4K bildskärm för studier och ps4 pro!

Medlem
4K bildskärm för studier och ps4 pro!

Tänkte höra om det finns någon som är insatt i vad för typ av skärm man skall skaffa för 4K? Är ute efter en skärm för PS4 Pro och mycket textläsning. Har en 27" IPS 1080p som bränner upp mina ögon så fort mörkret kommet då lägsta ljusstyrkan är ett skämt. Har läst en drös med tester men får inget riktigt grepp om alla skärmarna. Bör även nämnas att jag är ute efter 27-32".

Alla tips och råd uppskattas!

Medlem

Köp en riktigt 4k TV i stället samsung har ju billiga nu på 65 tums KS657005 17.900 på elgiganten nog bästa tv för spela tv spel eftersom den är låg inputlag tv spek ska man fan inte spela på 27" monitor och om du vill ha pc monitor kolla på Philips 43" 4K LED BDM4350UC bästa monitorn för lite pengar 4k 43" tum för 7000:-5ms bara

Medlem
Skrivet av Nightman76:

Köp en riktigt 4k TV i stället samsung har ju billiga nu på 65 tums KS657005 17.900 på elgiganten nog bästa tv för spela tv spel eftersom den är låg inputlag tv spek ska man fan inte spela på 27" monitor och om du vill ha pc monitor kolla på Philips 43" 4K LED BDM4350UC bästa monitorn för lite pengar 4k 43" tum för 7000:-5ms bara

Problemet är att jag bor i studentlägenhet och har redan testat en Philips 8-serie TV (4k) på 40" (från 2016) vilket var på tok för stort. Skärmen ska stå på skrivbord. :/

Medlem

ah ok köp den billigaste 27 skärmen då 4k. eftersom du får den där dataskärmen 43" 4k för 7000 så är det ingen mening plunga ut med samma summa för en 27

Sedan tar det tag innan ps4 kommer med 4k spel ochså eftersom inte finns blueray i 4k äns. Jag vet att ps4 kommer göra så här att äger du tex säg blackops 3 och köper ett ps4 pro så kommer dom släppa patch för 400:- som gör det 4k. Jag har vanligt ps4 räcker. Men har man inget ps4 då är det värt köpa pro

Medlem

Dell P2715Q, Asus PB279Q eller Benq BL2711U kanske skulle vara något? Nästa steg upp skulle väl vara Asus ROG Swift PG27AQ.

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Tänkte höra om det finns någon som är insatt i vad för typ av skärm man skall skaffa för 4K? Är ute efter en skärm för PS4 Pro och mycket textläsning. Har en 27" IPS 1080p som bränner upp mina ögon så fort mörkret kommet då lägsta ljusstyrkan är ett skämt. Har läst en drös med tester men får inget riktigt grepp om alla skärmarna. Bör även nämnas att jag är ute efter 27-32".

Alla tips och råd uppskattas!

Jag hade väntat tills att de bevisat att de kan leverera något över 30fps 900p. Vi har hört stora ord förr.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av elPresidente:

Tänkte höra om det finns någon som är insatt i vad för typ av skärm man skall skaffa för 4K? Är ute efter en skärm för PS4 Pro och mycket textläsning. Har en 27" IPS 1080p som bränner upp mina ögon så fort mörkret kommet då lägsta ljusstyrkan är ett skämt. Har läst en drös med tester men får inget riktigt grepp om alla skärmarna. Bör även nämnas att jag är ute efter 27-32".

Alla tips och råd uppskattas!

Jag hade väntat tills att de bevisat att de kan leverera något över 30fps 900p. Vi har hört stora ord förr.

Håller med om detta, håll i pengarna för det mesta man har hört om 4k och PS4 Pro än så länge är bara upscaling och det är ju totalt meninglöst att betala en massa pengar för.

Medlem
Skrivet av azynkron:
Skrivet av elPresidente:

Tänkte höra om det finns någon som är insatt i vad för typ av skärm man skall skaffa för 4K? Är ute efter en skärm för PS4 Pro och mycket textläsning. Har en 27" IPS 1080p som bränner upp mina ögon så fort mörkret kommet då lägsta ljusstyrkan är ett skämt. Har läst en drös med tester men får inget riktigt grepp om alla skärmarna. Bör även nämnas att jag är ute efter 27-32".

Alla tips och råd uppskattas!

Jag hade väntat tills att de bevisat att de kan leverera något över 30fps 900p. Vi har hört stora ord förr.

Alla vet redan att det kommer att vara "Uppskalad" 4K för de flesta PS4 Pro spelen, det är ett faktum. De flesta spelen verkar gå upp till 1440p minst och sedan används Sony's "checkerboard" rendering för att skala upp bilden till 4K.

Medlem
Skrivet av simpa975:
Skrivet av azynkron:
Skrivet av elPresidente:

Tänkte höra om det finns någon som är insatt i vad för typ av skärm man skall skaffa för 4K? Är ute efter en skärm för PS4 Pro och mycket textläsning. Har en 27" IPS 1080p som bränner upp mina ögon så fort mörkret kommet då lägsta ljusstyrkan är ett skämt. Har läst en drös med tester men får inget riktigt grepp om alla skärmarna. Bör även nämnas att jag är ute efter 27-32".

Alla tips och råd uppskattas!

Jag hade väntat tills att de bevisat att de kan leverera något över 30fps 900p. Vi har hört stora ord förr.

Alla vet redan att det kommer att vara "Uppskalad" 4K för de flesta PS4 Pro spelen, det är ett faktum. De flesta spelen verkar gå upp till 1440p minst och sedan används Sony's "checkerboard" rendering för att skala upp bilden till 4K.

Är själv mest hypad av hdr. Gör stor skillnad i filmer och verkligen något jag saknar i spel.
Hoppas konsolerna lyckas föra framåt utvecklingen med hdr så vi får det till PC spelen också.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

jkw
Medlem

Ser hellre 1080p@60fps än 2160p@30fps.

Medlem
Skrivet av Nightman76:

Köp en riktigt 4k TV i stället samsung har ju billiga nu på 65 tums KS657005 17.900 på elgiganten nog bästa tv för spela tv spel eftersom den är låg inputlag tv spek ska man fan inte spela på 27" monitor och om du vill ha pc monitor kolla på Philips 43" 4K LED BDM4350UC bästa monitorn för lite pengar 4k 43" tum för 7000:-5ms bara

Vill bara poängtera att "Svarstid" (Response time) inte ska förväxlas med input lag. Svarstiden är tiden det tar för en pixel att byta färg (Kortfattat), så högre svarstid bidrar generellt bara till att motion blur blir synligare eftersom det tar längre tid för varje enstaka pixel att switcha.
Input lag däremot är tiden det tar för din input att registreras på TV/Monitorn, det finns ingen Monitor/TV som har 5ms i input lag. Nästan ingen människa känner någon input lag när den är <50ms.

1
Skriv svar