Hur svårt kan det va?

Medlem
Hur svårt kan det va?

Kör Dark Souls 2 (PC) och det är typ vad jag förväntade mig. Ett spel som är svårt, och man vet att ett spel är svart när tre små grisar teamar upp mot en och dödar en. Börjar nu få grepp om att man inte bara kan stå där och slå och få en combo på 300 för att innan dess tar ens stamina slut och då är det dags att springa. Men har nu fått min hämnd och de är nu mera julskinka.

Men hur svårt kan det egentligen vara att göra så att man kan ändra knappar på kontroll eller i varje fall göra så att knapparna alltid gör samma sak? I det området man startar i och gör sin karaktär finns det en noshörning på två ben som jag såg och bestämde mig för att det skulle bli mitt första offer. Så jag provar att svinga mitt svärd framför mig några gånger provar att rulle med R3 (kör med ps3-kontroll) känns fint tänker jag. Springer in sticker mitt svärd rakt in i baken på noshörningen. Han vänder sig om börjar slå med sina klumpiga armar mot mig. Försöker kasta mig undan men då tar jag fram en lifegem och börjar heala. Varelsen laddar upp igen börjar slå mot mig och jag är död.

På vägen till noshörningen testar jag att kasta mig med R3 några gånger.
Försök ett: gör en elegant kullerbytta
Försök två: gör ingenting
Försök tre: tar fram en lifegem

Jag tror inte mina ögon och testar igen.
Försök ett: tar fram en lifegem
Försök två: gör ingenting
Försök tre: tar fram en lifegem

Går in i inställningarna för kontroll "jump controll" kan man välja mellan två knappar R3 eller O (rund eller cirkel). Byter till O. Testar R3 igen nu gör gubben en elegant kullerbytta. För att vara säker testar jag en andra gång. Nu tar han fram en lifegem. Jag ger upp och provar O som gör precis det jag vill att den ska göra, en elegant kullerbytta.

Knappen R3 har länga varit min fiende då jag ofta trycker på den utan att tänka på det. Skulle gärna se att man kan ändra knappar på alla spel i framtiden. Tills dess får jag nöja mig med att stänga av knappen via Better ds3. Efter två timmar har jag nu tagit en paus.

Får se om det blir några fler inlägg i den här bloggen någon gång i framtiden.

#blogg

Medlem
Hur svårt kan det va?

Lär dig att inte trycka på den >_>

Medlem

Lättare sagt än gjort tror jag

Ett frustrerande spel som inte är roligt att spela.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar