FZ.se
Bli medlem på FZ:s forum!
Här i FZs forum ansvarar medlemmarna själva för vad de skriver. Här gäller inte det utgivaransvar som finns på FZ.se. Läs våra regler.
Reize
Titel Proffs
Registrerad 2011-04-14
Inlägg 1 213

Idag är det de "dåliga" spelen, som du pratar om, som säljer allra bäst. Vi kanske inte gnäller för att spelen inte duger åt oss, utan för att de duger alltför väl åt den breda massan. Vilket resulterar i att de spelen påverkar branschen i stort, inklusive de spel som till och med vi gnällspikar tycker om :P

För att använda ett speluttryck som nästan blivit en gammal klyscha; Branschen växte upp.

Traveller in time
Titel Community-nestor
Registrerad 2008-05-29
Inlägg 5 144

Själv tror jag att det är televisionens fel, Spelen har blivit enklare och mer mainstream, Det går ju inte att förneka. Därför blir de lite svårare spelen nyheter bara för att de är svåra. TV är det medium som alltid har kopplats till att sälja.

Den personliga teknikens utveckling är också att skylla.
Vi var tvugna att söka oss till vår data-hörna eller bänka oss framför tv'n. Dagens spelare har bärbara kraftpaket till datorer, handhållna konsoller och avancerade mobiltelefoner. Samt en större nonchalant ton för mediet och dess historia. De förväntar sig att allt skall finnas tillbuds direkt. Som de gymnasie ungdomar som satte sig på bussen, En drog upp en laptop och började spela cod, de andra höjde sina röster "Nej upp för trappan där" "men du ska inte ta den perken" Och min favorit "du vet ju inte hur man spelar."

Jag tror personligen att PC'n blir den sista fristaden för dem som vill spela utan det jippo som sker vid varje nytt släpp.

Reize
Titel Proffs
Registrerad 2011-04-14
Inlägg 1 213

Traveller in time skrev:
Själv tror jag att det är televisionens fel, Spelen har blivit enklare och mer mainstream, Det går ju inte att förneka. Därför blir de lite svårare spelen nyheter bara för att de är svåra. TV är det medium som alltid har kopplats till att sälja.

Den personliga teknikens utveckling är också att skylla.
Vi var tvugna att söka oss till vår data-hörna eller bänka oss framför tv'n. Dagens spelare har bärbara kraftpaket till datorer, handhållna konsoller och avancerade mobiltelefoner. Samt en större nonchalant ton för mediet och dess historia. De förväntar sig att allt skall finnas tillbuds direkt. Som de gymnasie ungdomar som satte sig på bussen, En drog upp en laptop och började spela cod, de andra höjde sina röster "Nej upp för trappan där" "men du ska inte ta den perken" Och min favorit "du vet ju inte hur man spelar."

Jag tror personligen att PC'n blir den sista fristaden för dem som vill spela utan det jippo som sker vid varje nytt släpp.

I didn't understand any of that...

Traveller in time
Titel Community-nestor
Registrerad 2008-05-29
Inlägg 5 144

Rätt svar, Fel fråga.
(jag tänkte i helt andra Universitets relaterade banor. fått läsa hela dagen trots migrän, Ouch)

StrongBad
Titel Veteran
Registrerad 2005-11-24
Inlägg 1 162

Reize skrev:
Idag är det de "dåliga" spelen, som du pratar om, som säljer allra bäst.

Kan du förklara hur du menar? Om något säljer väldigt bra och uppskattas av väldigt många, hur kan det vara dåligt? Vad är kriterierna för vad som är dåligt eller bra?

eublepharis
Titel Frågvis
Registrerad 2009-09-07
Inlägg 38

Kanske är det just detta vi har svårt att acceptera; att gränsen mellan "bra" och "dåliga" spel ritats om? Kanske är det jobbigare än så? Kanske har innebörden av begreppet datorspel/tv-spel förändrats i sig? Att den digitala underhållningsscenen ständigt förändras är ju uppenbart, men våra "kriterier" utifrån vilka vi bedömer de olika alstren är kanske mer trögflytande? Vi kan i så fall snegla på andra områden som utvecklas fort, men där människors uppfattning och bedömning av områdets innehåll släpar efter.

Online just nu

Du är inte inloggad. Logga in för att få tillgång till fler funktioner.

Forumet modereras av FZ Crew.
Har du synpunkter på modereringen, var vänlig kontakta oss.

Anmäl inlägg och trådar som bryter mot forumets regler.

Alla kan läsa det här forumet.
Inloggade användare kan svara på trådar och ingen kan skapa nya trådar.

Just nu är 380 medlemmar online. 8 foruminlägg har postats idag.

FZ