an Ode to Cliff racers

Medlem
an Ode to Cliff racers

TES III Morrowind väcker många goda minnen hos TES fans runt om i världen. Men det finns ett speciellt minne som är lika nostalgiskt som det är irriterande.

Tänk dig att du genar genom bergen för att ta dig till nästa stad, när du plötsligt hör ett illabådande ljud "SKREEEEEE!" Du tittar upp och ser en stor flygande skräckinjagande varelse som sakta kommer svävande emot dig. Du försöker att springa ifrån varelsen men du hör hela tiden att den är efter dig, "SKREEEEEE!" Slutligen får du nog och bestämmer dig för att slåss. Kampen blir kort men lämnar dig försvagad men du bestämmer dig för att fortsätta resan. 30 sekunder senare hör du återigen, "SKREEEEE!" Denna gång när du tittar upp så är det nu 4 stycken som svävar över dig och alla skriker i kör, "SKREEEEE!"

I TES IV Oblivion finns det lyckligtvis inga Cliff racers, det enda som nämns om dem är ifrån en full Dunmer som brister ut i sång.

Btw någon som vet en mod som byter ut drakarna i Skyrim mot Cliff racers?

#blogg

an Ode to Cliff racers

O Ve o Fasa!

Kommer man aldrig bli fri från dessa där!?

Men visst! Jag kan tänka mig att ha med dem i en expansion till Skyrim, speciellt med spelets nya magi system. Roasted cliffracer


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Olyckligtvis så tror jag inte att Cliff racers kommer att återkomma i de framtida TES spelen.

liten dawnguard Spoiler!
-
-
-
-
Den första karaktären man möter i Morrowind är en Dunmer vid namn Jiub. Jiub möter man igen i Dawnguard där han berättar att han har gjort sig känd för att ha utrotat alla cliff racers som finns.

1
Skriv svar