Efter att ha spelat MW2 SP & MP

Medlem
Skrivet av Lockmate:

Det är mer eller mindre lika långt.
Mycket coola grejer faktiskt, älskade att breacha dörrar! Härlig touch med slowmotion.

Fast breaching fick mig bara att sakna Rainbow Six Vegas 2 där det är oerhört mycket mer spännande och tillfredställande att planera sina attacker.

Överlag är jag inte särskilt överrumplad av Single Player-delen i MW2. I ettan kändes allt nytt, tempot var mer varierat, Pripyatmiljöerna helt underbara och storyn var verkligen mer fängslande. I tvåan blir det lite för mycket åka av (snöskoterdelen är ju bara fjantig helt utan realism) och känslan av att bara flyta med och styra ett sikte blir tydligare och tydligare för varje bana. Jag saknar att få göra egna beslut. MW2 har verkligen accelererat i det avséendet, det är mer av allting och man får aldrig slappna av och ta det lugnt. Alla banor, scener, är alldeles för korta. Hur meningslös är inte släppet från ubåten på oljeriggsbanan, när man åker med undervattenssläden i ca 20 sekunder. Då kunde man lika gärna simmat eller skippat det momentet helt.

Samma med en efterföljande banan. När man flyger in med helikoptrarna är det grymt coolt att snipa från luften. Men sen när man röjt undan alla på toppnivån och börjar leta sig ner i fängelset, ja då väller det in soldater. Var kommer de ifrån, har de gömt sig i källaren eller?

Nej, kampanjen håller inte alls samma höga klass som ettan där det mesta kändes någorlunda realistiskt. Storyn är lite för osannolik i tvåan och tempot är alldeles för högt med för många arkadiga spelmoment för att jag ska älska det. Det får absolut godkänt, och själva spelmekaniken, vapnen och animationerna är ju underbara. Men av någon konstig anledning börjar jag längta tillbaka till Far Cry 2 och Rainbow Six Vegas 2 vilka var de spel jag spelade sist.

Medlem
Skrivet av PR00H:

bara jag som tycker banorna är värdelösa och ogenomtänkta?

Du är inte ensam! Jag tycker att det nog är de sämsta banorna i hela Cods historia.
Ingen bana är riktigt bra såsom "St mere Eglise" i Cod1, "Toujane" i tvåan och "Crash" i fyran som några exempel.
De känns bara ihophafsade med ingen struktur alls...

Medlem

Nu har jag skört igenom SP delen, lite efter alla andra men nu är det gjort! Tyckte den var kanon föresten!!!!

Nu vill jag bara fråga er alla andra om ni tror det blir en del till med tanke på slutet????

Lånar denna tråd lite om det är ok!

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

Fick några ashivements när jag körde SP som jag inte har en aning om var man kan se =p

Saknar Hardcore läget i MP nåt enormt så man tvärtemot tråd skaparen kan bli av med alla jädra text och xp poäng som täcker hela skärmen. + att ett skott i buken ska döda istället för 3-4. Vet inte hur många gånger jag skjutit med launcher attachmenten en meter brevid folk som inte dött, o nej de hade ingen sköld
Känns som sagt extremt konsollifierat (är det ett ord?)
men ganska kul i mp

Gillar steam i övrigt men visst känns det muppigt att man MÅSTE använda steam ungefär som GFWL

Du kan spela S&D och TDM i hardcore versioner och det lär säkert komma fler spellägen senare med hardcore.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av GoDSPEED:

Har bara spelat 2 tim MP o 2 tim SP..
Har jag fattat det rätt att man INTE kan joina en server med sina "gamer-kompisar" på en public ?

Det är ju fan det som e kul. Patchar dom inte till detta så e de fan skandal ! (bra spel dock)...

Du kan joina deras server om det finns plats och du kan skapa ett party så att ni hamnar i samma lag då ni kör tdm och sånt.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem
Skrivet av bleetzer:

Lockmate has it.

Aa, breaching va grymt Men jag kunde svära på att jag inte va den som döda hostages varje gång :S:D

Haha ! Det är för att om du inte skjuter terroisten innan han skjuter gisslan

Själv älskar jag spelet, värt 470 kr!!

Medlem
Skrivet av GoDSPEED:

Nu blev jag lite ilsk.. Hoppas VERKLIGEN att detta fixas.
Var klagar man?

Du kan spela med kompisar du trycker på "invite". Jag har inte testat det, men jag har sett folk spela med varandra som har samma namn t.e.x SEX - Namn. Som en klan

Medlem

Köpte spelet i lördags. Mw1-storyn verkar vara mycket roligare

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Den var riktigt bra.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

http://teslacore.net/SDC10195.JPG

så här tycker jag efter jag testat det


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av dizzid1a.:

http://teslacore.net/SDC10195.JPG

så här tycker jag efter jag testat det

Haha:D


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

Medlem
Skrivet av dizzid1a.:

http://teslacore.net/SDC10195.JPG

så här tycker jag efter jag testat det

lol

Dagens garv.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av dizzid1a.:

http://teslacore.net/SDC10195.JPG

så här tycker jag efter jag testat det

Så jävla rätt, fy fan vilket jävla skit spel. Hatar det med hela mitt liv.


signatur

One shot One kill [OSOK]

12
Skriv svar