2.1 högtalare behövs

Medlem
2.1 högtalare behövs

Tjena!

Min son behöver ett nytt system till datorn och nu undrar jag om det finns nån som kan rekommendera ett bra 2.1 system.

Har läst lite om z-2300 och soundsticks II, men det verkar jävligt svårt att avgöra vilka som är bäst.

Han spelar lite olika spel, kollar nån film då o då, fast jag tror han vill ha så bra ljud till musik som möjligt.

Har läst en del att folk tycker SII är bra till musik. Z-2300 ska tydligen ha nästan för mycket bas och lite halvtaskigt mellanregister.

Men ni som har nåt av dessa system får gärna komma med + och - och varför just det systemet är bäst.

/Belse

Medlem

SoundSticks II är lite bättre än Z-2300, men har en lite för ful design för min smak. Dock är de ju inte jag som ska ha dom Å andra sidan så är Z-2300 något billigare, och basen går ju att vrida ner. Mellanregistret är däremot ingen höjdare på nån av Logitechs ljudsystem, inte ens Z-5500 som jag själv har.

Om jag va ute efter bästa ljud och 2.1 så hade jag nog skaffat SoundStick II, nästa steg så måste man upp i 2000kr+.

Medlem

z2300 säljs för under tusenlappen på elgiganten just nu

Medlem

Jag har faktiskt provat båda systemen. Som du säger är Z-2300 ganska basiga av sig, men jag tycker att den basen är väldigt behaglig, och dessutom kan du ratta in ljudet efter dina förutsättningar. Soundsticks är enligt mig väldigt snygga och har bra balanserade register. Har du inget bra internt eller externt ljudkort, med möjlighet till att mixtra med ljudet lite, så hade jag nog valt Soundsticks II, de är snygga och låter väldigt bra.

Medlem

Tackar grabbar

Det lutar nog åt soundsticks II, visst priset är en 500 spänn dyrare, men det kanske betalar sig i längden, tror han tycker likadant, ska snacka med honom imorrn med både för och nackdelar.

Medlem

Hur som helst gör du inget dåligt köp, båda är bra högtalare

1
Skriv svar