Vad har folk emot "Hardcore"?

Medlem

CoD eller nu MW ska inte vara realism. Har aldrig varit, kommer aldrig bli. Vill man ha realism ska man typ testa BF eller BiA.

Inaktiv
Skrivet av Jump:

CoD eller nu MW ska inte vara realism. Har aldrig varit, kommer aldrig bli. Vill man ha realism ska man typ testa BF eller BiA.

BF? Alla har vi olika uppfattningar tydligen.


signatur

På internet vet ingen att du är en hund!

Medlem
Skrivet av Jump:

CoD eller nu MW ska inte vara realism. Har aldrig varit, kommer aldrig bli. Vill man ha realism ska man typ testa BF eller BiA.

Håller med att COD inte är realistiskt och har aldrig varit det men BF2 är ju jätte realistiskt med "dolphin dive" och dustning...

Inaktiv
Skrivet av PaRad0x:

Spelar man promod slipper man allt gnäll om HC vs vanilla xD

sämsta jag har hört. det finns inte så mycket gnäll som det finns när man lirarat promod. jag har spelat på hög nivå promod och idag är jag så sjukt tröt på skiten. finns inget tråkigare än när alla springer runt med AK47 och alla har samma prylar. fan va trist. kommer aldrig mer gå till promod igen..

om jag skulle spela COD 4 så blir de HC eller "vanligt"

tröt på allt gnäll från alla ( speciellt dom som lirar promod ) att allt och alla ska va obalanserat och alla fuskar. FYY FAN

Medlem
Skrivet av pacman:
Skrivet av PaRad0x:

Spelar man promod slipper man allt gnäll om HC vs vanilla xD

sämsta jag har hört. det finns inte så mycket gnäll som det finns när man lirarat promod. jag har spelat på hög nivå promod och idag är jag så sjukt tröt på skiten. finns inget tråkigare än när alla springer runt med AK47 och alla har samma prylar. fan va trist. kommer aldrig mer gå till promod igen..

om jag skulle spela COD 4 så blir de HC eller "vanligt"

tröt på allt gnäll från alla ( speciellt dom som lirar promod ) att allt och alla ska va obalanserat och alla fuskar. FYY FAN

Gissar på att detta är "NBG pacman", eller?

Vet inte vilka spelare du har mött som i en match bara kör AK-47 (Gissar low- på CoD4.wars...) och att "promod-folket" skulle gnälla om fusk är också roligt. klart det händer men det händer helt klart oftare i vanliga/HC CoD4. men som jag sa innan smaken är delad

Inaktiv

HC för hela slanten. Man tål för mycket när man kör "vanligt".


signatur

War never changes.

Medlem
Skrivet av zaphiren:

HC för hela slanten. Man tål för mycket när man kör "vanligt".

Jo, då är det mycket bättre att bara spraya istället. Liksom, vem behöver aim då?

Medlem
Skrivet av Jump:
Skrivet av zaphiren:

HC för hela slanten. Man tål för mycket när man kör "vanligt".

Jo, då är det mycket bättre att bara spraya istället. Liksom, vem behöver aim då?

Aim eller inte har inte till saken att göra. Gillar man realism och även CoD serien så är hardcore ett utmärkt alternativ. Sen att dom som spelar vanligt gnäller på folk som kör HC att dom är noobs och att dom inte kan spela är också irrelevant. Man spelar det man vill och tycker att folk med dom mest korkade synpunkterna borde hålla dom för sig själva.

Både HC och Normal har för och nackdelar - Just deal with it in quiet peace.


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av AirGear:

Både HC och Normal har för och nackdelar - Just deal with it in quiet peace.

Du vet att det här är ett forum? Gjort för diskussion.

Såklart att det finns för- och nackdelar. Men gillar man realism är inte CoD något för denna person.

Medlem
Skrivet av Jump:

Du vet att det här är ett forum? Gjort för diskussion.

Jag tror visst vi har en komiker på forumet.

Jag skrev att folk med dom mest korkade synpunkterna borde hålla dom för sig själva.. Jag skrev inte att folk i denna tråden har skrivit korkade kommentarer, Jag syftar på folk som grinar på HC och skriver att alla är noobs osv osv. Ingen som gjort det här iaf, Jag påpekade bara att jag inte gillar folk med dom synpunkterna,

Läs igen - Läs rätt...


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Olika smaker som sagt...

Skrivet av Jump:
Skrivet av zaphiren:

HC för hela slanten. Man tål för mycket när man kör "vanligt".

