Call of duty 4:Modern Warfare (vad tyckte du?)

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Ni som spelat alla CoD spel, vet ju att Captain Price har varit med i andra världskriget spelen också. Andra världskriget var liksom över 60 år sen. Captain Price var gammal redan då. Så han bör väl vara minst 80 år i Call of Duty 4 För han såg precis likadan ut som i Call of Duty 2.

Och han dog ombord på Tirpitz i Call of Duty 1... Jag fattade inte riktigt om han överlevde slutet nu faktiskt, men han kommer nog finnas med i fler spel också (för serien lär inte ta slut nu när det går bra).

Singleplayer är extremt fett, det känns lika bra som ettan, och bättre än tvåan. Alla uppdrag som SAS är väldigt bra, USA är lite sämre. Pripyat-banan är helt i en klass för sig, bortsett från när man väntar på helikoptern i slutet. Det kändes även lite omotiverat att ha med Griggs i SAS-delen.

Inaktiv

SP var underbart men MP är fan ännu bättre. Sjukt kul att lira online iallafall Petar lätt ner Halo 3 från toppen när det gäller MP. (snackar om X360 nu)


signatur

War never changes.

Medlem

Jag faller in i kören som hyllar Pripyat.. dessutom var det sjukt coolt att smyga genom det stället i CoD, för att sedan byta till S.T.A.L.K.E.R. och besöka det. Man känner ju fan till och med igen sig.. huuu.. det _är_ en spökstad


signatur

War, War never changes...

Inaktiv

Pripyat banan var <3! Resten "OK".


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem
Skrivet av Obsidian:

Jag faller in i kören som hyllar Pripyat.. dessutom var det sjukt coolt att smyga genom det stället i CoD, för att sedan byta till S.T.A.L.K.E.R. och besöka det. Man känner ju fan till och med igen sig.. huuu.. det _är_ en spökstad

En kompis till mig var där på riktigt i våras, massor av det man ser i spelet känns igen på hans bilder.

Medlem

Har spelat cod4 nu ett par dar har precis spelat igenom singel player delen.. håller med dom som tykte om sniper updraget i Tjernobyl att det var underbart skoj.. o jag håller med om också att den kanske kunde va lite längre kändes lite kort.. annars fick det ett stort o bra betyg..

va beträffar multiplayer delen så är det på tok försmå banor..har vart med om att ibland hinner man knappt starta innan man får en granat lr skott i röven o så är man död.. men man kunde faktiskt med flytta om start punkterna lite grann i vissa så det blev lite mer avstånd till varrann...

det jag kanske saknade eller ville ha med i spelet är mer av en crysis miljö med jungel o lite sånt där hade vart najs...

annars tycker jag det har vart en underbart spel o spela igenom.. motorn miljöerna.. storyn klart väl godkänt från mig..

/ over and out

Inaktiv

Tja!
jag tycker CoD 4 är grymt kul!
singelplaayer läget var lite för kårt men online har dom lyckats men:D

Inaktiv

Tja!
tycker dom har lyckat bra med CoD 4!
men singelplayer läget var lite för kort:(
men online är ju bara så nice!!
har haft spelet drygt 3 veckor o jag älskar det!
är en stor beundrare av CoD serien o jag tycker att CoD 4 är bäst

Medlem

Ni som kör det på vista 32 bit hur fungerar det?
Tänker köpa det mn blir lite ororlig när man ser alla som har problem:(


signatur

Antec 900 Gamer-Asus P5K Premium-Intel Quad 6700-Creative S-Fi Fatality Pro-Asus 8800Gts 512Mb-Samsung 500Gb HD-Corsair 4Gb 6400 Ram-Vista 32Bit

Inaktiv

Måste erkänna att jag var GRYMT besviken på demot, men nu efter att ha spelat i genom Sp delen och börjat att nosa lite lätt på Mp så tycker jag att denna del i COD serien är LÄTT den bästa. Hade varit ÄNNU grymmare om dom släppte en expansion också som grädde på moset.


signatur

Jag skriker på den röda gubben på övergångsstället tills den blir grön....AAARGH!!

Medlem

Jag har testat det och spelat demot.tyckte det var himmla kul kommer att vara ett köp förr mig.

Klarad single-player kampanjen igår. Riktigt bra spel. Linjärt, visst, men oerhört bra.

Medlem

Det bästa sniper-spelet jag spelat!!!

Medlem

Online-delen har ju vissa ganska rejäla brister IMO;

1) Server-browsern suger ju pung, varför kan man inte söka på servernamn?
2) Inget friends-system, ja vill kunna se mina vänner, på vilken server o i vilket lag dom lirar
3) Ingen möjlighet att skapa squads

Näe fan, även om jag gillar CoD4 mkt, så nog bör dom ta en titt på BF2 samt World in Conflicts sociala aspekter av multiplayer.

Medlem

Server browseren är skit, det har den varit genom hela CoD-serien. Jag använder X-fire, den hjälper med dom två första invändningar du har.

Medlem

Bra som fan, synd att de misslyckats me ljudinställningarna i CoD4 då man inte verkar kunna ställa in att man har ett bättre ljudkort och vill ha bättre ljudkvalité. Nu känns de som man är tvingad till de gamla rysliga "miles 2d" ljudet från föregångarna.

12
Skriv svar