Vilket Resident Evil är verkligen det bästa?

Medlem
Vilket Resident Evil är verkligen det bästa?

Ja nu är det dags att lägga alla korten på bordet. Vilket RE är bäst?. Jag har lite svårt att välja. Gillar RE2 som bara fan. Grym story och det flyter på bra med spänning men det är ju för kort spelet. Älskar verkligen 1-an också för att just det är det första. Och det har ju nästan allt. Röst skådespelet är skit kass men ändå skit grymma karaktärer. Långt och väldigt spännande spel. Sen gilla ja Code Veronica som fan när det kom för det var också långt spel. Och bra gjort med 3D. Remake på ettan är grymt bra också.

Men iallafall min röst för det bästa spelet faller på det första Resident Evil. Just för att det är där allt börjar och verkligen en episk upplevelse med skit bra musik osv.

#blogg

Medlem
Vilket Resident Evil är verkligen det bästa?

Det första Resident Evil jag spelade var 2an när jag mycket liten. Så det får bli det spelet som får min röst, det är nog mest för nostalgin det spelet uppbringar

Medlem

Ja men det är ju sånt som är härligt. Jag börja spela ettan när jag inte ens fattade ett enda engelska ord så det har varit med länge för mig!

Medlem

Resident Evil 4 är utan tvekan min favorit.

Av de äldre... well, jag tycker Resident Evil Remake och Resident Evil 3 är de läskigaste. 2:an är nice, men jag upplever den överskattad. För mycket tid tillbringas i samma miljö (polisstationen).

Medlem

Svårt val men måste nästan säga 1:an ( remake antagligen).

2:an var bra men det blev lite mycket action och polisstationen gick inte upp emot herrgården

Medlem

Vet inte med bästa, men mest "immersive" så skulle jag säga Zero, 1 Remake och 2an.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Resident Evil: Dead Aim till PlayStation 2 när man körde med ljuspistol. Värkar vara en doldis i serien men helt klart den som jag tycker är bäst.

Ettan. Härligt B, sådär underhållande som jag förväntar mig av spel, därför blir jag ofta besviken när de senaste titlarna försöker alldeles för mycket.

Första zombie mötet i RE, den glömmer man inte i första taget.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Ettan. Härligt B, sådär underhållande som jag förväntar mig av spel, därför blir jag ofta besviken när de senaste titlarna försöker alldeles för mycket.

Första zombie mötet i RE, den glömmer man inte i första taget.

Helt riktigt. Originalet är fortfarande bäst. Tätt följt av tvåan. Det är nåt med känslan i de klassiska RE som jag föredrar.
https://www.gameskinny.com/xu3hb/why-classic-resident-evil-is...

Medlem

Haha vilket uppgrävt lik till tråd.
Men som bidrag till den 9år gamla ursprungliga frågan. Resident evil 2 Remake och 4 i VR 👌


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Kör en omröstning för mig är det utan tvekan Resident Evil 4

Releasehästryttare
Skrivet av Molotov:

Haha vilket uppgrävt lik till tråd.
Men som bidrag till den 9år gamla ursprungliga frågan. Resident evil 2 Remake och 4 i VR 👌

Vilket är lite kul då de spelen ej fanns när denna tråd gjordes, hoppas nån gräver upp den igen om 10 år och vi har vr remakes av fler re spel

Medlem

Resident Evil Outbreak

Medlem

Som svar på frågan- Det som greppade mig var 1:an men 2:an tog spelet till var det skulle vara. Sen har man ju sett videos med "markiplier" och fått sig några skratt vad gäller resten av serien


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Av de jag kört

1. RE8 (Viss segment det läskigaste jag varit med om i ett spel)
2. RE7 (obehagligast)
3. RE2 remake (långdraget vid polishuset)


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Remaken på ettan, på Gamecube, legendariskt!
Resident Evil 2 original var dessförinnan favoriten. Remaken av RE2 var dock inget vidare.

Många säger RE2, men jag gillade nog Biohazard ganska mycket.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Svårt.

Re4 var och är riktigt bra. Tempot är perfekt.

Remaken av tvåan är också riktigt bra.

Älskade sjuan, riktigt bra. Stämningen och atmosfären är top notch.

Hmmmmmm.

Säger sjuan.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

För mig; Resident Evil till Gamecube. Grafiken då var helt oslagbart, och att det var på Gamecube utav alla konsoler.

It's not a lake, it's an ocean

Det är svårt att svara på, jag har spelat dem under så olika skeden av mitt liv. Code: Veronica har jag väldigt positiva minnen av, det kändes ganska banbrytande tack vare det tekniska lyftet där och då. Men det är länge sedan jag spelade det, och jag vet inte riktigt hur det håller i dag. Resident Evil 4 var en klockren 10/10 på Gamecube när det begav sig, men när jag provade det på Xbox One för några år sedan kändes det väldigt föråldrat. Jag ser verkligen fram emot en modern tappning.

Just nu skulle jag säga att favoriten är remaken av Resident Evil 2. Men det kan ändras med remaken av RE 4 nästa år.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Molotov:

Haha vilket uppgrävt lik till tråd.
Men som bidrag till den 9år gamla ursprungliga frågan. Resident evil 2 Remake och 4 i VR 👌

En zombietråd... fniss

1
Skriv svar