Jo, då är det mycket bättre att bara spraya istället. Liksom, vem behöver aim då?

Va fan snackar du för goja?

Är det nån stans man behöver aim äre väll i Hardcore då den som skjuter sist är död på nästan alltid första skottet. Gäller verkligen och hinna sikta o skjuta först..... spreja på du o se hur många som hinner knäppa en idiot som talat om sin position för 6 fiender


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv

Dem tycker väl inte att CoD och spel liknande det ska vara realistiska helt enkelt, de vill ha CS-känslan.

Antal studier inlägget är baserade på: 0


signatur

Antec 900, Asus P5KC, 2gb 800mhz RAM, Intel Core2Duo E6750 2.66Ghz, Sapphire Radeon x1950PRO 512mb, Corsair 520w, Creative SB X-Fi XtremeGamer.

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Jump:
Skrivet av zaphiren:

HC för hela slanten. Man tål för mycket när man kör "vanligt".

Jo, då är det mycket bättre att bara spraya istället. Liksom, vem behöver aim då?

Va fan snackar du för goja?

Är det nån stans man behöver aim äre väll i Hardcore då den som skjuter sist är död på nästan alltid första skottet. Gäller verkligen och hinna sikta o skjuta först..... spreja på du o se hur många som hinner knäppa en idiot som talat om sin position för 6 fiender

Mycket väl talat Banänbrääken


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Jump:
Skrivet av zaphiren:

HC för hela slanten. Man tål för mycket när man kör "vanligt".

Jo, då är det mycket bättre att bara spraya istället. Liksom, vem behöver aim då?

Va fan snackar du för goja?

Är det nån stans man behöver aim äre väll i Hardcore då den som skjuter sist är död på nästan alltid första skottet. Gäller verkligen och hinna sikta o skjuta först..... spreja på du o se hur många som hinner knäppa en idiot som talat om sin position för 6 fiender

Det finns en anledning till att inga seriösa matchers/ligor spelas hardcore.

Och liksom, vad är aim egentligen? Okej, det är bra att få på 1 skott på en fiende, men att träffa 1-4 skott beroende på kroppsdel kräver en hel del mer.

Medlem
Skrivet av Jump:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Jump:
Skrivet av zaphiren:

HC för hela slanten. Man tål för mycket när man kör "vanligt".

Jo, då är det mycket bättre att bara spraya istället. Liksom, vem behöver aim då?

Va fan snackar du för goja?

Är det nån stans man behöver aim äre väll i Hardcore då den som skjuter sist är död på nästan alltid första skottet. Gäller verkligen och hinna sikta o skjuta först..... spreja på du o se hur många som hinner knäppa en idiot som talat om sin position för 6 fiender

Det finns en anledning till att inga seriösa matchers/ligor spelas hardcore.

Och liksom, vad är aim egentligen? Okej, det är bra att få på 1 skott på en fiende, men att träffa 1-4 skott beroende på kroppsdel kräver en hel del mer.

Vi förstår vad du menar Jump. Alla noobs spelar hardcore och pro's som du kör normal.... Så bra då har vi avklarat detta...


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem

Gillar definitivt Hardcore mest. Krävs mer lagarbete och det är inte headshot-skills som räknas mest, utan vem som har initiativet i en fight. Den som skjuter först vinner (förutsatt att denne kan sikta), så man måste spela smartare för att överleva och för att vara den som skjuter först.
Ger dessutom vapen som MP5 en bättre chans då man inte MÅSTE sätte headshot med den för att döda. Den träffar ju dåligt på håll så måste fortfarande komma nära, men den är i alla fall dödlig med skott mot torso.

Medlem
Skrivet av Fr0stB1te:

Bara små knoddar som inte gillar Hardcore. Dom som inte kan ta att man ska gå ner på 1 - 2 skott förstår sig inte på krigsföring inte realism i ett spel heller för den delen. Blanda Dice's FrostBite motor och Hardcore från CoD så har vi oss ett riktigt bra spel. Människor som inte vill spela hardcore har väl komplex för att man kan döda på 2 kulor och inte hoppa omkring som kaniner och spraya all day och skriver OWNED ! zZzZz...

håller fullständigt med


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Jump:
Skrivet av zaphiren:

HC för hela slanten. Man tål för mycket när man kör "vanligt".

Jo, då är det mycket bättre att bara spraya istället. Liksom, vem behöver aim då?

Va fan snackar du för goja?

Är det nån stans man behöver aim äre väll i Hardcore då den som skjuter sist är död på nästan alltid första skottet. Gäller verkligen och hinna sikta o skjuta först..... spreja på du o se hur många som hinner knäppa en idiot som talat om sin position för 6 fiender

Saken är väl den att i HC så vinner den som ser den andra först medans i icke HC så vinner den som skjuter bäst HS. I princip.

Medlem

Jag gillar idén med promod, men jag klarar inte av croshair och radar där man ser exakt var någon sköt ifrån. promod blandat med hardcore vore det bästa

Medlem
Skrivet av twoee:

Jag gillar idén med promod, men jag klarar inte av croshair och radar där man ser exakt var någon sköt ifrån. promod blandat med hardcore vore det bästa

Det är bara att skriva in några kommands så får du HUDen som i HC. Kan inte de i huvudet men lägger upp dem senare idag

rent gissningsvis tror jag att det är: cg_drawCrosshair 0 + hud_enable 0

Vet inte om servern kommer att ta emot dess commandsen :/

EDIT: Jag fick bort allt utom crosshair :/

/cg_drawCrosshair 0
/ui_hud_hardcore 1
/hud_enable 0

Använd dessa kommandona

För den oinvigde så tar man fram konsollen och skriver commands där

Medlem

Själv spelar jag mest HoB, där finns det ingen X-hair alls.

Inaktiv

Jag är rätt bra på spelet skulle jag vilja säga. Det jag har emot Hardcore är att det är för lätt och för svårt.. Det är inte balancerat, det är lite som World at War är. Då du spelar vanligt så är det mera skillbaserat skulle jag vilja säga, där har du en chans om du är bättre än andra, låt oss säga att en kille kommer bakom dig o börjar skjuta, är du bra så hinner du vända dig om och döda killen, på hardcore är detta inte möjligt.

Hardcore känns lite som en random spel mode.. Där vem som helst kan vara bra, där sjukt bra spelare kan göra riktigt dåligt ifrån sig en runda och riktigt bra ifrån sig en annan, och likadant med newbs, dom kan vara sjukt bra en, dålig den andra.. Lirar du vanligt och är en bra spelare så kommer dina stats vara relativt bra varenda gång du spelar, visst nån gång går det skit, men man kan ju inte vara bra varenda gång man spelar, men för det mesta så om du är bra kommer det gå bra då du lirar.

Hardcore: 1 skot med Barret .50cal = Död.

Normal: 1 skot med Barret .50cal = Nehep, han dog inte.

Hardcore är bättre för där slipper man problemet att folk inte vill dö.


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem
Skrivet av master_chrille:

Hardcore: 1 skot med Barret .50cal = Död.

Normal: 1 skot med Barret .50cal = Nehep, han dog inte.

Hardcore är bättre för där slipper man problemet att folk inte vill dö.

Stopping power eller träna på HS!

Skrivet av LurkerGaat:
Skrivet av master_chrille:

Hardcore: 1 skott med Barret .50cal = Död.

Normal: 1 skott med Barret .50cal = Nehep, han dog inte.

Hardcore är bättre för där slipper man problemet att folk inte vill dö.

Stopping power eller träna på HS!

Palla. Roligare att slippa använda Stopping Power, samt HS är ganska svårt med en Barret. Rekylen är ju så jäkla kraftig så det är svårt att få ett bra skott.

Nä nu ska jag använda pistol!


signatur

Grinder and paint
Makes me the welder I aint

Medlem

Hur kan man säga att hardcore är orelistikst ?
Jag menar i verklighetn dör man ju på 1-2 skott och så finns det ju FULLT med campers överallt i verkligheten och sen om man har nån bakom sig så är det själv klart att man dör i fall det är verkligt inte att man får 19 magasin på sig lägers sig bakom ett träd lr vad som helst of får fullt HP igen men men det var ju min åsikt.


signatur

Phoenix bird

Inaktiv

Jag lirar HC mest, tycker det är bra att den snabbaste med bra aim vinner. Men håller med om att det är dålig ifall nån kommer bakifrån så man inte hinner vända sig om.. men det brukar nästan aldrig hända mig.

Sen tycker jag att det är tråkigt med crosshair och resten av hud:en stör jag mig bara på, går viserligen att ta bort men ändå.

Medlem

PromodLIVE/Promod 4.42 <3

Medlem
Skrivet av PaRad0x:

PromodLIVE/Promod 4.42 <3

Ja parad0x du har redan sagt det! Och vi vet att det ät det bästa som finns
Because I <3 it too :3

123
Skriv svar