Det var bättre förr!

Medlem
Det var bättre förr!

Alla dessa julsms, julmail och julinlägg på Facebook! Vad hände med gamla hederliga julkort. Jag vill kunna ta och känna på min julhälsning. Jag vill att det som skickat hälsning har lagt ner tid och tanke bakom kortet. Det är då julhälsningen verkligen betyder något, personen ifråga har alltså valt ett julkort, gått hem, funderat ut vad det ska stå på det, gått ut och postat kortet. Där har vi lite hjärta och kärlek.

Nu är istället inkorgen på ens mail full utav julhälsningar med några roliga animationer, inkorgen i mobilen är full av massutskick av sms innehållande God Jul och någon passande smiley.
Händelseflödet på Facebook består endast av en sak, inlägg där det står God Jul, ens vägg är full från kompisars inlägg som hoppas att jag har en God Jul.

Nej! Det hoppas dem inte alls, dem märkte hur mycket snabbare och smidigare det är att skriva ett inlägg än att skicka ett julkort. De vill att hela världen ska se att just den personen är så god och snäll och hälsar alla en God Jul. Jag måste tyvärr använda den gamla klyschan:

DET VAR BÄTTRE FÖRR

#blogg


signatur

/XssariaR

Medlem
Det var bättre förr!

Jag håller helt med dig här. Det är en ganska rejäl skillnad mellan att med omsorg välja ett fint julkort, skriva en hälsning och sen posta det jämfört med att köra en copy&paste på fejjan. Det senare, i alla sina skepnader (SMS/email...) är snarare snudd på meningslöst spam.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

1
Skriv svar