En tillbaka blick på Dragon Age: Orgins

Medlem
En tillbaka blick på Dragon Age: Orgins

Jag körde igenom DA:O igen nyligen. Har varit runt ett år sen jag körde spelet. Tycker fortfarande att et är ett extrem bra spel, även om det finns problem här och där (Mages är så jävla OP att man vill slita ut sitt hår, Dvärgarnas storyline är på tok för långt och känns som att man bara spelar för att bli klar med den och det finns en del i trollkarlarnas storyline som är bara dåligt och tråkigt. Ni som har spelat spelet vet.) Men nu ska vi inte fokusera på hur bra spelet är. Spelet är fyllt med intressant karaktärer som man kommer ihåg. Här tänker jag fokusera på några stycken som jag tycker om. De kan ha en stor roll, eller en liten, det kvittar. Tyvärr kommer det att vara spoilers på det jag talar om de här. Så kom ihåg:

Nu när ni är varnad, så kommer jag att börja med serien imorgon. Han vi kommer att kolla på, har en liten roll, men som kommer att ha en större roll i de framtida spelen.

#blogg


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
En tillbaka blick på Dragon Age: Orgins

Jag tycker att dvärgarnas storyline är grymt rolig och välavägd i DA:O, var en av mina favoritdelar av spelet under första genomkörningen

Medlem

Den är rolig.... men den pågår för länge tycker jag. När man slåss mot sin 50 elfte spindel och alla dessa genlocks trollkarlar (Hatar de så mycket) blir man trött på det. Gillade slutet på den.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Tyckte mest Circle of Magi-tornet var det tråkigaste i DAO. Men storyn och karaktärerna var bra, dock tycker jag DAI är så mycket mer strömlinjerformat och bättre and DAO, helt klart min favorit i Dragon Age serien.

Medlem

Jag har inte spelat DA:I än. Försöker hålla mig till julafton. Minns att jag hatat tvåan, men tror att jag ska ge den en ny chans.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Testpilot

Jag körde 3 fulla genomspelningar av Dragon Age O + en omgång genom alla DLC också.
Dragon Age I är bättre på de flesta vis förutom striderna och hur man hanterar sitt inventory.

Njut av de strategiska striderna , dessa kommer du inte få se igen

1
Skriv svar