Black Ops III på Lan med PS4

Black Ops III på Lan med PS4

Hej,
Teknisk fråga.
Jag hade tänkt att koppla upp ihop flera PS4'or på ett event för att kunna spela multiplayer över lokalt Lan.

Kommer det att funka tekniskt med bara koppla alla konsoler mot en router utan internet access och spelet Black Ops III?

Spelet stödjer väl också Split Screen, går det att nyttja i detta läge så att flera kan lira samtidigt?
(8 spelare på 4st konsoler med 4st skärmar?)

Tacksam för svar innan man köper på sig i onödan

Med vänlig hälsning
Indianen.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Det där jag jag väldigt tveksam på!


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Har spelet stöd för LAN och har en router så ska det inte vara några problem, är däremot själv lite nyfiken med 4 splitscreen mot 4 andra genom LAN.

Googlade lite snabbt och fann detta, men det svarar nog inte riktigt på frågan: http://www.co-optimus.com/article/13690/call-of-duty-black-op...


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Ok, som sagt inte lätt att få information om detta.
(Ingen som jobbat med detta eller varit på en spel mässa och sett det live?)

I din länk ":ohem" så står det:
Fråga: " How many players can play Call of Duty: Black Ops 3 via system link or LAN?
Svar: "Up to four are able to play via LAN play in Call of Duty: Black Ops 3."

Det man får ut är att det går via "LAN", men i kommentarerna står det följande:
Fråga: "Does anyone know how to establish a LAN/system link setup on the Playstation 4? We have ours all set up with a router and LAN cables, but they won't make a connection Internet is no help with this..."

Svar: "Try directly connecting one to the other with a LAN cable rather than going via a router "

Inte mycket klara besked, bara "funkar inte" och "Try..".

Mayday!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

1
Skriv svar