Medlem
LOL

Under steams sommarrea var kunde jag inte motstå frästelsen att köpa b.l.a. portal och portal 2. Båda spelena var alldeles suveräna och använder sig av spelmekanik som är unik. Det som gjorde spelena speciellt bra var humorn. Jag vet inte om det berodde på att klockan var rätt mycket och att man var sådär passligt slapp i tankarna men jag kunde inte hålla mig för skratt under inledningen i portal 2. Det var inte bara under under inledningen som jag hade svårt att behärska mig men det var det första tillfället under spelet som jag visste att skulle bli ett starkt minne för mig. Det är få spel som lyckat skapa en känsla som gör att man kan skratta för sig själv i mörkret medan frun och barnen sover.

#blogg

LOL

Jag har inte spelat genom Portal (1), tycker det är långtråkigt, men vi gillar olika...


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Både portal och portal 2 är väldig speciella spel eftersom de utnyttjar en unik mekanik som inte finns i andra spel. Det är klart att denna mekanik inte är någonting som fallar alla i smaken. För mig var det inte mekaniken som gjorde spelet speciellt utan storyn och den sarkastiska humorn. Portal 2 var särskilt stark på den fronten.

Medlem

Har funderat ett bra tag om jag ska köpa Portal 2 till PS3. Värt 415 SEK?

Medlem

Jag måste medge att spelet inte är värst långt men du får en unik upplevelse för pengarna. Om du har någon polare som också har spelet finns det co-op möjligheter. Om du skaffar det på pc kommer det att finnas möjligheter att ladda ner moddar och dlc i framtiden.

Medlem

Hmm.. man borde väl kunna spela på samma konsol?
Har tyvärr ingen PC som klarar Portal 2..

Medlem

Strunt i det jag skrev. Du får pc-versionen på köpet med ps3 versionen. Köp ps3-versionen.

"Mekanik"? Portalhoppande fanns även i "Prey" om icke i samma utstäckning, jag tyckter det kändes mer relevant där, här har man försökt att bygga upp en story kring vanligt problemlösande som inte faller alla i smaken.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av brunkke:

Strunt i det jag skrev. Du får pc-versionen på köpet med ps3 versionen. Köp ps3-versionen.

What?
Får man med en PC version med PS3?
huga.

Medlem

Yepp. Du får en steam-key som du kan aktivera spelet med.

Medlem

Walter, jag måste medge att jag aldrig spelade prey. Hurdan funktion hade portalerna där?

Problemlösandet i kombination av storyn i portalspelen tycker jag att passar utmärkt ihop. Problemlösningen existerade i spelet eftersom spelet handlar om problemlösning (försöker förklara vad jag menar utan att spoila). Många spel har däremot problemlösningsmoment som för mig känns påtvingade. De är lixom där bara för att det är en obligatorisk del av ett spel med story.

1
Skriv svar