Apropå Grin

Medlem
Apropå Grin

Några rader om Grin, bara.

Häromdagen ansökte #Grin om konkurs, vilket självklart är tråkigt för de som var anställda där, speciellt med tanke på att det är ett svenskt bolag. Jag har nästan inte spelat några av de spelen de utvecklat, bara #Bionic Commando (vad jag vet). Det spelet var stundtals väldigt trevligt och underhållande, men hade några enormt störande moment som gjorde mig så frustrerad så jag inte kunde fortsätta. Ett betyg på 3/5 ifrån mig.

Dock är jag övertygad om att Grin föll offer för marknadskrafterna. De lyckades inte producera tillräckligt bra spel som föll kunderna i smaken och därför gick det som det gick. #Terminator Salvation var nog dödsstöten.

#blogg


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Apropå Grin

Terminator Salvation sålde bättre än BC afaik.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

det gäller inte alltid att leverera bra spel, utan att ge kunden va de vill ha.


signatur

Rawr

Medlem

Det må hända att TS sålde bättre än BC, men jag är rätt övertygad om att TS var ett dyrare projekt och således var förlusten större.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Det må hända att TS sålde bättre än BC, men jag är rätt övertygad om att TS var ett dyrare projekt och således var förlusten större.

Jag skulle tro att BC var en dyrare utveckling på grund av den färdiga produktens kvalité och tid mellan annonsering och release. Men det är bara min gissning.

Min andra gissning är att GRIN konkade på grund av att företaget växte för fort i samband med utebliven inkomst från utgivarna. De hade säkert inte mycket pengar i backup utan levde helt på deras avtal med utgivarna. Återigen, bara en gissning.

1
Skriv svar