Hur ni fixar lagg och hack i Black Ops

Medlem
Hur ni fixar lagg och hack i Black Ops

Gå till C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\call of duty black ops\players (eller var ni nu har ert steam) och öppna config_mp.cfg

Ändra följande:

seta r_multiGpu "0" (1 innebär att CoD tror att du använder flera grafikkort, vilket tydligen är standardinställningen)

seta r_multithreaded_device "1" (Gör så att CoD utnyttjar flera processorkärnor, vilket det inte gör om den står på 0)

seta r_glow_allowed "0" (Glow är HDR, och det är det som är den största boven. Vet inte riktigt vad som är fel, men stänger du av glow fixas i princip allt hack du upplever)

seta cl_maxpackets "60" (Gör så att du skickar paket till servern oftare, förbättrar lagget avsevärt. Ser knappt några som teleporteras fram längre efter att ha fixat det.)

Hoppas detta hjälper!

Medlem
Medlem

Detta verkar inte hjälpa dem flesta.

cle
Medlem

Tack för att du delar med dig av inställningar.

Tyvärr så löste detta inte mitt problem heller. Ligger fortfarande på 10-40 fps med sämsta möjliga grafikinställningar :/

Medlem

Tack hjälpte för mig ;D

Medlem

Bra försök, ville dock inte funka för mig.
Får nog vänta på en patch :/

Medlem

Kunde inte öppna "config_mp.cfg". Hur gör man det? Vill gärna testa detta för att se om det kommer hjälpa.

Medlem
Skrivet av cadahu_swe:

Kunde inte öppna "config_mp.cfg". Hur gör man det? Vill gärna testa detta för att se om det kommer hjälpa.

öppna med wordpad eller anteckningar.

Medlem

Ska pröva det här så fort jag får mitt Cod, tack i förväg


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ska testa detta ikväll.

Här är en annan lösning som fungerade bra för mig, jag upplevde mycket mindre lag:

Ställ ner upplösningen i Windows till 1024x768 därefter startar du Black Ops.

Detta i kombination med Deragorns förslag kanske fungerar strålande?


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem
Skrivet av cle:

Tack för att du delar med dig av inställningar.

Tyvärr så löste detta inte mitt problem heller. Ligger fortfarande på 10-40 fps med sämsta möjliga grafikinställningar :/

Kanske dum fråga men.. har du uppdaterat dina drivrutiner för grafikkortet?

Glöm inte att köre Driversweeper i felsäkertläge efter att du har avinstallerat de nuvarande drivarna:

1. Avinstallera i "Lägg till / ta bort program"
2. Starta om i Felsäkert läge
3. Kör Driversweeper (kräver naturligtvis att du har tankat ner och installerat det innan).
4. Starta om
5. Installera senaste NVidia / ATI drivrutinerna.

Du nämner inte vilket märke du har på kortet, men detta bör fungera oavsett.

Edit: http://www.guru3d.com/category/driversweeper/


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Testade detta och det blev mycket bättre i alla fall i Single Player (ändrade då i singleplayer cfg) , har ej hunnit testa i multiplayer än

Medlem

Fick hem mitt spel idag och var skit taggad på att lira. Men har typ delay lagg och denna configen hjälpte lite men inte nog för att kunna spela det enligt mig.

Min dator setup är:
Intel Core i5 661, 3.33GHz
XFX Radeon HD5850 1GB
4 gig RAM

Vilket som borde klara spelet utan större problem.

Tack för tipsen det laggar mindre i mp men fortfarande för mycket
I sp hackar det mindre men mer än i mp o_O


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Att sätta STEAM i offline gjorde susen, men då går det ju inte att spela online.

Jag ÖKADE även ANTIALIASING till 16x och upplevde då att spelet flöt MYCKET bättre, nu är det spelbart. Fortfarande lite ryck.

Har ett Geforce GTX 460 .


signatur

-----------------------------
Death Before Dishonor

Medlem

Dumt och fixa när patchen redan kommit kom vid 22 tiden igårkväll


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem
Skrivet av RobbinC:

Dumt och fixa när patchen redan kommit kom vid 22 tiden igårkväll

Patchen har inte fixat alltihop, varje gång jag dog på en Headquarters bana så blev det fryslagg i 30-40 sekunder.

Jag prövar att pilla med inställningarna nu


signatur

Game long and prosper

cle
Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av cle:

Tack för att du delar med dig av inställningar.

Tyvärr så löste detta inte mitt problem heller. Ligger fortfarande på 10-40 fps med sämsta möjliga grafikinställningar :/

Kanske dum fråga men.. har du uppdaterat dina drivrutiner för grafikkortet?

Glöm inte att köre Driversweeper i felsäkertläge efter att du har avinstallerat de nuvarande drivarna:

1. Avinstallera i "Lägg till / ta bort program"
2. Starta om i Felsäkert läge
3. Kör Driversweeper (kräver naturligtvis att du har tankat ner och installerat det innan).
4. Starta om
5. Installera senaste NVidia / ATI drivrutinerna.

Du nämner inte vilket märke du har på kortet, men detta bör fungera oavsett.

Edit: http://www.guru3d.com/category/driversweeper/

Hmm. Det var inte en dum fråga måste jag påstå! Jag har inte alls tänkt på att uppdatera drivrutinerna faktiskt. Har kört med samma ett bra tag (minns inte ens när jag uppdaterade senast ). Alla spel har fungerat bra hittills så har aldrig tänkt på det ens

Kör med Geforce 9600 GT.

