MSI visar hur man bygger en gaming-PC... eller?

Medlem
MSI visar hur man bygger en gaming-PC... eller?

...men jag vet inte om det är jag som är lättdistraherad eller om det är så att man slagit på extra hårt på "köttigheten" för att en viss målgrupp ska bry sig om att titta.

Nog för att nakenhet säljer, men det finns ju gränser, även för en man...

Avgör själv och berätta vad du tittade på mest i den här videon:

#blogg

Medlem
MSI visar hur man bygger en gaming-PC... eller?

Och nu säljer du din blogg med samma tuttar för att visa hur fel det är? Well done.

Det visar ju bara hur smart markandsföring det är.

Medlem

MSI är proffs på detta.

Deras booths på mässor är rena red lights district.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av JurgenRapp:

Och nu säljer du din blogg med samma tuttar för att visa hur fel det är? Well done.

Det visar ju bara hur smart markandsföring det är.

Kanske snarare för att skapa diskussion. It's in the eye of the beholder. Om jag hade sålt något hade jag nog velat ha betalt för det. Men nu skriver jag för att det är kul.

Poängen var inte att tala om att det var rätt eller fel.

Medlem

Jag vet inte om jag är skadad eller om jag inte går på deras T&A PR trick, jag störde mig på massa smågrejer* och läppsynken

*Ingen ESD strap wut? Fingrar på diverse kontaktytor, fubbet med I/O plåten som dom påpekar att det e viktigt att sätta dit ordentligt och i videon trycker hon inte fast den ens.

Och VEM sätter dit locket innan första booten? INGEN!


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Skribent
Skrivet av JurgenRapp:

Och nu säljer du din blogg med samma tuttar för att visa hur fel det är? Well done.

Det visar ju bara hur smart markandsföring det är.

Fast "säljer" han sin blogg med tuttar? Han ifrågasätter snarare det hela. Med det här tänket kan vi inte diskutera något.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av JurgenRapp:

Och nu säljer du din blogg med samma tuttar för att visa hur fel det är? Well done.

Det visar ju bara hur smart markandsföring det är.

Fast "säljer" han sin blogg med tuttar? Han ifrågasätter snarare det hela. Med det här tänket kan vi inte diskutera något.

Så man kan inte diskutera porr utan att länka porrfilmer?

Man måste väl kunna starta en frågeställning kring huruvida det är rätt att sälja datordelar med lättklädda damer utan att lägga upp en film som ger gratisreklam för företaget som jag antar man tycker gör fel?

Medlem
Skrivet av N00bTr00per:
Skrivet av JurgenRapp:

Och nu säljer du din blogg med samma tuttar för att visa hur fel det är? Well done.

Det visar ju bara hur smart markandsföring det är.

Kanske snarare för att skapa diskussion. It's in the eye of the beholder. Om jag hade sålt något hade jag nog velat ha betalt för det. Men nu skriver jag för att det är kul.

Poängen var inte att tala om att det var rätt eller fel.

Ok, jag tittade mest på tuttarna.

Tur att det inte var en kille som skruvade ihop datorn då hade vi fått bloggposter om att det är så stereotypt att det bara är killar som bygger datorer!

I verkligheten som vi ser så är det oftast lättklädda fan-girls med företags logos på tuttarna som bygger datorer.

Medlem
Skrivet av JurgenRapp:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av JurgenRapp:

Och nu säljer du din blogg med samma tuttar för att visa hur fel det är? Well done.

Det visar ju bara hur smart markandsföring det är.

Fast "säljer" han sin blogg med tuttar? Han ifrågasätter snarare det hela. Med det här tänket kan vi inte diskutera något.

Så man kan inte diskutera porr utan att länka porrfilmer?

Man måste väl kunna starta en frågeställning kring huruvida det är rätt att sälja datordelar med lättklädda damer utan att lägga upp en film som ger gratisreklam för företaget som jag antar man tycker gör fel?

Eh... vad tänker du med egentligen? Det är ju JUST DENNA video som är diskussionsämnet, och blir det inte lite konstigt att diskutera något specifikt utan att ämnet för diskussionen finns att ta del av så att man faktiskt kan bilda sig en uppfattning? För helvete...

