Portal 2 eller Mortal Kombat?

Medlem
Portal 2 eller Mortal Kombat?

Jag älskade Portal när det kom, ett av de bästa spelen jag spelat. Dock kände jag inte att det hade något omspelningsvärde så efter första och enda vändan igenom det så la jag det på hyllan.

I Portal 2 ska vi ju kunna spela med andra vilket borde förhöja upplevelsen några snäpp men frågan är om det finns något omspelningsvärde i denna titel?

Å andra sidan är Mortal Kombat 2 det fightingspel jag har nött mest i mina dagar, jag spelade det på Sega Mega Drive och nötte ut min ena dosa på grund av MK2. Nya Mortal Kombat verkar vara ganska likt 2:an och ser ut att kunna bli riktigt roligt.

Mortal Kombat ligger mig lika varmt om hjärtat som Portal men av mer nostalgiska skäl.

Nu är det så att jag endast tänkte köpa ett av dem på release och jag kommer nog bara att spela med min flickvän (kanske med någon kompis på besök). Så snälla FZ, hjälp mig bestämma mig vilket spel jag köper på release och vilket som får vänta på reabacken!

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Portal 2 eller Mortal Kombat?

Portal2 utmanar men blir snabbt avklarat och mossigt.
MK är ett "fighting game with history in its back", något man kör då och då och drar fram när osämja och kamrater kommer på besök.

Nostalgia väger tungt och MK är del av ens uppväxt som du beskrev,
Kör på MK.
Hoppas flickvännen är magstark för det övervåld som MK innehåller.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Kanske får bli MK då, ska fundera lite till. Tack för tipset!


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar