Internet lägger av

Medlem
Internet lägger av

Så, idag så skulle jag köra lite CoD4 som jag inte har spelat på ett tag. När jag startade spelet så var det väldans segt (brukade inte vara det) och när jag tryckte på "Join game" så kraschade spelet. Det har jag fixat dock.

När jag hade fixat det och skulle connecta till en server så läggs hela mitt internet av, hela internet i huset. Så då måste jag springa ner och starta om routern och modemet. Jag testade att installera om CoD4 men till ingen nytta.

Jag har köpt spelet och det har fungerat sen release.

Vad ska jag göra?

tl;tr Hela internet slutar fungera när jag försöker joina en CoD4 server.

Medlem

Har du testat om det händer samma sak i något annat onlinespel som du har? Det kan vara bra att göra, för om det bara händer i Cod4 så vet du att det är någonting fel med just Cod4. Men händer det i andra spel också så måste det vara fel på internet där hemma. Då bör du kontakta din internetleverantör.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Har du testat om det händer samma sak i något annat onlinespel som du har? Det kan vara bra att göra, för om det bara händer i Cod4 så vet du att det är någonting fel med just Cod4. Men händer det i andra spel också så måste det vara fel på internet där hemma. Då bör du kontakta din internetleverantör.

Det är bara CoD4. Jag har testat spel sod L4D, AA3, CoD2 och TF2 men det är bara CoD4 som krånglar

Medlem
Skrivet av Xrick:
Skrivet av WaltX:

Har du testat om det händer samma sak i något annat onlinespel som du har? Det kan vara bra att göra, för om det bara händer i Cod4 så vet du att det är någonting fel med just Cod4. Men händer det i andra spel också så måste det vara fel på internet där hemma. Då bör du kontakta din internetleverantör.

Det är bara CoD4. Jag har testat spel sod L4D, AA3, CoD2 och TF2 men det är bara CoD4 som krånglar

Blir du kickad av Punkbuster? För det låter lite konstigt att Cod4 slår ut hela nätverket.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av Xrick:
Skrivet av WaltX:

Har du testat om det händer samma sak i något annat onlinespel som du har? Det kan vara bra att göra, för om det bara händer i Cod4 så vet du att det är någonting fel med just Cod4. Men händer det i andra spel också så måste det vara fel på internet där hemma. Då bör du kontakta din internetleverantör.

Det är bara CoD4. Jag har testat spel sod L4D, AA3, CoD2 och TF2 men det är bara CoD4 som krånglar

Blir du kickad av Punkbuster? För det låter lite konstigt att Cod4 slår ut hela nätverket.

När jag joinar en server så kommer "Awaiting Connecton #" eller hur det nu är, så jag väntar en stund och då blir det "Server connection timed out".

Sedan så slås hela internet av.

Medlem

Jag brukar också få samma meddelande, med inte så att hela nätverket stängs av här hemma. Kontakta din internetleverantör och berätta om vad som händer.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Jag brukar också få samma meddelande, med inte så att hela nätverket stängs av här hemma. Kontakta din internetleverantör och berätta om vad som händer.

Får väl be farsan att ringa dem då och fixa den här skiten.

Medlem

Jag har fått CoD4 att fungera nu. Jag behövde bara öppna en port. Men nu har jag samma problem fast med TF2 som fungerade förut. Jag har provat att öppna portar för det men det funkar ändå inte. Portarna jag har öppnat är:

TCP/UDP: 27020 - 27050
TCP/UDP: 27015

Jag behöver hjälp än en gång!

Medlem

Har du sett så att brandväggen inte blockar det också?

Prova också att öppna dessa dessa portarna:
27000 - 27020
27020 - 27050
27015

Hoppas detta hjälper :}

1
Skriv svar