Till minne av digitala Mattias "Frosty" Frost

Skribent
Till minne av digitala Mattias "Frosty" Frost

Jag och Mattias har känt varandra i några år, även om vi aldrig träffats ansikte mot ansikte. Under senaste Gamex var det dags, men Mattias drabbades av feber och jag blev sjuk av andra anledningar. Ett sätt att träffas är via digitala medium och ett av alla dessa kan vara spel. Därför skapade jag karaktären Mattias "Frosty" Frost i #Door Kickers. För några dagar sedan träffades denna karaktären av ett skott i pannan och var för alltid förlorad. Saknaden har varit extremt stor och jag skulle vilja tillägna honom en liten låt. Det är fritt fram att skriva ett par ord om Frosty i kommentarerna.

Skämt åsido. I ett grafiskt sparsmakat spel som #Door Kickers är en funktion där du kan namnge dina karaktärer extremt passande. Du får en relation till karaktärerna, om nu inte din fantasi sätter stopp då förstås. Att se dem försvinna för gott svider rätt mycket i hjärtat.

#blogg


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Till minne av digitala Mattias "Frosty" Frost

Jag namngav mina första två Malte och Carola. Den första vilar numera i jorden men Carola kör hårt.


signatur

Burn in the light.

Skribent
Skrivet av redruM:

Jag namngav mina första två Malte och Carola. Den första vilar numera i jorden men Carola kör hårt.

Jag har blivit av med Tomas och Mattias. Resten av gänget kör, precis som din Carola, på hårt.


signatur

I am the black wizards.

Redaktör

Jag kan ha dött av ålder.


signatur
Medlem
Skrivet av Tompa:

Jag kan ha dött av ålder.

Du var gruppledare i Operation Human Shield och var en av de första som fick sätta livet till.

Skribent
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Tompa:

Jag kan ha dött av ålder.

Du var gruppledare i Operation Human Shield och var en av de första som fick sätta livet till.

Glappkäft.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Tompa:

Jag kan ha dött av ålder.

Du var gruppledare i Operation Human Shield och var en av de första som fick sätta livet till.

Glappkäft.

Du är inte den första som kallat mig för det. Vanligtvis kombineras "Glappkäft" med diverse svordomar så du var ovanligt snäll mot mig.

Skribent

Meh! Frosty bör ju placeras längst bak, för evigt utom fara! =(


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Redaktör
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Tompa:

Jag kan ha dött av ålder.

Du var gruppledare i Operation Human Shield och var en av de första som fick sätta livet till.

Nja, tjockskallen klarar sånt.


signatur
Skribent
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Tompa:

Jag kan ha dött av ålder.

Du var gruppledare i Operation Human Shield och var en av de första som fick sätta livet till.

Glappkäft.

Du är inte den första som kallat mig för det. Vanligtvis kombineras "Glappkäft" med diverse svordomar så du var ovanligt snäll mot mig.

Jag tycker ju om dig egentligen.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:

Meh! Frosty bör ju placeras längst bak, för evigt utom fara! =(

Klart man springer längst fram. Att dö om man är sist i gänget är ju bara taffligt. Hela plutonen har tassat sig genom ett minfält utan att sätta igång några explosioner, och så kommer jönsen längst bak och trampar fel.

Vill du vara den jönsen?

Skribent
Skrivet av Ercarret:
Skrivet av Mattias Frost:

Meh! Frosty bör ju placeras längst bak, för evigt utom fara! =(

Klart man springer längst fram. Att dö om man är sist i gänget är ju bara taffligt. Hela plutonen har tassat sig genom ett minfält utan att sätta igång några explosioner, och så kommer jönsen längst bak och trampar fel.

Vill du vara den jönsen?

Alla dar i veckan.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Redaktör
Ponny

Till digitala Mattias:


signatur

En Bamseponny av folket

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Digitala Fredrik lever fortfarande och jag har skrivit en låt till honom med mitt gamla band.


signatur

I am the black wizards.

1
Skriv svar