Uppdrag #1: Half-Life

Uppdrag #1: Half-Life

I julas fick jag Half-Life 2 i julklapp, mest faktiskt för att jag ville ha CS: Source. Jag blev dock besviken när jag insåg att det inte följde med, utan att Valve hade ändrat på packeteringen och delat upp det i två separata spel. Bittert. Nåja, tänkte jag, jag får väl ta och spela igenom Half-Life 2 istället då, finns få saker som kan klå ett riktigt skönt singleplayerlir.

Så jag installerade spelet och började så smått spela det, men efter ett tag insåg jag att jag hade ju inte spelat föregångaren, Half-Life. Jag hade ju givetvis provat det när jag var mindre, men efter det att man gått in i den reaktorliknande saken i Black Mesa förstod jag inte vad man skulle göra. Därför hade jag spelat igenom just den delen hur många gånger som helst, men längre än så hade jag aldrig kommit.

Vilken tur då att jag hade Half-Life på Steam sedan förut, bara att lira det då.

Nu har det gått ett tag och jag måste säga att det är ett jäkligt bra spel faktiskt, jag trodde inte att det skulle vara såpass underhållande som det faktiskt är. Just nu har jag dock fastnat på ett ställe med vad som ser ut som en jättebebis som kastar lila saker på mig. Någon som vet hur man tar sig därifrån? Man kan hoppa på grejer och ta i diamantliknande saker högre upp, och då skjuter bebisen en teleport på en.

Lyckades fånga G-Man på bild.

#blogg


signatur

If you can't convince them - confuse them!

Medlem
Uppdrag #1: Half-Life

Nu utgår vi ifrån att jag minns rätt, vilket inte är helt säkert.

Om du överlever länge nog ser du att bossen flyger uppåt efter ett tag och tar kraft ifrån en av kristallerna. Låt honom inte göra det. Förstör alla kristaller så fort du kan. Då skall huvudet på bebisen öppna sig, och du svarar med att skjuta allt du har in i huvudet på honom. Lycka till!
har också börjat spela spelet igen och det är precis lika bra som jag kommer ihåg det.

Medlem

Half-Life 1 var imo bättre än 2:an. Vet inte riktigt vad det kan ha berott på (bättre atmosfär, för att det var så nyskapande på sin tid, mer variation på fienderna, mer variation på vapnen?).

Kul iaf. att du bestämde dig för att lira igenom 1:an, ett spel som ingen bör missa!

Skrivet av Bukload:

Nu utgår vi ifrån att jag minns rätt, vilket inte är helt säkert.

Om du överlever länge nog ser du att bossen flyger uppåt efter ett tag och tar kraft ifrån en av kristallerna. Låt honom inte göra det. Förstör alla kristaller så fort du kan. Då skall huvudet på bebisen öppna sig, och du svarar med att skjuta allt du har in i huvudet på honom. Lycka till!
har också börjat spela spelet igen och det är precis lika bra som jag kommer ihåg det.

Tack så mycket, jag ska testa det.

Ja, jag har fått höra att ettan upplevs som bättre av de flesta. Kan inte vänta tills jag får lira tvåan och så småningom Episode 1 och 2.

Är det långt kvar tills man får antigrav-gun?


signatur

If you can't convince them - confuse them!

1
Skriv svar