OnT: Jag tycker detta är lägsta formen av marknadsföring, och det är rent patetiskt att MSI använder sig utav den. Tyvärr verkar det fungera, om man kollar bland kommentarerna på youtube.

Men jag kan inte styra över andra, utan bara mig själv. Och det enda sätt denna video påverkar mig på är att jag aldrig vill röra något från MSI igen. Jävla skitföretag.

Medlem

Snälla undvik att spåra ur till uttryck som "för helvete" och pajkastning. Precis det som börjar bli så tröttsamt på internet.

Självklart kan man ha en diskussion om sådant här utan att länka en video, men genom att göra det så ger man de som inte är insatta i det en chans att hänga med bättre i diskussionen.

Marknadsföringen de genomför fungerar inte nödvändigtvis bara för att någon länkar den i sin blogg, utan den fungerar om du som individ tar till dig budskapet bättre tack vare den. Det är ju ganska tydligt inte fallet här.

Jag har absolut inget emot att man har tjejer i booths och i monterings-videor osv, men isånafall ska de vara där för att de är kunniga, och för att de gillar det som ämnet behandlar. Inte för att de glömde 85% av kläderna hemma och har stora bröst.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Jag har sett en av dessa "videos", och tyckte den lättklädda damen inte tillförde något. Kanske får de många träffar på sina klipp, men de som verkligen bryr sig om hårdvara flyr nog till andra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av JurgenRapp:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av JurgenRapp:

Och nu säljer du din blogg med samma tuttar för att visa hur fel det är? Well done.

Det visar ju bara hur smart markandsföring det är.

Fast "säljer" han sin blogg med tuttar? Han ifrågasätter snarare det hela. Med det här tänket kan vi inte diskutera något.

Så man kan inte diskutera porr utan att länka porrfilmer?

Man måste väl kunna starta en frågeställning kring huruvida det är rätt att sälja datordelar med lättklädda damer utan att lägga upp en film som ger gratisreklam för företaget som jag antar man tycker gör fel?

Eh... vad tänker du med egentligen? Det är ju JUST DENNA video som är diskussionsämnet, och blir det inte lite konstigt att diskutera något specifikt utan att ämnet för diskussionen finns att ta del av så att man faktiskt kan bilda sig en uppfattning? För helvete...

OnT: Jag tycker detta är lägsta formen av marknadsföring, och det är rent patetiskt att MSI använder sig utav den. Tyvärr verkar det fungera, om man kollar bland kommentarerna på youtube.

Men jag kan inte styra över andra, utan bara mig själv. Och det enda sätt denna video påverkar mig på är att jag aldrig vill röra något från MSI igen. Jävla skitföretag.

Ja det var mitt fel, jag antog att trådskaparen hade en bredare agenda och ville ha en större frågeställning än precis det ställda frågan "vad tittade du mest på i videon".

Men det fanns kanske inte en större underföstådd fråga som mycket väl hade kunnat ställas utan en bifogad video. Utan han kanske villa ha svar så som "'tatueringen' på det vänstra bröstet" eller "grafikkortet".

Medlem

Att man ens startar en sån här film på youtube, om det finns andra alternativ är för mig helt omöjligt att förstå, vill man se något proffsigt så finns det ju väldigt mycket mer och om man försöker sig på billiga tricks som strandklädda tjejer så kanske man inte har den bästa produkten.


signatur
Medlem

osmakligt,plus inget antistat skydd,,moderkort direkt på bordet.

total bullshit film

Medlem

Det var just det här jag var ute efter. Skapa diskussion genom att inte vara helt tydlig med frågeställningen. Alla tolkar olika. Det är klart att man kan kritisera och lyfta fram något utan att visa det, men likväl kommer de som vill se vad man pratar om ändå söka fram filmen på Youtube.

Jag håller med om att detta är ett osmakligt marknadsförande och ser inte riktigt motivationen till det lättklädda mer än att ännu mer utmärka män som djur.

1
Skriv svar