Casual Mania

Medlem
Casual Mania

Ibland känns det som jag är den enda som har spelat spel sen 80/90-talet.

Jag har inget emot att ett spel ska vara lätt att lära sig när det gäller tex. multiplayer osv men nu har det gått så långt att du bara behöver en knapp för att spela.

Parodi? oooja, som Mange Schmith rappar "två låtar om dagen om det är bråttom".
Han har så mycket självdistans att han rappar om hur värdelösa raplåtar han gör, hiphopens svar på Di Leva.

Precis så gör Forza 3, "Titta du behöver inte bromsa de gör spelet!" "Titta du behöver inte svänga de gör spelet!" "Titta du behöver inte hålla dig på vägen, spola bara bak tiden utan bestraffning.. de gör spelet!".

Man kan nästan höra Turn 10 skrika "Snälla Casual Gamers köp de här, ni har ju bara en knapp att tänka på, cmon!".
Sen påstår dom att deras spel handlar om kärlek till bilar, bullshit.

Som sagt så känner jag mig väldigt ensam bland dessa spel som idiotförklarar mäniskligheten för att tjäna mer pengar.
Sen verkar dom ta ära för spola tillbaka tiden i bilspel när alla racing geeks borde veta att det är Squadra Corse Alfa Romeo(SCAR) som var först (som jag vet iaf) ;).

Nu ska jag gå till min Fallout altare och be om ragnarök ;P.

#blogg


signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

Medlem
Casual Mania

Om du inte gillar assists så kan du stänga av dom... det är det första jag alltid gör, av med allt. Däremot ser inte varför de inte skulle låta en få ha assists om man tycker det är roligare att köra så. Är ju en win win situation, fler gillar spelet (både hardcore som kör utan assists och casual som kör med) och utvecklarna får mer pengar.

KoP
Medlem

Vad Dvorak sa. Inte speciellt svårt att stänga av hjälpmedlen. Sen är det bara tuta och köra.

1
Skriv svar