Vad skulle du offra för att få BF3 nu?

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av Ichabod:

Det är ju helt anonym info som går till EA, visst så reggas din IP-adress men det är ingen personlig info som går vidare.

Det har ingen betydelse. Det är min information som EA inte har något att göra med, lika lite som Ica har något att göra med vad jag stoppar i kylen.

Vi lever fortfarande i Internets barndom. Digitaliseringen av världen har lett till att många företag och myndigheter testar gränserna för att se hur mycket de kan komma undan med innan folk säger stopp; tyvärr är det så att det som händer i datorn är för många osynligt och därför irrelevant. Ingen skulle acceptera mina förra exempel med Ica och Carlings, men tyvärr går vi just nu mot en verklighet där det är helt okej att göra likadant med datorer. Jag säger stopp här i alla fall - Battlefield 3 må vara bra, men det är inte värt den uppoffringen enligt mig.

Du vet att FRA loggar allt du gör? Men visst, principiellt håller jag med dig. Men att manifestera mot en speltillverkare är inte rätt väg att gå. Man måste påverka de som bestämmer.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Du vet att FRA loggar allt du gör? Men visst, principiellt håller jag med dig. Men att manifestera mot en speltillverkare är inte rätt väg att gå. Man måste påverka de som bestämmer.

Riktigt så enkelt är det inte - FRA loggar inte alls allt vi gör, men självklart tycker jag väldigt illa om den s k FRA-lagen också. Den är vidrig ur integritetssynpunkt. Tyvärr kan jag inte göra så mycket åt den som privatperson förutom att klaga; däremot kan jag välja att inte ge EA pengar för Battlefield 3.

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av PurreSnurre:

Du vet att FRA loggar allt du gör? Men visst, principiellt håller jag med dig. Men att manifestera mot en speltillverkare är inte rätt väg att gå. Man måste påverka de som bestämmer.

Riktigt så enkelt är det inte - FRA loggar inte alls allt vi gör, men självklart tycker jag väldigt illa om den s k FRA-lagen också. Den är vidrig ur integritetssynpunkt. Tyvärr kan jag inte göra så mycket åt den som privatperson förutom att klaga; däremot kan jag välja att inte ge EA pengar för Battlefield 3.

Om vi kollar historia och är lite konspitoriska, så loggar de nog det mesta. Sedan är det en anna sak vad de FÅR logga. Men skitsamma i det ämnet, du får såklart strunta i att ge EA dina pengar, men det är tyvärr en liten piss i havet. Vill man förändra något så är det politikerna.
För övrigt så vet jag inte hur prövat detta är, deras EULA, torde strida mot lagen.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Det går ju att slippa Origin om man köper det till Xboxen


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Det går ju att slippa Origin om man köper det till Xboxen

Vet inte ens vad jag ska svara på detta...

Skrivet av raefzm88:
Skrivet av walter_iego:

Det går ju att slippa Origin om man köper det till Xboxen

Vet inte ens vad jag ska svara på detta...

Hehe...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Siken:
Skrivet av PurreSnurre:

All heder åt er som vägrar spela det för att man måste ha Origin, skulle ha gjort samma om jag iinte hade testat alphan. Fick tillbaka spelglädje som jag inte haft på år.

Spelade du bad company 2? Är bf3 mycket bättre?

Spelade BC2 en del, det var alltför infanteriinriktat för min smak. När jag testade BF3 alphan, så var det som en propp drogs ut, kändes mycket mer variationsrikt, både när det gäller vapen,fordon och kartupplägg.
Men ta nu inte mitt ord, att det är skitskoj...men jag ser verkligen fram emot det.

Eh alfan innehöll ju bara ett fordon, som dessutom fungerade precis likadant som BC2, och dessutom bara gick att köra till första delen av "rushen"


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Siken:
Skrivet av PurreSnurre:

All heder åt er som vägrar spela det för att man måste ha Origin, skulle ha gjort samma om jag iinte hade testat alphan. Fick tillbaka spelglädje som jag inte haft på år.

Spelade du bad company 2? Är bf3 mycket bättre?

