Entreprenörskap

Medlem
Entreprenörskap

Satt och tittade på två avsnitt av Dragon's Den igår och slogs av att en del av personerna som är med i det programmet är helt briljanta. De har lyckats skapa en produkt och ett företag från ingenting som tjänar pengar. Sedan lyckas de få en mångmiljonär att investera tid och pengar i deras företag vilket åtminstone ger det en chans att lyckas. Det tycker jag är riktigt imponerande.

Tänk om man kunde få en sådan idé, en riktigt briljant idé som man lägger ner all sin tid och energi på och lyckas nå framgång. Det är nog få saker som känns lika bra, som får en att känna sig lika stolt över sig själv. Tyvärr har jag inte fått någon sådan idé än, vad jag är medveten om iallafall. Men det vore roligt om jag fick en, kanske en liten som man kan ägna sig åt på fritiden åtminstone.

Det är klart att man kan vara stolt över vad man gör på jobbet, de problem man löser och de uppgifter man gör klart. Men jag känner ändå att det skulle vara något speciellt att ha byggt ett vinstdrivande företag från grunden, helt på egen hand.

Någon som har en vinnande idé de vill sälja för ett paket tuggummi och en kopp choklad som just nu sitter på mitt skrivbord?

#blogg

Entreprenörskap

Hmm, inte så där på rak arm; men ge mig ett par år så ska jag nog komma på något.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Hmm, inte så där på rak arm; men ge mig ett par år så ska jag nog komma på något.

Återkommer om ett par år då, ställer chokladen och tuggummit i kylen så att de håller sig.

1
Skriv svar