Tack för tipset iaf, ska sätta igång nu med rensningen av gamla drivers och in med nya!

cle
Medlem
Skrivet av cle:

Hmm. Det var inte en dum fråga måste jag påstå! Jag har inte alls tänkt på att uppdatera drivrutinerna faktiskt. Har kört med samma ett bra tag (minns inte ens när jag uppdaterade senast ). Alla spel har fungerat bra hittills så har aldrig tänkt på det ens

Kör med Geforce 9600 GT.

Tack för tipset iaf, ska sätta igång nu med rensningen av gamla drivers och in med nya!

Tyvärr så hjälpte inte detta alls :\ Precis lika hackigt som innan. Även ljudet hackar som attans, kanske värt att nämna.

Medlem

För mig är det *relativt* laggfritt men inte helt. Dock, många talar om att det ska funka bättre om du tar bort din nuvarande configfil eftersom det har kommit två patchar hittills till PC och det kan behövas en ny config som har med allt. Därför ska man ta bort sin gamla, starta spelet och låta det skapas en ny och sedan kan man lägga in vissa gamla grejer som glow på 0 till exempel.

Återigen, på flera ställen där jag har läst detta så har det fungerat men sånt här är alltid ovetenskapligt. Kan tillägga att det har funkat för mig när jag testade tidigare idag. Men inget funkar för allt, men inget kan ju gå snett ändå, värt att testa.

cle
Medlem
Skrivet av Sethernis:

För mig är det *relativt* laggfritt men inte helt. Dock, många talar om att det ska funka bättre om du tar bort din nuvarande configfil eftersom det har kommit två patchar hittills till PC och det kan behövas en ny config som har med allt. Därför ska man ta bort sin gamla, starta spelet och låta det skapas en ny och sedan kan man lägga in vissa gamla grejer som glow på 0 till exempel.

Återigen, på flera ställen där jag har läst detta så har det fungerat men sånt här är alltid ovetenskapligt. Kan tillägga att det har funkat för mig när jag testade tidigare idag. Men inget funkar för allt, men inget kan ju gå snett ändå, värt att testa.

Nu har jag även testat det som du skrev, utan förbättring

Fattar inte vad som är fel! Ligger på mellan 15 och 40 fps hela tiden. Kan gå ner till under 10 om det är mycket som händer på bilden. Även ljudet hackar som faen och låter hemskt.

Jag har väl inte den senaste datorn precis, men kunde då spela mw2 utan några problem alls.

Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2.4GHz
4GB ram
Geforce 9600 GT

Är väl iofs kanske onödigt att skriva datorspec, då flera med nya värstingdatorer också lider av problem vad jag har läst.

Hoppas på en patch som löser allt

Medlem

På Callofduty.se finns 10 tips för att fixa problemen med lagg, låg fps och allmänt dåligt flyt:

http://www.callofduty.se/index.php?section=2&nid=66

Medlem

Jag fixade mitt freeze lag genom att uppdatera till Catalyst hotfix 10.10c och ändra dessa variabler i config filerna:
seta r_multiGpu "1"
seta r_multithreaded_device "1"
seta r_vsync "0"
seta r_blur_allowed "0"

seta r_distortion "0"

seta r_dof_enable "0"
seta r_glow_allowed "0"
seta rate "25000"
seta cl_maxpackets "100"
seta com_maxfps "125"
seta snaps "30"
cg_blood 0
cg_brass 0
seta snd_losOcclusion "0"

Nu flyter det på bra.
Använder nu 1024x768 med Texturer på Medel.
Innan fick jag köra 800x600 med Texture på Low.

Min hårdvara.
CPU: AMD X2 5200+
GPU: Ati 5770HD
RAM: 8GB

Hoppas detta är någon hjälp för någon.

Medlem

Jag har flera kompisar som upplever lagget värre än någonsin efter den senaste patchen. Någon som har ett tips till dom? Halva min klan är inaktiv tack vare lagget :/


signatur

Game long and prosper

Medlem

Spelet är helt ok nu efter sista patchen för min del. Det är bara match winning kill cam som ser jävlig ut. Då laggar "filmen" riktigt illa fortfarande.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Spelet har börjat lagga lite mer för mig trots allt efter patchen Jag hade 21-2 och satt i Chopper Gunner på Array (bästa CG mappen) när jag fick 40 sekunders fryslagg + dc.

Gör ett nytt försök med att försöka stoppa lagget, annars blir det nog ett ilsket mail till Treyarch xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Helt sjukt kasst. Spelet är helt spelbart hur smidig fps som helst.
men så fort någon är på min bild som skjuter på mej eller jag börjar skjuta på någon så hackar spelet som fan.

Jag har testat allt som står här.
Har googlat och testat precis allting jag hittar på internet, men inget hjälper.

Ingen som har snubblat över en ny lösning?

Medlem

testat allt hittar inte heller en lösning på detta
kanske för att jag är för gammal för att spela pc spel? (det påstår min fru) hoppas bara det kommer en lösning så jag slipper tilla på hollywoodfruar med henne

Medlem

testat allt hittar inte heller en lösning på detta
kanske för att jag är för gammal för att spela pc spel? (det påstår min fru) hoppas bara det kommer en lösning så jag slipper titta på hollywoodfruar med henne

Medlem

Du är inte för gammal dengamle. Man kan aldrig bli för gammal för lite hederligt fraggande:). Jag är 33 år och lär fortsätta även när jag sitter på ålderdomshemmet hehe.

Hoppas ni hittar lösningen på problemen.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

12
Skriv svar