Bägaren som fick droppen att rinna över.

Medlem
Bägaren som fick droppen att rinna över.

Så till sist kom natten då jag började plita på min första blogg. Detta sätt att uttrycka sig på som jag så länge funderat på att göra men inte hittat den rätta lusten.
Varför just nu?
Som rubriken säger så har många saker i mitt liv nått till en punkt då jag på ett sätt funnit mitt rätta jag, och har då samtidigt insett att nu får det fan vara nog.
Kommer någon ens att läsa detta?
Kommer någon ens att bry sig?
Inte vet jag, och ärligt talat skiter jag i vilket. Känner bara att jag verkligen behöver börja skriva av mig om saker som jag har inombords innan jag spricker.

Så varför inte börja med vad som fick mig att skapa bloggen.
Jag jobbar som undersköterska inom Norrköpings kommun och fick för ett tag sen reda på att jag är överflödig och inte får vara kvar på min arbetsplats.
Min första reaktion var att häva ur mig något så smidigt till min chef som:
- Det är ju din jävla huvudvärk att du blir av med en av dom bästa i personalgruppen. Det är ju inte jag som behöver dras med en massa gnälliga kärringar som bara klagar!

Man inser efteråt att det kanske inte var det mest smidiga att häva ur sig.
Men samtidigt var det rätt skönt att kasta jantelagen all världens väg för en gångs skull.
Jag började sedan fundera lite över vad det innebar att jag inte får vara kvar.
Hade jag rätt att gnälla?
Nej, faktiskt inte. För som fast anställd inom kommunen så innebär det bara att jag får jobba på en annan enhet. Jag har ju jobbet och min lön kvar.
Det är långt ifrån alla som har det så förspännt idag när dom blir uppsagda från sina jobb.
Efter ett tag hade jag lugnat ner mig så pass att jag började tycka att det rent ut av skulle bli lite spännande att få jobba någon annanstans. Se något nytt och kanske få lite mer erfarenhet. Sånt skadar ju aldrig.

Den insikten hade jag kommit till i söndags, och allt var frid och fröjd.