Spelade BC2 en del, det var alltför infanteriinriktat för min smak. När jag testade BF3 alphan, så var det som en propp drogs ut, kändes mycket mer variationsrikt, både när det gäller vapen,fordon och kartupplägg.
Men ta nu inte mitt ord, att det är skitskoj...men jag ser verkligen fram emot det.

Eh alfan innehöll ju bara ett fordon, som dessutom fungerade precis likadant som BC2, och dessutom bara gick att köra till första delen av "rushen"

Jag körde ofta ner fordonet i tunnelbanan (stora öppningen) för att trycka framåt fortare.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av Annanaz:
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av Siken:
Skrivet av PurreSnurre:

All heder åt er som vägrar spela det för att man måste ha Origin, skulle ha gjort samma om jag iinte hade testat alphan. Fick tillbaka spelglädje som jag inte haft på år.

Spelade du bad company 2? Är bf3 mycket bättre?

Spelade BC2 en del, det var alltför infanteriinriktat för min smak. När jag testade BF3 alphan, så var det som en propp drogs ut, kändes mycket mer variationsrikt, både när det gäller vapen,fordon och kartupplägg.
Men ta nu inte mitt ord, att det är skitskoj...men jag ser verkligen fram emot det.

Eh alfan innehöll ju bara ett fordon, som dessutom fungerade precis likadant som BC2, och dessutom bara gick att köra till första delen av "rushen"

Jag körde ofta ner fordonet i tunnelbanan (stora öppningen) för att trycka framåt fortare.

hmm okej då men ändås


signatur

Rwa?

Medlem

Min fot.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Inte så mycket, kommer några bra spel mellan nu och när det kommer ut och det känns bättre att vänta tills det blir färdigt innan man får det

Men skulle inte säga nej att komma med i en beta ^^

Medlem

Inte ett jäkla skit faktiskt. Har Red Orchestra 2 att lira fram tills dess.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Vad jag skulle offra för att få tillgång till BF3? En bira skulle ja kunna offra o även lite andra lir jag har liggandes, lär ju inte lira dem mer ändå

I övrigt så kör jag ju spelet på konsol, så pratet om Origin stör ju inte mig, som skrivits innan så har man ju facebook, man kör med Windows, man scannas av FRA. Så Origin är, om ja hade kört BF 3 på PC, sak samma.


signatur

It´s not where we´re from, it´s where we´re going....

Inaktiv

ea-spel är gjorda för man ska tröttna snabbt, och dom ska tjäna pengar på att sälja nästa spel .. har aldrig varit road mer än ett par veckor

Ish
Medlem

Inget. skulle nog bli rätt ensamt på serverarna. Om det ens finns någon uppe vid det här laget.


signatur

"If the road ahead is long, don't turn back"

Medlem

/OT (Ja, faktiskt)
Jag respekterar de som inte vill köpa och spela BF3 då de tycker att deras privatliv invaderas på diverse punkter. Dock får både de, och de som vill spela/köpa BF3, får ha i åtanke att man inte ska försöka pracka på andra sin egen åsikt. Man får helt enkelt tycka som man vill, och så är det ju. Jag personligen har inga problem med Origin, då fruktansvärt många andra poäng gör samma eller liknande saker.
/End OT

Jag säger som Inkompetent skrev. Väl sagt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

palla o whina.... Jag har fixat origin + köppte bf3 över orgin.

Varför säga nej till ett bra spel "bara" för att man måste använda sig utav ett nytt system, kusin med steam...

VäX UPP !

Origin kommer säkert att fungera jätte bra om ett par år. Inte direkt att "alla" var positiva till steam, och kolla idag hur stort det är ^^

Medlem
Skrivet av riktigninja:

ea-spel är gjorda för man ska tröttna snabbt, och dom ska tjäna pengar på att sälja nästa spel .. har aldrig varit road mer än ett par veckor

Fast BF3 är ju DICE spel, EA publicerar det bara. Precis som med BF2 som spelas än idag av många (7 år efter release).


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Youtube-proffs

Mitt PS3..


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av riktigninja:

ea-spel är gjorda för man ska tröttna snabbt, och dom ska tjäna pengar på att sälja nästa spel .. har aldrig varit road mer än ett par veckor

MIssade du BF2??!


signatur

B lup

12
Skriv svar