Fallout 4: Bots Master!

Fallout 4: Bots Master!

Efter flera månaders nere tid utan något riktigt bra tillfälle att sätta mig ner i lugn och ro med Fallout 4, har fortfarande inte klarat storyn, fick jag nu i veckan ett infall att strunta i ett riktigt tråkigt åtagande och kasta mig över fallout istället.

Fick Automatrononion nedladdat... kan ni hitta på jobbigare namn Bethesda?
i alla fall så började jag med att strunta i vad jag nu höll på med och zappade tillbaka till "Coastal cottage" min privata settlement och installerade min robotmakarplattform.

Efter ett par timmar har jag fortfarande inte klarat av dlc storyn trots att vissa säger att det ska vist ta mindre än tre timmar att flyga igenom. Nåväl, viktigare är att jag har ett antal robotar att mixa och trixa med. Då hände det!

My brain is a fantastical brain, i named it brian. woohooo ducktails! osv.
Den punkt då all "onödig" information jag har om Tv, Film och speciellt tecknade serier sparkade upp dörren, kastade sig ner i soffan och våldgästade sig på skålen med ostbågar.

HUR ska jag kunna koncentrera mig på saker som inlevelse i The commonwealth med alla nya robotar att leka med, när allt jag kan tänka på är introtext som "When it's laser time put on the 3D shades" och minnen av hur jag satt framför tv'n med de där patetiska pappersglasögonen med röd/gröna linser(folie och en riktigt onödig gimmick som egentligen inte tillförde något utom huvudvärk.)

Förklaring:
Jag mindes nittiotalets kabel-tv och hetsen av att inkorporera "3D" grafik i tecknade serier. Bonus om det var riktig "data grafik" som i "Skeletal warriors" eller "Battle Tech" (som jag tänker skriva om någon annan gång för alla ni som minns Mechwarrior när det lanserades.)
Men serien som är relevant för detta inlägg heter "Bots Master", som inte hade 3D utan fuskade lite med lager istället.

Det är enkelt att kort förklara Bots Master. Elak snubbe bygger elaka robotar och driver stort globalt företag.
Ung fysiskt attraktiv(allt jag inte var/är. F*** you Zack från saved by the bell) kille bygger egna robotar och bekämpar sagda elaking.
Robotarna och action sekvenserna var den egentliga anledningen någon kollade.

Passande ord hämtade från klassisk litteratur och svenska akademiens ordlista senare så sitter jag där och försöker återskapa från minnet de robotar jag mindes, speciellt ninjan. Och Codsworth fick bli kock-roboten med tillhörande mössa. Ett yrke jag visst delar med många andra inblandade med FZ's redaktion.

Ibland är Hjärnan inte så dum ändå för jag hade så roligt att det borde vara olagligt. Min assaultron hybrid kastar sig över allsköns monster och puckon och jag nynnar "my name is Ninjzz the battle hinges, and i use my sword while it singes" eller hur det nu gick, det var ju från minnet och alla detaljer kan inte räknas med att felritt hänga med.

Nu är du nyfiken och helst inte på jobbet så, varsågod att spana in denna underskattade klassiker.

Försök Spela Automatranonoin nu utan att tänka på Bots Masters! I dare you to not think about it!

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Skrivet av anon_178365:

Körde igenom DLC:n på några timmar och gick sedan direkt tillbaka till Stardew Valley istället.

Fallout 4 känns så mycket mindre än Skyrim, har mycket o göra med att det finns så få questar och städer, Skyrim har 8 hyfsat stora städer, Fallout 4 har 1 ½ i princip, stort steg bakåt enligt mig.

Inga locations känns unika heller, alla har i princip samma random loot med den obligatoriska random kistan i slutet.

Fallout 4 kommer bli bra, om ett år eller två med massiva overhaul mods.

Personligen tycker jag att världen är precis lagom stor för att inte bli tjatig, däremot önskar jag att uppdragen kunde varit mer varierande. Att settlements är som personliga städer, med affärer om man investerar i rätt perk, gör att det känns mer personligt, annars är det ju endast Bunker hill; Goodneighbor och Diamond city.

Väntar med glädje på det nya survival läget och ja jag är lite bitter över att det inte var så redan från början. Lirade alltid F:NV på hardcore mode, det gjorde allting så mycket roligare när man drar ner på tempot lite.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Har inte spelat ut "Fallout 4" än heller, inte ens "Batman: Dark Knight", eller "Dying Light", eller massa annat som man var tvungen att köpa av någon anledning.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar