Två Master System-klassiker(?)

Flakmonkey
Två Master System-klassiker(?)

Kommer jag spela dem? Tveksamt. Det är sån här inköp som får en att börja
fundera kring vettigheten i sin samlarhobby

#blogg

Medlem
Två Master System-klassiker(?)

Körde faktiskt en omgång Trivial pursuit på Mastern en kväll med polarna när det begav sig, inte alls en bortslösad kväll.

Ghost house är kanske inte topp tio på Master System, men det är inte ospelbart det heller.

Man skall ha spelat alla spel i sin samling åtminstone en gång.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Flakmonkey

Jadå, en gång kommer det ju bli, men blir svårt att klara allt i samlingen

Medlem

Bara att gratta till de nya tillskotten Jag hade själv Ghost House, fast på Sega Cards-formatet Hade även Hang On på det formatet.

Ganska roligt spel, men som SID nämnde, det fanns ju helt klart bättre spel till konsolen, och Hang On är ett av dem

Flakmonkey

Har generellt väldigt mycket att ta igen på Master System. Hade ingen konsol under 8-bitarsperioden utan hade "bara" PC och C64 så var utelämnad till att spela Nes och MS hos kompisar när tillfälle gavs.

Medlem

huhu, lite av en nostalgitripp att se SEGA Master System-fodralens rutiga omslag. Hade själv en sådan konsol som liten, till en början blev man ju besviken för man ville ju ha ett NES. Men i takt med att man köpte Teddy Boy, Zillion, Gauntlet, Sonic 2, Alex kidd e.t.c så ändrade man ju åsikt och fick även problem med att hålla storebror borta

*edit* Blev så tagen av att se omslagen att jag glömde önska dig ett fortsatt gott samlande av gamla godbitar!

Medlem

Ja vilka minnen - master system var min första konsol faktiskt, men bytte senare till mig ett nintendo 8bit vilket jag egentligen inte ångrade. Men det fanns ändå riktigt bra spel - jag har Phantasy star att tacka för mitt intresse för RPG, iaf så var det första kärleken.

Flakmonkey
Skrivet av Y@tJA:

huhu, lite av en nostalgitripp att se SEGA Master System-fodralens rutiga omslag. Hade själv en sådan konsol som liten, till en början blev man ju besviken för man ville ju ha ett NES. Men i takt med att man köpte Teddy Boy, Zillion, Gauntlet, Sonic 2, Alex kidd e.t.c så ändrade man ju åsikt och fick även problem med att hålla storebror borta

*edit* Blev så tagen av att se omslagen att jag glömde önska dig ett fortsatt gott samlande av gamla godbitar!

Tackar!

Just fodralen är ju något som alla tycks ha en åsikt om. De är ju minst sagt speciella med rutmönstret Och ofta rätt så "mesiga" bilder men jag gillar dem. De försöker iaf inte visa upp en falsk bild av spelet på samma sätt som många andra från den eran

1
Skriv svar