare.

Det finns fortfarande aktiva servrar, under kvällarna är det alltid gott om folk, på morgonen är det lite sämre men det är helt klart inga problem att hitta en server.

Bästa modden som finns, spelar lite till och från.

När man ändå är inne på ämnet, här finns en video (medvetet torftig, den är tänkt att likna de videos motståndsmännen släppte i Irak under kriget) jag har gjort:

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Hur många är det som spelar PR aktivt idag egentligen? Det var säkert minst 3år sedan jag lirade sist (0.95 kan det ha varit), men det vore skoj att sätta igång igen när 1.0 släpps. Känner mig inte ett dugg sugen på BF4, så det blir nog det här för min del om det fortfarande finns gott som servrar och spelare.

Jag och TS3 gubbarna spelar kanske... några timmar varannan natt, och CIA och HOG är i princip alltid fulla.

Men du kan tänka dig hur många servrar som kommer att fyllas på 1.0 release!

Medlem

Nu kör vi grabbar!!! Se nu till och installera era jäkla BF2 och patcha till 1.50!

Preload av 1.0 och släpp på fredag.

Mer info:

http://www.realitymod.com/forum/f380-project-reality-news/121...

Ladda ner: http://www.realitymod.com/downloads#bf2

Trailer:

Medlem

Grym trailer. Själv är jag preloaded och klar så det blir definitivt spel i helgen.

Har du försökt få FZ att lägga upp en artikel om detta på huvudsidan? Såg att PC gamer lagt upp en artikel på deras sida.

http://www.pcgamer.com/2013/07/31/battlefield-2-mod-project-r...

Medlem

Provade med beta nyheten, men de sket i det. Pallar inte igen... Kanske tipsar igen på fredag. Men Andra spel "som inte är moddar" är väl viktigare.

Medlem

Extremt besviken på releasen.
Ni släppte det för tidigt eftersom det är fortfarande mycket allvarliga buggar som förstör hypen helt och hållet.

Medlem

Haha, vilka buggar.. Det funkar bra just nu iaf... Lite buggar måste man räkna med. Se på BF3.

Medlem

Köpte bf2 complete på origin för 26kr samt laddade hem PR igår!

Har lirat en del tidigare versioner och instämmer helt på att detta är den absolut mest välgjorta och mest imponerande modifikationen jag någonsin sett!
Och känslan i PR är helt oslagbar!

Det är nått rent och simpelt med BF2 motorn som gör att jag föredrar detta före Arma2 versionen.
Jag ser dock fram emot vad som kan bli till Arma3, vilket nog blir det nästa stora spelet jag investerar tid i.

Men att inte PR teamet fått möjlighet att bygga ett eget spel?
Nu är jag helt nöjd med BF2 modden men ett standalone PR, sålänge teamet får styra själva utan någon utgivares påtryckning, vore ju en våt dröm!

Men återigen, grymt imponerande arbete, detta är vad som var möjligt förr i tiden när det gick att modda spel....Något som är blott ett minne idag =(


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar