Modern Warfare 2 - PC eller konsol?

Medlem
Modern Warfare 2 - PC eller konsol?

Hej!

Sitter i valet och kvalet om jag ska köpa MW2 när det släpps till PC eller konsol.

Har spelat COD4 MP mycket på PC och tycker att FPS ska köras på PC. Dock har jag den senaste tiden lirat mer och mer FPS och 3PS på PS3 och börjar tycka att det blir bättre och bättre.

Min fråga till er är om det är några som har "gått över" från PC till konsol gällande FPS MP och era erfarenheter därifrån.

Skulle ni köpa exv MW2 till konsol eller PC?

Hur står sig exv COD4 MP på konsol? Funkar det bra jmf med PC?

//VaDeR

Medlem

Jag har också lirat Cod4 på PC, men valde att boka MW2 till Xbox 360. Det gjorde jag av flera anledningar.

- På PC brukar det uppstå en massa nätverksproblem (punkbuster osv.).
- Polarna köper spelet till X360.
- Achievements (Trophy på PS3iska).
- Hardened Edition.

Hade själv svårt att bestämma mig, precis som du, men efter att jag fick ihop alla punkter ovan så var valet självklart. Dessutom är FPS på konsol inte så dåligt alls. Har lirat en del FPS spel på konsol (bland annat BF43, Rainbow Six, Call of Duty 3/4, med flera) och tycker att det är helt okej.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Agree!


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Också jag kommer köpa spelet först till konsol (X360)
Mesta dels av att få achievements (desperat lol). Men det blir troligen ett köp på PC också efter ett tag


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

Då blir det att beställa till konsol helt enkelt. Tack för input!

En annan fördel med konsol är väl att man slipper andras fusk? Wallhack etc? Fast det kanske inte finns till CoD4?

Medlem
Skrivet av VaDeR:

Då blir det att beställa till konsol helt enkelt. Tack för input!

En annan fördel med konsol är väl att man slipper andras fusk? Wallhack etc? Fast det kanske inte finns till CoD4?

Precis. Fusk kan skapas till precis alla spel på PC. Men på konsol är det mycket svårare.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Kanske lite offtopic här, men kan ni förklara för en PC-lirare som snart ska köpa konsoll vad som är så viktigt/bra med achievements?

Har aldrig förstått vad som är så bra med det, får man något om man klarar av alla achievements eller dyikt?

Medlem
Skrivet av Jozo:

Kanske lite offtopic här, men kan ni förklara för en PC-lirare som snart ska köpa konsoll vad som är så viktigt/bra med achievements?

Har aldrig förstått vad som är så bra med det, får man något om man klarar av alla achievements eller dyikt?

Man får ingenting speciellt. Jag tycker bara att spelet får längre livslängd av achievements. I vissa spel får man Gamer Pictures av achieves, och nu efter den nya XBL uppdateringen så kommer man kunna låsa upp kläder till sin avatar genom att låsa upp achieves.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Ok, tack för svaret. Det var alltså som jag trodde, onödig kuriosa

Medlem

Själv tycker jag achievements är döden för team baserat multiplayer spel. Alla fokuserar på sina egna mål istället för teamets...

Medlem
Skrivet av MMLazarus:

Själv tycker jag achievements är döden för team baserat multiplayer spel. Alla fokuserar på sina egna mål istället för teamets...

En del spel brukar ha achievements för lagspel. Så det beror på.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Hej!

Jag ska köpa CoD MW2 och jag undrar ifall min PC kommer att ha bättre grafik än min xbox

Min PC har denna komponenter:
Intel Core 2 Quad 2.4 GHZ, nvidia 8800gts , 4 GB RAM, och Windows XP (har möjlighet att uppdatera till Vista)

(Jag har HD tv till xboxet)

MVH

Medlem
Skrivet av dv6067ea:

Hej!

Jag ska köpa CoD MW2 och jag undrar ifall min PC kommer att ha bättre grafik än min xbox

Min PC har denna komponenter:
Intel Core 2 Quad 2.4 GHZ, nvidia 8800gts , 4 GB RAM, och Windows XP (har möjlighet att uppdatera till Vista)

(Jag har HD tv till xboxet)

MVH

Du kommer att få lika bra grafik på datorn och boxen. Har du en stor HD-TV så är boxen det självklara valet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Jag har en 32 tums HD tv 720 tror jag att det är. Det står (HD Ready) inte Full HD

Vad tycker ni att jag ska köpa till jag har alltid spelat call of duty på pc innan men det kan ju vara roligt att testa något nytt.

Fördelar och nackdelar?

Medlem
Skrivet av dv6067ea:

Jag har en 32 tums HD tv 720 tror jag att det är. Det står (HD Ready) inte Full HD

Vad tycker ni att jag ska köpa till jag har alltid spelat call of duty på pc innan men det kan ju vara roligt att testa något nytt.

Fördelar och nackdelar?

Läs igenom hela tråden. Svaret finns där.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

jag har läst igenom hela tråden men kan fortsvarande inte bestämma mig.
Kommer man att kunna spela splitscreen i CoD MW2 ?

Medlem
Skrivet av dv6067ea:

jag har läst igenom hela tråden men kan fortsvarande inte bestämma mig.
Kommer man att kunna spela splitscreen i CoD MW2 ?

Nej, jag tror inte det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Tror jag läste någonstans att det skulle vara slitscreen på Spec ops mode, Ska se om jag kan hitta källan :/

Medlem

ps3


signatur

Kinectimals - Träna och lek med 20 virtuella kattdjur.

1
Skriv svar