Inaktiv
Supportklassen

Hur ska man göra för att kunna ha ihjäl folk som support.
Jag har låst upp ganz lmg eller vad den heter men det verkar inte spela någon roll.
Möter man någon med en karbin eller en pistol hinner dom ju ha ihjäl mig innan mina kulor ens börjar träffa.

Det är ju löjligt. Kan någon förklara hur man ska göra för att slippa bli förödmjukad. Som det är nu så tar jag hellre fram pistolen än min stora feta kulspruta.

Medlem

du slänger dig ner fort som fan och börjar peppra för du siktar bättre ju mer du skjuter

Inaktiv

Jo jag vet problemet är bara att dom ofta dödar mig innan det
Det gick dock bättre med standardvapnet än med det upplåsbara vapnet det har riktigt dålig precision.

Medlem

Kör inte speciellt mycket support, men försök hålla dig på avstånd.
Jag håller helt och hållet med dig om att det tar ett bra tag innan skotten kommer, och därför har du större chans att överleva om du är längre bort. Är du i närstrider, så huka dig gärna eller kryp fram, då träffar man direkt.


signatur

snestreck woicer

Medlem

Support vapnen är inget för nästrid då är det andra klasser som är bättre på det.

Support är just bäst på medelavstånd och du får helt enkelt låta bli och leka rambo


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Tack för tipsen alla. Ska försöka att undvika närstrider som support.

Medlem

Att slänga sig ner i närstrid om man lirar support är det samma som att begå självmord i spelet ungefär, jag personligen rekommenderar att om man har "tid" så huka dig. det tar alldeles för lång tid innan man kan börja skjuta efter att man lagt sig ner.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Håller med Burglar. Huka dig istället för att slänga dig ner.

Medlem

Du hinner inte huka dig om du möter en snubbe heller, om han inte är riktigt usel. Så i det fallet bör man stå och skjuta, då det går snabbast i den situationen.


signatur

snestreck woicer

Medlem

Support klassen ska inte springa runt... dom ska ge support och understödseld ska du springa runt ska du vara Assault/Recon.

Medlem

recon ska väl ligga mer still än en som spelar support? eller det berot väl på om han använder Lambert eller något av de andra

Inaktiv

Jag spelar oftast Support .

Medlem

Ganz Machinegun kommer att "fixas" i patch 1.07. Den med flera andra vapen som är lite obalanserade.

Medlem
Skrivet av sirdavva:

recon ska väl ligga mer still än en som spelar support? eller det berot väl på om han använder Lambert eller något av de andra

Beror på vilken typ av Recon du spelar som sagt, och vad dina objectives är, med lambert kan du smyga men ändå ha bra skydd om du blir attackerad, dock inget vapen att rekommendera på medium/långt avstånd. Jag brukar köra 1 av dessa 3 olika setups.

1. CQB Recon, Lambert Carbine, Claymore, RDX
(Då jag vill vara mobil, och spränga saker i luften, till exempel fiendens olika fasta installation vid basen)

2. Movable demolition Man, Lambert Carbine, RDX samt Stealth utr. (Bra när man vill smyga omkring och fixa små fina bakhåll med RDX.

3. Sniper/area denial support.
Prickskyttegevär, Claymore (area denial av defenierat område/eller skydda sig själv mot bakhåll etc) samt RDX...

Medlem

haha shiet du hade det välplanerat ^^ jag slänger på mig mina grejer och går dit min comander säger åt mig att gå (förutom när puckona skickar oss in i självmordsförsök)

Medlem

Mycket roligare om man planerar lite då och då

Medlem

jojo självklart, men ibland blir jag frustrerad så jag tar min kulspruta och rusar och skjuter, självklart så dör jag ju då igen och det slutar med att jag stänger av spelet för att jag blir förbannad

Inaktiv

Jag har inte hunnit spela så mycket sedan uppdateringen igår.

Ganzen ska tydligen ha blivit förbättrad men jag vet inte om jag gillar den ändå. Tycker den överhettar för fort och precisionen är inte lika bra som på standardvapnet.

Ska dock ge den en chans eller två och se om den går att använda nu

Medlem

Jag körde som support igår och hamnade i jakten på lede fi på ett tak med överblick över en silo. Jag sköt fiender som om de vore sittingducks. En eller två korta skurar på långt avstånd och jag fick dem. Visst det överhettar snabbt, men korta skurar med högre skada så räcker det bra. Jag är hel nöjd med förändringen. Har inte gillat det upplåsta support vapnet tidigare men nu är det ingen snack om vad som ska användas.

Medlem

åh fan, jo den var inge vidare tidigare tycker jag... har dock bara spelat med den när jag plockat någons vapen... har inte bara låst upp lite mer än hälften på understöd eftersom jag låst upp allt på recon och assult samt allt det som alla truppslag och gruppledare får innan jag började låsa upp på support

Medlem

Hmm, ja man kanske skulle ge nya supportbössan en chans, men det tar emot med tanke på hur mycket den sög innan.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

1
Skriv svar