Telltale för i #$@&%*!

Skribent
Telltale för i #$@&%*!

[ia=914092; medium]

Jag kan tolerera att #DayZ buggar ur och att toalettdörrar förvandlas till dödsfällor. En liten bugg här och där skadar inte i de flesta spelen. Det är omöjligt för utvecklare att göra ett 100 procent fläckfritt spel, men det ska åtminstone inte innehålla uppenbara buggar som förstör spelupplevelsen. I spel som #The Wolf Among Us märks de extra tydligt.

Efter diverse strul med spelet till Xbox 360 var det så äntligen dags att åter igen få besöka Fabletown och dess säregna medborgare. Första episoden fick mig att kasta handkontrollen och skrika ut min ångest. Inte visste jag att detta skulle återupprepas i den andra episoden. Redan i tillbakablicken började spelet hacka, stanna upp och få mitt blodtryck att skena iväg över 122/70, som det vanligtvis ligger på. Det är helt enkelt inte okej för ett spel där handling och atmosfär är huvudingredienserna, att vara i ett såpass dåligt skick.

Tänk dig själv att du kollar på någon blödig kärleksfilm och samma sak händer. Du är tillbaka i samma sinnestillstånd som när du började fippla med kanaler, förstärkare och dvd-skivor. Att #The Wolf Among Us är det mest förtrollande jag spelat på länge gör inte saken bättre. #Telltale Games borde visa sina verk lite mer respekt.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Telltale för i #$@&%*!

Johan Olander är på krigsstigen.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Kan ju vara att det är alldeles för krävande för den stackars XBOX-reliken....

Skribent
Skrivet av skogsvilden:

Kan ju vara att det är alldeles för krävande för den stackars XBOX-reliken....

Då känner jag, rent spontant, att de skulle nöja sig med PC och Ipad.


signatur

I am the black wizards.

Skribent

Master race säger hej:

Men nä, är ju verkligen dåligt att det inte fungerar. Känns som Telltale kommer undan med det här på ett annat sätt än andra utvecklare, just på grund av allt förtroendekapital de samlat ihop genom åren. Vilket förstås är fel.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Spelet fick 4/5 av FZ. Hur kommer det sig om det innehåller så pass spelförstörande buggar?

Skribent
Skrivet av Bennii:

Spelet fick 4/5 av FZ. Hur kommer det sig om det innehåller så pass spelförstörande buggar?

Fredrik spelade det kanske på ett annat format?


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

1
Skriv svar