Skygglappar och tandgnissel

Medlem
Skygglappar och tandgnissel

Fy i helvete rent ut sagt.

Dagen efter valet och satan så det gnälls och grinas ute i stugorna.
Världen går under och det är deras fel.

Problemet är, det är inte deras fel. Det är erat. Svenskarna.
Det är ni som skapat problemet. Det är ni som inte orkar ta tag i det. Det är ni som inte vågar prata om dom.

Släpp sargen och se sanningen: Det är erat fel.
Det är erat fel att ni valt politiker som gör precis som ni, ser problemet men inte orsaken.
Det är ni som inte orkar engagera er i problemen och hjälper till att lösa dom på bästa möjliga sätt.

Varför?

Enkelt.

Det är för dyrt, det är för jobbigt, det är inte mitt problem.

Så sluta gnäll för fan.
Deal with it.

#blogg


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem
Skygglappar och tandgnissel

Ja nog fan var det ynkligt med vadå.. 49% valdeltagande? Usch...


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Stag:

Ja nog fan var det ynkligt med vadå.. 49% valdeltagande? Usch...

Nja, tänkte mer på vad folk röstade på och varför.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

Jag vet. 49% är fortfarande kasst.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Jag tänker inte rösta på något jag inte står för.

För mig är EU-valet ungefär som att tvingas välja att äta antingen brunt eller vitt bajs.

Om valet hade varit angående medlemskapet i EU hade jag röstat.

Medlem

Du har med andra ord ingen koll alls. Du kan ju rösta på ett parti som vill gå ur EU.

Edit: Oavsett så är detta mycket dåliga tankebanor. Bara för att du inte gillar EU, så ska du inte vara med och influera det? Då om något borde du rösta. Sverige är med i EU som det ser ut nu, oavsett man tycker om EU eller inte. Att då inte rösta för att min gillar EU...

Det är lite som att inte rösta i riksdagsvalet för att man inte gillar riksdagen. Då kanske det är en bättre lösning att försöka rösta så att man kan förändra det till något man gillar? Det är det som är hela grejen med politik.

Gillar du inte EU, rösta på ett sätt som visar det, eller som ger en chans åt en politik för att förändra EU åt det håll du vill. Ingen ogillar EU. Däremot är det många som ogillar hur EU ser ut i nuläget. Hade det sett ut på ett sätt som de gillar hade de, såklart, gillat EU. Just därför ska du rösta.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Inaktiv

Sant:up:!
Det är dags att börja ställa dom obekväma frågorna personligen till sig själv,istället för att anklaga och förfölja andra oliktänkande svenskar.Våld föder våld och hat föder hat.

1
Skriv svar