BF4-döendet jämfört Ghosts? PC

Medlem
BF4-döendet jämfört Ghosts? PC

Detta gäller PC!

Köpt bf4 nyligen och tycker det är jäkligt snyggt och välgjort, det är riktigt suveränt i flera avseenden.
Dock märker jag tendenser till att det är extremt svårt att överleva och man dör extremt mycket. Detta är ett bekymmer jag sällan upplevt i COD-serien; bl.a. har jag om jag inte missminner mig hade jag över 85000 kills i cod:mw2 och där kändes det som att jag fick belöning för min skill; i BF4 tycks det vara fallet att det ofta inte spelar någon roll vad man gör; man dör ändå.

Är det någon som spelar både BF4 och Ghosts och känner igen sig i detta? Hur är det i ghosts?
Spelar du inte båda spelen vill jag vänligen men bestämt be dig att inte kommentera

Skrivet av haldur:

Detta gäller PC!

Köpt bf4 nyligen och tycker det är jäkligt snyggt och välgjort, det är riktigt suveränt i flera avseenden.
Dock märker jag tendenser till att det är extremt svårt att överleva och man dör extremt mycket. Detta är ett bekymmer jag sällan upplevt i COD-serien; bl.a. har jag om jag inte missminner mig hade jag över 85000 kills i cod:mw2 och där kändes det som att jag fick belöning för min skill; i BF4 tycks det vara fallet att det ofta inte spelar någon roll vad man gör; man dör ändå.

Är det någon som spelar både BF4 och Ghosts och känner igen sig i detta? Hur är det i ghosts?
Spelar du inte båda spelen vill jag vänligen men bestämt be dig att inte kommentera

BF4 har större banor även i lägen som TDM och man får förlita sig på andra speltekniker än att bara campa eller bunnyhoppa för att fälla en fienden. Jag spelade CoD: Ghosts MP ett 30-tal timmar, men blev trött på den enformiga spelstilen för att inte säga den tråkiga grafiken.

BF4 har mer ögon- och örongodis och har fler spelare, vilket gör det enkelt för mig att välja det över "Ghosts".

Testa att bli riktigt bra på ett vapen innan du går vidare, exempelvis något från "Assault"-klassen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av haldur:

Detta gäller PC!

Köpt bf4 nyligen och tycker det är jäkligt snyggt och välgjort, det är riktigt suveränt i flera avseenden.
Dock märker jag tendenser till att det är extremt svårt att överleva och man dör extremt mycket. Detta är ett bekymmer jag sällan upplevt i COD-serien; bl.a. har jag om jag inte missminner mig hade jag över 85000 kills i cod:mw2 och där kändes det som att jag fick belöning för min skill; i BF4 tycks det vara fallet att det ofta inte spelar någon roll vad man gör; man dör ändå.

Är det någon som spelar både BF4 och Ghosts och känner igen sig i detta? Hur är det i ghosts?
Spelar du inte båda spelen vill jag vänligen men bestämt be dig att inte kommentera

Call of Duty-symptom skulle jag kalla det.
Du får börja spela en helt annan stil och taktik när du spelar Battlefield 4. Mer försiktig spelstil, inget kamikazespelande alltså, lyssna på tillrop från dina medspelare eller motståndare om vad som händer, ifall någon dog i närheten av dom, eller ifall dom slänger ut medpacks och liknande, så skriks det ut. Spelar du inte hardcore, så ha alltid koll på minimap för att se var fienden finns som antingen syns för att dom har skjutit eller blivit spottade av motståndarna med ditt lags bästa vapen, Q-knappen.

Sen självklart kommer man dö oftare i början, när man är ovan, inte kan kartorna och inte lärt sig var fienden kan tänkas komma eller gömma sig. Sen får jag hålla med walter_iego om att testa att bli riktigt bra på ett vapen innan du går vidare. Du kan göra vapen stabilare eller kraftfullare desto mer tillbehör till vapnen du låser upp.
TDM och Domination är bra att börja med för att känna på hur spelet och vapnen fungerar, sen kan man börja spela lite Conquest.


signatur
Medlem

Kör du conquest så handlar det betydligt mycket mer om flaggorna än kills, man kan hålla majoriteten av flaggorna och ha en dålig kd som lag, men ändå vinna.

Medlem

Cod och BF är inte samma spel och ska således spelas olika även om många saker ingame liknar varandra.

Torakan ovan beskrev det ganska bra, man får tänka cod eller BF spelstil.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

phi
Medlem

Har du en hög K/D i CoD: Ghost och är duktig på det så kommer du att köra över i princip allt motstånd i TDM och Domination i BF4. Men spelar du Conquest som du gör i CoD så kommer du att dö hela tiden.

