"Story of Seasons" Äntligen!

"Story of Seasons" Äntligen!

Efter splittringen mellan företagen som resulterade i var sitt försök till en regelrätt Harvest Moon uppföljare, varav Natsumes: "Harvest Moon: The Lost Valley" lämnade en hel del att önska. Så har nu Marvelous: "Story of Seasons" (det bättre Harvest Moon spelet) äntligen fått ett släppdatum (på sätt och vis) här i Europa.
Tyvärr är "Q1 2016" vad vi får nöja oss med nu, men det är bättre än inget och vi får mer information och mer tillförlitliga datum när det närmar sig.

Jag är ett inbitet Harvest Moon fan och har sett fram emot detta en längre tid, att få sätta sig ned i lugn och ro och bara känna stressen rinna undan, ja, jag längtar efter att få svinga hackan och se de första grödorna gro.

#blogg


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
"Story of Seasons" Äntligen!

I början av trailern står en varning:
"Alcohol Reference"
"Violent References"

Nu har jag kollat på trailern tre gånger men inte lyckats se nåt. När bröllopsscenen dök upp så hoppades jag på spritfest och hustrumisshandel, men NEJ!

När man förlorar skördetävlingen igen och igen tills man inte vill ladda om igen så kanske en knytnäve flyger i väggen.

Jag har faktiskt ingen aning om vad den ratingen menar, Vin finns som matlagnings råvara, men våld?

Hoppas på Hustrumisshandel !?? Jag är Chockad Benni! Chockad! (i know you dont mean it )


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

i know you dont mean it

You know nothing...

Tack Benni, nu gick vi från mysig farm-simulator till den där filmen som får människor att kolla konstigt på en när jag säger att jag gillar "Huey lewis and the news".

(Inga filmklipp plz)


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hehe, sorry. Sjuk humor, jag vet.

Medlem

Lyssnade på Phil Collins "Sussudio" och Huey Lewis "Hip to be square" på jobbet idag och tänkte på den eminenta filmen

1
Skriv svar