Megadelux
Nya tag.

Så.

Var längesen nu.
Vad har jag gjort? Jo.. Shoppat och spelat.

Har äntligen köpt mig en iphone4. (Sist i Sverige förmodligen)
Köpte en rolig leksak till iphonen som heter AR Drone. (quadrocopter som styrs med Ipod/phone/pad)
Köpte även Total War 2: Shogun (eller vilken ordning dom nu ska vara i`) Spelat 2-3 timmar och är inte alls nöjd med det.. vet inte varför. Lär nog gå tillbaka till Rome. Det är fortfarande roligast.

Även köpt Rift nu när jag blev bannad i wow. Spelat upp dom 4 olika klasserna som finns till ungefär level 10. Sen var jag tvungen att åka och jobba. Men jag vet inte om jag tänker fortsätta spela det.. Det känns som DragonAge blandat med WoW bara.. Inget nytt förutom grafiken och questen. Allt känns likadant fast bara med olika namn.. Så.. nej tyvärr.

Däremot WW2online. Vi allierade vann kampanj #68 och intermission däremellan.#69 är igång nu men jag är på jobbet så det blir inget lirande förens jag kommer hem. Det finns btw gratis 14 day trial på det om du nu är ute efter ett massivt soldatlir och inte är kräsen gällande grafiken. : )
Dvs, Inga healthpacks, inge 3:e personvy osv.

Ja.. jag har gjort 4 av 10 dagar här ombord.. Så imorgon är det "halvtid".

Jag blir mer missnöjd med spel.. Jag provar väldigt ofta nya demon och ibland köper jag spelen utan att prova dom alls för dom verkar ju vara så bra.. Men faller oftast platt. Och ändå går man tillbaka till dom äldre igen. Och igen, och igen..
Transport tycoon deluxe, WW2online, och X-com Apocalypse.

Problemet med strategispel är att jag ledsnar. Jag är en riktigt USEL strateg och taktiker. Men det är ack för kul att spela.

Ofta när sitter hemma och lirar t.e.x Total War serien så kan man knäppa en öl eller fler. Och efter ett par.. ja då kommer den inre Tobias ut. Som vill ta över världen. PÅ med alla fusk, in med kollosala mängder pengar och enheter, mangla över fienden som om dom vore myror under en ångvält. Tills jag lessnar... Eller går ner på lokala puben istället.. Men ja..

Nej nu vet jag inte riktigt vad mer jag ska skriva om. Men jag lovar att det kommer en uppdatering till innan jag kliver av båten och åker hem.

#blogg

Nya tag.

Min fråga är: Stmämmer det med att "En sjöman älskar havets våg"?, vad är det som lockar med sjömanna yrket?, resandet, friheten, faran?.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Megadelux

Tjaaa.. jag tycker det är skönt när det gungar.. Det som lockar mig mest är att jag jobbar 10 dagar, sen är jag ledig i 10 dagar. Så det är ledigheten. Plus att man knappt spenderar pengar när man väl är ombord heller. Ibland får man lön, jobbar 10, ledig 10, sen när man jobbat nästa 10 får man lön igen.. : ) Dock missar man väldigt mycket, tex min bästa väns 30årsdag, flertalet julaftonar(?) Osv. Så ja. Jag svarar nog Friheten.

Det låter som ett lockande yrke faktiskt, vad för utbildning krävs för att bli (matros)? stämmer det?, i alla fall vad gör en lockande för redderierna eller fraktbåtarna?. vara självgående och arbeta i grupp och ta direktioner kan jag gissa på.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Megadelux
Skrivet av Traveller in time:

Det låter som ett lockande yrke faktiskt, vad för utbildning krävs för att bli (matros)? stämmer det?, i alla fall vad gör en lockande för redderierna eller fraktbåtarna?. vara självgående och arbeta i grupp och ta direktioner kan jag gissa på.

Jag jobbar ju på kryssningsfartyg. Matroser vet jag inget om då jag är inom hotell/resturangdelen. : )

1
Skriv svar