Du får endast halva Move-kontrollen när du köper Move

Medlem
Du får endast halva Move-kontrollen när du köper Move

Efter Sonys presentation av Move på E3 blev jag faktiskt lite intresserad av produkten och kollade runt lite på hemsidor om detaljer. Jag tyckte redan från början att Move-kontrollen verkade lite för billigt för att vara sant. Det visar sig att Move bara fyller funktionen för halva sidan av den klassiska Dualshock kontrollen. Den andra halvan heter "Move Navigator Controller" och har inga rörelsekänsliga funktioner. Jag citerar från Playstations hemsida:

"The wireless and untethered PlayStation®Move navigation controller is a must-have for core gamers."

" it replicates the control features of the left side of the DUALSHOCK®3 wireless controller into your PlayStation®Move experience."

Så vad som säger är, att om du inte är en av de spelare som gillar att hoppa hop rep och klippa hår på apor och gud vet vad, så måste köpa en extra kontroll seperat, för 230kr utöver de 400kr vanliga move kostar.

Men vänta Det finns en räddning! Dom säljer ju 2 nya move paket också!
Paket 1: PS Eye (typ en eye toy kamera) + Move kontroll + Sport Champions INGEN NAVIGATOR
Paket 2: PS3 + PS eye + Move kontroll + Sport Champions INGEN NAVIGATOR

Hoppsan! Visar sig att navigator kontrollen inte ens finns tillgängliga där heller. Det här är ungefär samma sak som att Sony skulle börja såga sina Dualshock kontroller i två delar och sälja dem separat. Om du vill kunna använda hälften av dina knappar måste du lägga på 200kr. Och detta är ju i och försig inte så dyrt. Jag bara fattar inte varför dom säljer det separat. Exakt vad tjänar dom på detta? Dom kunde lika gärna sälja dom tillsammans för 600kr, det är som något retarderat mumintroll har varit ansvarig för Sonys marknadsföring. Nu istället kommer folk att köpa halva sin kontroll, spela lite, och snart upptäcka att man bara fått halva sin kontroll och nu måste vänta ytterligare en vecka på nästa halva kontroll för 200kr.

Vad är det för vis att behandla sina fans på? Och exakt vad är det dom tjänar på detta? Herregud..

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Du får endast halva Move-kontrollen när du köper Move

Enkelt; paketen (och kontrollerna) måste hamna på den gyllene prispunkten för att vara med i matchen mot konkurrenterna.


signatur
1
Skriv svar