Jag är en datormisshandlare.

Medlem
Jag är en datormisshandlare.

Hejsan, jag heter Emilie och jag är en datormisshandlare. (Hej Emilie?..) Jag är verkligen hemskt dålig att behandla min rosa värsting som den förtjänar, till och med så att Mourn1ngstar blir lite grönhårig på mig när det börjar krångla. (Något som det gör rätt ofta.. ) För att ni ska förstå hur absolut sämst jag är på att ta hand om min baby tänkte jag försöka förmedla en lite klarare bild genom denna rätt korta lista:

<LI>Segar datorn köper jag en ny.
<LI>Jag har som mest haft 718 trojaner på en och samma gång. Eller var det 719.. Dont ask me how.
<LI>Har min dator tur så rensar jag den vartannat år. Eller så köper jag en ny..
<LI>Jag har nästintill alltid minst 20 mappar med skit i som jag aldrig rensar på skrivbordet. 30gig skulle jag tippa på..
<LI>Min bakrundsbild är en kefft ihopkokad bild på en chinchilla med vingar som flyger över ett hav. Har inte gjort den själv dock.. Kan dock riktigt märka hur daton skäms..
<LI>Jag hittar fortfarade mappar som jag flyttat från dator till dator när jag bytt, men som jag inte har en aning om vad de innehåller. Lite spännande sådär.
<LI>När jag nu rensade bland mina temporära filer var det över 14gig skit där...

Till mitt försvar så är jag dock rätt duktig på annat som har med den lilla rosa att göra. Är en hejjare på att lära mig nya saker tex. Bara förra året lyckades jag lära mig bland annat html/xhtml, bygga hemsidor samt memorera de flesta funktionerna, av värde vill säga, i photoshop. För mig är det bra och det duger. Man ska ju inte begära för mycket..

Men nej i det stora hela är jag inte bra på att ta hand om min dator. Jag är inte värdelös men intresset finns bara helt enkelt inte där. Dock så kommer förbättringar på den fronten vara tvunget att ske då jag just nu befinner mig i en situation där jag inte skulle ha råd att köpa en ny. Det är inte lätt att vara blond. Eller så är det bara inte lätt att vara rosa Och samtidigt vara min dator...?

Tips kanske på hur man ska kunna får rutin på saker och ting? How do you do it?

Får se om datorn överlever tills nästa blogginlägg, annars får ni ha ett bra liv.

#blogg

Medlem
Jag är en datormisshandlare.

Jag försöker att hålla ordning på mina saker, men oftast så vinner oredan efter ett tag. Så tillslut så blir det att man får tvinga sig själv att formatera om hela datorn bara för man skall kunna försöka bygga upp allting som man vill ha det.

Men det är alltid svårt att inte göra så skrivbordet ser ut som ett hemskt bombnedslag.

Medlem

Har någorlunda bra ordning på mina filer. Dock utspritt över 4 diskar så det är lite oordning i form utav att alla filer ligger inte på en och samma disk, skulle vilja ha C: (Windows) D: (Filer/Program/Spel, allt viktigt). En server alt NAS som det kopieras backup till sådär varannan vecka.


signatur

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. - A. Einstein

1
Skriv svar