Dra ner på tempot, håll ryggen fri (själv dör jag i princip bara när jag blir skjuten i ryggen) och tänk till liteföre du börjar skjuta på någon så kommer du att vänja dig ganska snabbt med Conquest (för jag antar att det är det du har problem med, det hade jag nämligen själv).

Medlem

Jag tror att man måste ändra sin spelstil och framför allt sitt eget tänk som medspelare.
När jag spelar FPS, och det spelar ingen roll vilket jag spelar. Så tänker jag inte på vad jag har för K/D ratio utan allt jag kämpar för är att laget skall vinna.
Men som vanligt så är det ju så att spelar man en del så hamnar man högre upp i rakingen.

Medlem

Tolkar era svar som att det ger med sig efter ett tag, Väl mött och tack för kommentarerna!

Medlem
Skrivet av Torakan:
Skrivet av haldur:

Detta gäller PC!

Köpt bf4 nyligen och tycker det är jäkligt snyggt och välgjort, det är riktigt suveränt i flera avseenden.
Dock märker jag tendenser till att det är extremt svårt att överleva och man dör extremt mycket. Detta är ett bekymmer jag sällan upplevt i COD-serien; bl.a. har jag om jag inte missminner mig hade jag över 85000 kills i cod:mw2 och där kändes det som att jag fick belöning för min skill; i BF4 tycks det vara fallet att det ofta inte spelar någon roll vad man gör; man dör ändå.

Är det någon som spelar både BF4 och Ghosts och känner igen sig i detta? Hur är det i ghosts?
Spelar du inte båda spelen vill jag vänligen men bestämt be dig att inte kommentera

Call of Duty-symptom skulle jag kalla det.
Du får börja spela en helt annan stil och taktik när du spelar Battlefield 4. Mer försiktig spelstil, inget kamikazespelande alltså, lyssna på tillrop från dina medspelare eller motståndare om vad som händer, ifall någon dog i närheten av dom, eller ifall dom slänger ut medpacks och liknande, så skriks det ut. Spelar du inte hardcore, så ha alltid koll på minimap för att se var fienden finns som antingen syns för att dom har skjutit eller blivit spottade av motståndarna med ditt lags bästa vapen, Q-knappen.

Sen självklart kommer man dö oftare i början, när man är ovan, inte kan kartorna och inte lärt sig var fienden kan tänkas komma eller gömma sig. Sen får jag hålla med walter_iego om att testa att bli riktigt bra på ett vapen innan du går vidare. Du kan göra vapen stabilare eller kraftfullare desto mer tillbehör till vapnen du låser upp.
TDM och Domination är bra att börja med för att känna på hur spelet och vapnen fungerar, sen kan man börja spela lite Conquest.

OP (haldur) sa att man skulle svara om man spelat både BF4 och Ghosts, vilket du uppenbarligen inte gjort. I båda spelen ropar kamrater och fiender ut händelser. Kastas det en frag, upptäcker nån en fiende, eller nåt mer. Eftersom du verkar tro att det är exklusivt i BF4, så har du uppenbarligen inte spelat Ghosts. så var det med det.


signatur

{15:3} Dominus quasi vir pugnator, omnipotens nomen eius.
The Lord is a Man of War.

Medlem

Och där slutar liknelsen i princip spelar båda


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av ChosenByGod:

OP (haldur) sa att man skulle svara om man spelat både BF4 och Ghosts, vilket du uppenbarligen inte gjort. I båda spelen ropar kamrater och fiender ut händelser. Kastas det en frag, upptäcker nån en fiende, eller nåt mer. Eftersom du verkar tro att det är exklusivt i BF4, så har du uppenbarligen inte spelat Ghosts. så var det med det.

Har inte nämnt någonting om att det skulle vara exklusivt för Battlefield 4. Jag ville bara dela med mig om taktiktänk när man spelar Battlefield.

CoD är ett snabbare spel, i Battlefield 4 gäller det att skruva ner det tempot man har ett skuss och som Phi säger, hålla ryggen fri och tänka lite extra innan man gör något, som att börja skjuta eller skicka iväg en raket, eller bara börja springa över en väg.


signatur
Medlem

Något OT, men hur "underhållande" är SP delen i ghosts?

Medlem

Början är ju iaf sjukt underhållande har dock inte spelat igenom hela sp.

Men känns mer matig än vad det gör i bf4


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

1
Skriv svar