22" Wide för stort"

Inaktiv
22" Wide för stort"

Jag ska nu inom en mycket kort tis köpa en ny skärm. Den kommer endast användas till spel som CS och Crysis och att kolla på film. Men jag har funderat på om 22" Wide inte är något för stort för spel, eller har jag fel?? någon som har lite större skärm och som kan dela med sig av vad de tycker.

Inaktiv

Jag tycker 19-20" fungerar bra.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

22" är inte alls för stort för spel.. känner många som spelar med 22 tummare. Fast annars ör ju 19-20 väldigt skönt.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Nä, 22" är inte för stort, har själv en ca 26", tycker själv bara det är roligare med större skärm.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Nä, 22" är inte för stort, har själv en ca 26", tycker själv bara det är roligare med större skärm.

oj, fattar inte hur du klarar, det beror iof på hir långt ifrån man sitter.


signatur

B lup

Inaktiv

Det kan aldrig bli för stort

Har en 24" och den är hur skön som helst. Tänk på att widescreen medför att höjden relativt sett blir lägre än på vanliga 4:3 skärmar. 22" är den minsta widescreen jag skulle köpa i dagsläget. De lägre är väldigt "smala".

Med det sagt så bör man också tänka på att större skärm kräver mer prestanda från datorn, förutsatt att man ska spela på den.

Medlem
Skrivet av krolle:

Har en 24" och den är hur skön som helst.

Tills du startar crysis, då är det inget kul längre...

Visst, du får ju sänka insällningarna för att det ska flyta i 1920x1200...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Inaktiv
Skrivet av Laxen:

Tills du startar crysis, då är det inget kul längre...

Visst, du får ju sänka insällningarna för att det ska flyta i 1920x1200...

Jag har inte tagit den tjuren vid hornen än

Men det finns ju en hel del andra spel som skalar bra mycket bättre än Crysis.

Medlem

Visst gör det det, men då är dom och andra sidan mindre krävande...


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Köpte igår en 226BW 22". Och jag har fan inte vant mig vid upplösningarna. Har bara provat nån HL2 moddar. Men det är inte samma flyt som med min gamla 940BF 19".

Kör man med skärmens max upplösning så får jag ju bara 60Hz att lira för. Och då känns det trögt tycker jag.

Så jag sänkte ett snäpp till 1280x768 och får då såklart 75Hz, men då blir ju alla kanter helt kantiga/suddiga. Kör med 16AA och 16AF oxå. Det flyter ganska bra. Men tänkte då om man kör Crysis med den upplösningen och så högaAA/AF värden, då kan jag ju hälsa hem med FPS:en..

El hur fan gör ni?

Har en E6600 (klockad till 3GHz)
- 2GB 6400 minnen
- Leadtek 8800GTX (inte klockat)

Medlem

kör på min 32" tv, aldrig vart bättre! Ain't no going back now


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv

aha okej, då blir det nog en 22" då:D tack så mycket för svaren

Inaktiv

Min dator har fäljande: 2 GB RAM, intel core 2 CPU 2.7 GHz, Geforce 8800GTX. det borde väl inte vara några problem?

Medlem

jag har en 22" wide. Jag spelar inte cs längre, men har gjort otroligt mycket i mina dagar. Har även sepalt en del på dena skärm och ska säga att det inte är någin direkt skillnad, tar ett par timmar att vänja sig bara.


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

1
Skriv svar