Crysis 2 ett frågetecken

Medlem
Crysis 2 ett frågetecken

Idag släppets som sagt Crysis 2 och jag har redan hunnit springa iväg och köpa det. Har kört singel player delen nu ett par timmar och kan bara konstatera det jag tidigare var rädd för, det blir ett gäspigt nja i betyg so far.

Fast jag ska inte såga Crysis 2 helt och hållet bara för jag inte tycker det levde upp till magiken i de föregående delarna. Det känns som jag skrivit tidigare att fokus ligger mer på multiplayer delen än single player kampanjen.

Jag ska spela vidare ett tag nu och se om det lyfter sig längre fram. I nuläget tycker jag det hade varit bättre om Crytek hade kört vidare på det gamla konceptet och bara gjort nya banor, det känns som Crysis 2 kan falla helt mellan stolarna denna gång.

Är det någon mer än mig som hunnit köpa orginalet och har en åsikt?

#blogg

Crysis 2 ett frågetecken

Gametrailers sa i sin recension att spelet tar sig efter ett par timmar, så du får "pay your dues", det blir säkert roligare mot slutet, vilket är ganska tråkigt om det är så. Visst har de lagt extra krut på MP, det är så spelen får lång livslängd idag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fick lira spelet 6 dagar innan release och måste säga jag var positivt överraskad hur bra spelet kunde hålla mig intresserad under storyn's gång. Visst, det var inte "WOW" hela vägen men jag gillade verkligen hela nano-suit förenklandet samt hur dom gjorde det enklare att ta sig igenom vissa delar med "kikarna" genom att kunna markera taktiska delar. Sen att slutet var otroligt coolt och fick mig verkligen att längta till en 3a är inte illa det heller!

Jag är inte intresserad av MP däremot, så det kan jag inte säga något om, men det är def. värt ett officiellt köp då jag tyckte SP var riktigt riktigt roligt!

Medlem

frågar du mig så är crysis 2s singleplayer det bästa jag har spelat under 2011

Medlem

Jag har kört lite till, och det blir faktiskt bättre. Det började faktiskt bli precis bättre strax efter jag slutade när jag skrev det här blogginlägget.

Fast det är ju inte så man sitter och gapar och har hakan i knäna som man hade första gången man spelade Crysis.

Crysis 2 känns som något mellanting av Call of Duty och Battlefield Bad Company 2.

Jag kör fortfarande solo delen av Crysis 1 mer än jag kör Call of Duty multiplayer, fast nu finns det ju fler multiplayerbanor än de två banor som fanns i Crysis 2 demot.

Kanske uppdaterar mer här, men jag hoppas verkligen Crytek kan utnyttja dagens hårdvara mer. Det känns för linjärt jämfört med föregående versioner =/

Medlem
Skrivet av jlarss:

frågar du mig så är crysis 2s singleplayer det bästa jag har spelat under 2011

Hittills i alla fall

Skrivet av xverminator:

Jag har kört lite till, och det blir faktiskt bättre. Det började faktiskt bli precis bättre strax efter jag slutade när jag skrev det här blogginlägget.

Fast det är ju inte så man sitter och gapar och har hakan i knäna som man hade första gången man spelade Crysis.

Crysis 2 känns som något mellanting av Call of Duty och Battlefield Bad Company 2.

Jag kör fortfarande solo delen av Crysis 1 mer än jag kör Call of Duty multiplayer, fast nu finns det ju fler multiplayerbanor än de två banor som fanns i Crysis 2 demot.

Kanske uppdaterar mer här, men jag hoppas verkligen Crytek kan utnyttja dagens hårdvara mer. Det känns för linjärt jämfört med föregående versioner =/

Jag tyckte tyvärr inte att crysis 1 var något WOW, förutom för grafiken, men jämför jag SP från C1 och C2 så är det ju ett enormt steg tycker jag. C2 har ju otroligt mycket mer variation i fighterna tycker jag än C1, då alla fiender, speciellt ceph, utnyttjar ju verkligen höjderna på allting, vilket gör att alla fighter inte bara håller sig på marknivå!

Men ja, som sagt, smaken är som baken jag gillade verkligen Crysis 2 och hoppas verkligen på en ännu bättre uppföljare!

Medlem

ja precis, hittills! 2011 har inte haft någon imponerande lineup hittills men jag gillar verkligen crysis 2 singleplayer

Medlem
Skrivet av jlarss:

ja precis, hittills! 2011 har inte haft någon imponerande lineup hittills men jag gillar verkligen crysis 2 singleplayer

Själv hoppas jag väldigt stort på La Noire och Brink, då både jag och min chef hypar om dom spelen

C1 var ingen wow-upplevelse för mig heller, men det hade sina fina stunder. Grafiken var snygg och storyn var OK, om än uttjatad.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag har hittat det jag stör mig på och det är att "nya" grafikmotorn känns som en kopia av Call of Duty 4: Modern Warfare 2, dvs en nergradering från föregående Cryengine 2. Den fysiska dynamiken finns inte längre, grafiken är exakt lika som i CoD helt linjär och mindre 3D. Jag hade förväntat mig något makalöst av CryEngine 3 men det här verkar floppa totalt.

Det som förut var unikt med Crysis är nu borta och Crytek har nergraderat sig till ett mediokert linjärt spel. Jag skulle inte märka någon större skillnad om de hade bytt ut figurerna som finns i CoD.

1
Skriv svar