Vad har hänt idag? (1)

Medlem
Vad har hänt idag? (1)

Jag börjar mitt första innläg med att säga RIP till Duke Nukem som nu, idag, har gått i grunden. Pengarna ran helt enkelt ut efter dessa långa år utveckling av Duke Nokem Forever. Vi kan ju hoppas att någon ser tillfället i akt och rycker tag i det material som än färdigt och slutföljer spelet.

En annan händelse under dagen är att grafikkortutvecklaren ATI nu begraver sitt namn och hoppar på AMD tåget. 2006 blev ATI uppköpt av processorjätten AMD och har sen dess stått bakom den framgånsrika Readeon 4000 grafikkortsserien. Om namnbytet är på gott eller ont? Enligt mig, spelar det ingen roll. Citat från Sweclockers "Det enda slutkunderna ser av ändringen blir troligen ett AMD-klistermärke på grafikkorten istället för ATI".

Btw, för er som kör Windows 7. Ni behöver inte vara oroliga, betan kommer fungera helt perfekt till den 1 mars 2010.

#blogg


signatur

i7 930 | GTX460 SLI | Evga x58 Mini | Corsair Dominator 1600mz 6GB | SSD X25-M G2 80GB | WD 1TB x3 | Antec P180 Mini | NH-U12P || Asus UL30JT

Medlem
Vad har hänt idag? (1)

Fel om windows 7 där.

RC1 kommer fungera till första Juni 2010, den gamla betan håller fortfarande bara till augusti.

Medlem

Ny beta, nya regler. I mars 2010 kommer RC1an börja autorestarta varandra timme fram tills juni. Efter det är den död.


signatur

i7 930 | GTX460 SLI | Evga x58 Mini | Corsair Dominator 1600mz 6GB | SSD X25-M G2 80GB | WD 1TB x3 | Antec P180 Mini | NH-U12P || Asus UL30JT

1
Skriv svar