Dagens E3-update

Medlem
Dagens E3-update

Så, vad tilltalade mest från inatt?

Ganska enkelt val för min del, och det var väll även ganska så väntat. Vid sidan av Fallout så älskar jag Co-Op spel. Vanliga multiplayer-FPS har såklart sin charm, men efter att ha dödat eller blivit dödad av samma spelare 14 gånger på en kvart så kan jag tycka att det har en tendens att bli lite enformigt, Spelar jag nån form av VS så landar jag i så fall oftast i lite annorlunda gamemodes, då vanlig Deathmatch oftast inte tilltalar mig alls.

Så, nattens happening? Jo, #Rainbow Six: Siege såklart. Jag kan meddela att så fort vi såg första trailern och fick releasedatumet så bokade jag och min bror in LAN tillsammans med några andra goa gubbar den 13/10. Av gameplay-trailersen och presentationen inatt att döma så verkar det ju vara ett klockrent spel. Framförallt gillar jag att det verkar förutsätta en väl fungerande kommunikation spelarna emellan. Det duger liksom inte att leka Lone-Cowboy, utan de verkar ha lyckats med att göra samarbetet till nyckeln till framgång.

Den förstörelsebaserade gameplayen ger ju också en grym dimension till spelet. Det finns alltså inga givna vägar, utan alltihop är upp till upp till spelarna. Jag ser ju framför mig att folk därute lär kunna få till en hel del snygga stunts.

Ubisoft stod ju även för nattens överaskning i form av Ghost Recon: Wildlands. Verkar mycket spännande med vad som verkar bli nån form av team-baserad open-world grej. Vad jag kunde se av trailern så verkar det ju även vara ganska öppet vad det gäller olika sätt att lösa uppdragen, vilket är sjukt najs. Sen verkar det ju som att även detta kommer att gå att spela Co-Op. Oh me like!

Nu var det ju bara pre-alpha trailer, så det lär ju ta ett tag innan vi faktiskt har spelet i handen. Å andra sidan kanske det inte gör något med tanke på att jag just nu har Fallout 4, Rainbow Six:Siege och förhoppningsvis även XCOM 2 att underhålla mig med fram till dess.

Kan även meddela att jag och Russinet slog våra slipade förhandlingshjärnor ihop igår och lyckades få den ömma modern att förstå att man måste ha en egen Pip-Boy och att den lätt är värld 1500 spänn. Hur ska vi annars klara oss när apokalypsen kommer? Diskuterade även möjligheten att ta spaden i hand och anlägga ett eget litet Vault i trädgården...den fick vi dock släppa lite på.

War, war never changes

//Sviskonet

#blogg


signatur

Because war, war never changes
//Sviskonet

Medlem
Dagens E3-update

https://www.humblebundle.com/

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege Guaranteed Beta Access Code

Medlem

Tackar för tipset, dags att förhandsboka!


signatur

Because war, war never changes
//Sviskonet

1
Skriv svar