Black Ops 2 FPS drop.

Medlem
Black Ops 2 FPS drop.

Köpte nyss Black Ops 2 och märkte från start att jag var 20:e-30:e sekund sänks ner till 1 fps i ca 3 sekunder. Har prövat alla inställningar i options och installerat olika drivers. Har heller inte problem med överhettning. Detta problem finns endast i Black Ops 2 och inte i andra spel.

Black ops 1 hade väll samma problem för vissa (inklusive mig). Det kom väll en patch ganska fort men det är sopigt att släppa ett halvfärdigt spel bara för att det SKA släppas i november


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av murderclown:

Köpte nyss Black Ops 2 och märkte från start att jag var 20:e-30:e sekund sänks ner till 1 fps i ca 3 sekunder. Har prövat alla inställningar i options och installerat olika drivers. Har heller inte problem med överhettning. Detta problem finns endast i Black Ops 2 och inte i andra spel.

Vad har du för graffekort då? Har du nVidia finns ju 310.54(?) beta drivisar som ska förbättra prestandan i BO2 en hel del.

Medlem

GTX 285 och ja, jag har installerat 310.54 utan framgång.

Medlem

Prova att stänga ned Firefox eller Chrome om du har det i bakgrunden när du spelar. Kan hjälpa en del säskilt om man som jag har ett trettiotal tabbar uppe samtidigt

Medlem
Skrivet av Dunkelburk:

Prova att stänga ned Firefox eller Chrome om du har det i bakgrunden när du spelar. Kan hjälpa en del säskilt om man som jag har ett trettiotal tabbar uppe samtidigt

Jao. Problemet kvarstår även i singleplayer.

Medlem

Kom fram till att problemet inte är grafikrelaterat då jag bytte grafikkort från GTX 285 till ATI HD 4870 X2 och samma problem var fortfarande kvar.

Medlem

Hej!

Hade otroliga drops ner till 5 fps för mig funkade det att ta bort Sync every frame. Har därimot märkt att är jag på en server där nån eller några har väldigt dålig ping så laggar jag nåt fruktansvärt.

Vet att du skrev att du testat alla inställningar men man vet ju aldrig.

Medlem
Skrivet av K0rpen:

Hej!

Hade otroliga drops ner till 5 fps för mig funkade det att ta bort Sync every frame. Har därimot märkt att är jag på en server där nån eller några har väldigt dålig ping så laggar jag nåt fruktansvärt.

Vet att du skrev att du testat alla inställningar men man vet ju aldrig.

Tack för tipset men jo, jag har testat det :/

1
Skriv svar